markulus pisze:Syndrom Judasza
Walker Don
.......
Markulusie wiesz co jest dla mnie najsmutniejsze?
Nie to że ludzie chcą brac w obrone Judasza. Każdy z nas wie ze może zawieść i każdym grzechem zdradzamy naszego Pana.
Najbardziej smuci mnie to że nauczyciele nie próbują sie zmierzyć obecnie z tektami któr ukazuja Boska perspektywe.
Z ludzkiej perspektywy może i tak było. Judasz był złodzijem, i oszustem i nie szanował Jezusa jako Pana. I nawet jesli to wiecej niż spekulacja i niech to bedzie umownie fakt dla nas, nadal to nie zmienia słowa Jana.
Jan opisuje sytuacje Judasza z Jezusowej perspektywy. To co jest wyboldowane nie może byc poznzne nauralnie. to raczej Duch św objawił Janowi mysli Jezusa - chyba że On sam im to po zmartwychwstaniu wyjasnił.
(63) Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są życiem. (64) Lecz pośród was są tacy, którzy nie wierzą. Jezus bowiem na początku wiedział, którzy to są , co nie wierzą, i kto miał Go wydać. (65) Rzekł więc: Oto dlaczego wam powiedziałem: Nikt nie może przyjść do Mnie, jeżeli mu to nie zostało dane przez Ojca. (66) Odtąd wielu uczniów Jego odeszło i już z Nim nie chodziło. (67) Rzekł więc Jezus do Dwunastu: Czyż i wy chcecie odejść? (68) Odpowiedział Mu Szymon Piotr: Panie, do kogóż pójdziemy? Ty masz słowa życia wiecznego. (69) A myśmy uwierzyli i poznali, że Ty jesteś Świętym Boga. (70) Na to rzekł do nich Jezus: Czyż nie wybrałem was dwunastu? A jeden z was jest diabłem. (71) Mówił zaś o Judaszu, synu Szymona Iskarioty. Ten bowiem - jeden z Dwunastu - miał Go wydać. (Ew. Jana 6:1-71, Biblia Tysiąclecia)
Jakoś nikt nie kwapi sie do wyjasnienia co znaczy że Jezus Od pocztku wiedział kto ma go wydać i dlaczego wśród 12 wybrał diabła.
Ciekawe jest to zdanie Jezusa że Judasz jest diabłem doslwonie - oszczerca / falszywcem
O Oszczercy znajdujemy jeszcze dwa wersety w Janie
Jeden to Jan 8,(44) Ojcem waszym jest diabeł i chcecie postępować według pożądliwości ojca waszego. On był mężobójcą od początku i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa.
Jak widać Jan znowu uzywa tu Okreslenia Oszczerca i początek. Oszczerca czyli diabeł od samego poczatku jest zabójca (ludzkości) i nie stał /tu wytrwał / w prawdzie ale jest klamca i ojcem klamstwa. w opozycji do Prawdy która jezt Bóg Jezus. Jest ono Ojcem dla ludzi takich jak faryzeusze.
Zrównianie Judasza z nim jest tu dość znaczace szczególnie przy podkrelsniu początku. Jan wyraźnie unika dwuznacznosci.
Ojciec kłamstwa od poczatku nienawidził Prawdy
Syn zatracenia Judasz od początku był jawny dla Jezusa.
Nawet jeśli za początek przyjmiemy czas służby Jezusa a nie odwieczność to i tak mamy świadomość tego że Judasz nie był przypadkowym uczniem - choć z ich perspektywy tak to wyglądało Wyboldowane.
(21) To powiedziawszy Jezus doznał głębokiego wzruszenia i tak oświadczył: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeden z was Mnie zdradzi. (22) Spoglądali uczniowie jeden na drugiego niepewni, o kim mówi. (23) Jeden z uczniów Jego - ten, którego Jezus miłował - spoczywał na Jego piersi. (24) Jemu to dał znak Szymon Piotr i rzekł do niego: Kto to jest? O kim mówi? (25) Ten oparł się zaraz na piersi Jezusa i rzekł do Niego: Panie, kto to jest? (26) Jezus odparł: To ten, dla którego umaczam kawałek /chleba/, i podam mu Umoczywszy więc kawałek /chleba/, wziął i podał Judaszowi, synowi Szymona Iskarioty (27) A po spożyciu kawałka /chleba/ wszedł w niego szatan. Jezus zaś rzekł do niego: Co chcesz czynić, czyń prędzej. (28) Nikt jednak z biesiadników nie rozumiał, dlaczego mu to powiedział. (29) Ponieważ Judasz miał pieczę nad trzosem, niektórzy sądzili, że Jezus powiedział do niego: Zakup, czego nam potrzeba na święto, albo żeby dał coś ubogim. (30) A on po spożyciu kawałka /chleba/ zaraz wyszedł. A była noc. (31) Po jego wyjściu rzekł Jezus: Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. (32) Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy. (Ew. Jana 13:1-38, Biblia Tysiąclecia)
Trzeci raz spotykamy oszczerce u Jana tuz przed tym zdarzeniem.
Widzimy to w słowach
(2) A podczas wieczerzy, gdy diabeł wzbudził w sercu Judasza, syna Szymona Iskarioty, zamysł wydania go, .
Tysiaclatka oddaje to jako "nakłonić" - greckie słowo βάλλω to dosłownie wzucić, wlać, włożyć. osczerca otwarty na Oszczerce w końcu dowiaduje sie o swoje misji o której Jezus wiedzial od poczatku. Obaj oszczercy wykonują Plan Bozy całkowicie nie zdając sobie sprawy z tego że sa w Jego planie.
Judasz myslał pewnie aby nakłonić Jezusa do walki - jak wielu sugeruje
Oszczerca chcial zabic Syna Boga
A Bóg mial Plan zbawienia.
(26) Powstali królowie ziemscy i książęta zebrali się społem przeciw Panu i przeciw Chrystusowi jego. (27) Zgromadzili się bowiem istotnie w tym mieście przeciwko świętemu Synowi twemu, Jezusowi, którego namaściłeś, Herod i Poncjusz Piłat z poganami i plemionami izraelskimi, (28) aby uczynić wszystko, co twoja ręka i twój wyrok przedtem ustaliły, żeby się stało. Dzije 4
Judasz połączył sie w końcu ze swoim ojcem Szatanem Jan 13:27
My łaczymy sie z naszym ....