Poszukiwanie Boga i lęk przed tym, że Bóg ukryje się przede mną

Zapraszamy każdego użytkownika do napisania kilku słów o sobie. To najlepsze miejsce dla nowych użytkowników.
ddc
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2016, 06:36
wyznanie: Rzymsko Katolickie
O mnie: Jestem katolikiem, ale mam przeróżne wątpliwości. Pragnę szukać Boga z całego serca, kocham i podziwiam Go, chcę z Nim być na zawsze, chcę dowiedzieć się czegoś o zasadach protestantyzmu.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Poszukiwanie Boga i lęk przed tym, że Bóg ukryje się przede mną

Postautor: ddc » 22 cze 2016, 07:01

Witajcie, mam na imię Krzysztof i jestem katolikiem. Ukończyłem filozofię i studiuję teologię katolicką jako świecki i patrząc na rozwój dogmatów widzę, że reformacja ma swoje uzasadnione motywy. Jestem bardzo zagubiony i pragnę wyznawać Boga w duchu i prawdzie. Mam przeróżne wątpliwości co do swojej rzymskiej wiary i wciąż staram się je rozwikływać. W głębi serca pragnę po prostu być małym dzieckiem spoczywającym na kolanach Pana. Wyciągam do Boga dłoń i wołam Go o pomoc w znalezieniu prawdy o Nim, tylko lękam się doktryny wyznawanej przez część protestantów-doktryny o przeznaczeniu niektórych ludzi do potępienia. Boję się, że tę moją wyciągniętą dłoń Pan Bóg odtrąci, no bo nic nie jest nam dłużny, ale z drugiej strony przecież już to, że szukam i pragnę Boga jest łaską, a Jezus mówi "szukajcie a znajdziecie", "kołaczcie a otworzą wam", w Apokalipsie jest napisane, że "kto chce niech zaczerpnie darmo wody życia", ja chcę i pragnę, tylko potrzebuję pomocy Bożej, potrzebuję, żeby to On nawrócił się do mnie i wyprostował moje ścieżki. Ewangelia to dobra nowina, czy zatem po prostu powinienem nie lękać się i zaufać, że skoro On we mnie już dawno rozpoczął proces nawrócenia (a naprawdę bardzo mocno się zmieniłem przez ostatnie kilka lat) to dokończy dzieła i nawet jeśli nie teraz to chociaż w chwili śmierci pokaże mi prawdę, że to np. protestantyzm ma rację? Jestem bardzo skołatany i wręcz przer