okidoki pisze:Lash pisze:Św. Tomek pisał o UTRACALNOŚCI zbawienia
to że jest możliwoś stania się bezczynnym dla Chrystusa to oczywistośc z tego tesktu!
Jeśli Paweł ostrzega czytelników, że "Chrystus na nic wam się nie przyda" to nie mówi o utracie zbawienia wcale, a wcale. Grozi jedynie możliwością bycia bezczynnym dla Chrystusa, przecież to "oczywistość z tego tekstu"! Jak zwykle doceniam(36) Albowiem cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, a na duszy swej szkodę poniósł? twoje niebywałe poczucie humoru
Oj Okidoki widąc ze niewiele rozumiesz!
O czym mówi Paweł?
Paweł naucza cały czas
o PRAWIE które jest w opozycji do łaski! widac to bardzo wyraznie w całym liscie o galacjan
Idziemy do tesktu:
(1) Ku wolności wyswobodził nas Chrystus. A zatem trwajcie w niej i nie poddawajcie się na nowo pod jarzmo niewoli.
Paweł kontynuuje tu myśl z poprzedniego rodziału - mówi Chrystus wyzwolił was spod PRAWA nie poddawjscie się pod niewole PRAWA - niewola to Hagar z poprzedniego rozdziału! to wąłsnie pod to PRAWO jako niewole nie mamy wchodzić.
(2) Oto ja, Paweł, mówię wam: Jeżeli poddacie się obrzezaniu, Chrystus wam się na nic nie przyda.
Dokładnie brzmi to tak
5:2 Ἴδε ἐγὼ Παῦλος λέγω ὑμῖν ὅτι ἐὰν περιτέμνησθε
Χριστὸς ὑμᾶς οὐδὲν ὠφελήσει
słowo ὠφελέω znaczy
ZYSK / ZAPŁATA / PRZEWAGA / POPRAWA / KORZYŚC
jest to "biznesowe" słowo
Chrystus nie bedzie dla nas zapłatą albo nie da wam zapłaty
American Standard Version (1901)
gal 5:2 asv (2) Behold, I Paul say unto you, that, if ye receive circumcision,
Christ will profit you nothing.
Emphasized Bible by J.B.Rotherham (1902)
gal 5:2 rotherham (2) See! I, Paul, say unto you—if ye be getting circumcised,
Christ will profit you, nothing.
English Standard Version (2002)
gal 5:2 esv (2) Look: I, Paul, say to you that if you accept circumcision,
Christ will be of no advantage to you.
Geneva Bible (1599)
gal 5:2 gnv (2) Beholde, I Paul say vnto you, that if yee be circumcised,
Christ shall profite you nothing.
Hebrew Names Version of the World English Bible
gal 5:2 hnv (2) Behold, I, Sha'ul, tell you that if you receive circumcision,
Messiah will profit you nothing.
jakkolwiek bu nie patrzeć Chrystyus NIE JEST ZAPŁATA DLA NAS ale ma dla nas zapłate i nagrode w niebie!
Chyba że wierzysz ze Chrystus to ZAPŁATA DLA CIEBIE albo twoja korzyść za pracę.
(3) I raz jeszcze oświadczam każdemu człowiekowi, który poddaje się obrzezaniu: jest on zobowiązany zachować wszystkie przepisy Prawa.
Pawęł kontynuuje
wypełniając Prawo musisz wypełnić je całe!
(4) Zerwaliście więzy z Chrystusem; wszyscy, którzy szukacie usprawiedliwienia w Prawie, wypadliście z łaski.
Ci wszyscy którzy szukają usprawiedliwinia w Prawie zrobili dwie rzeczy
- rozerwali umowe o pracę z Chrystusem ( biznesowe słowo o służbie - καταργέω ) oznaczjące brak wydajności brak owocności dla Chrystusa / tak okeralzno rozwiązanie umowy o słuzbe albo o pracę
- wypadli z łaski - jest to podkreślenie tego że nie łaską szukaja zbawienie ale UCZYNKAMI
powtórzenie mysli z poprzedniego wersetu. skoro nie z łaski to uczynkami szukają zbawienia - wypadnięcie z łaski to okręslenie wskzujące na wejście wejscie pod uczynki!
(5) My zaś z pomocą Ducha, na zasadzie wiary wyczekujemy spodziewanej sprawiedliwości.
I tu KONKLUZJA i przeciestwienie
My - czyli ci którzy trawją w łasce - z powmocą ducha i na zasadzie wiary wyczekujemy sprawiedliwosci!
Pawęł nie mówi tu o ZBAWIENIU
ale o
wyczekiwaniu SPRAWIEDLIWOSCI o owcnym życiu przez DUCHA ŚW.
o tym co się podoba BOGU
(6) Albowiem w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani jego brak nie mają żadnego znaczenia, tylko wiara, która działa przez miłość.
i tu Paweł ZABJA utracalników bowiem wskazuje - TAK NAPRAWDĘ obrzezka lub jej brak nie ma znacznia ale wiara czynna w miłości!
tu nie ma nic o utracalności zbawienia!
ale jest o owcnej słuzbie dla Chrystusa przez wiarę w miłosci! a nie przez wiarę w PRAWO.
mówi o tym czy wiara nasza bedzie w miłosci przez Ducha czy PRZEZ ZAKON!
miłośc z wiary niesie łaske
ta przez zakon odstrasza ludzi! por gal 2.
I widac to dalej
Paweł KONTYNNUJE wątek OWOCNEJ SŁUŻBY a nie BRAKU ZBAWIENIA!
Zauważ co mówi dalej
(7) Biegliście dobrze; któż wam przeszkodził być posłusznymi prawdzie? (8) Namawianie takie nie pochodzi od tego, który was powołuje. (9) Trochę kwasu całe ciasto zakwasza. (10) Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie; a ten, kto was niepokoi, kimkolwiek by był, poniesie karę.
Bezsens nauczani o utracie zbwienia tu widać w całej okazałosci
Oto Paweł mówi wg utracalników
STRACILISCIE ZBAWIENIE - wow
ODŁĄCZYLISCIE SIĘ OD CHRYSTUSA - ludzie idziecie do piekła
WYPADLIŚCIE Z ŁASKI - nie ma dla was darmowej łaski tak naprawdę nikt wam nie pomoze bo tylko łaską zbawienie jesteśmy
i nie mówi co maja zrobic aby ODZYSKAC ZBAWIENIE
ale co mówi?
Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie;
Zadziwające.
oto ogłasza u nich BRAK ZABWIENIA
wykazuje im ze nie maja łaski ale wypadli z niej
wskzuje że stracili Chrystusa i sa odłaczeni tak ze piekło ich wita z radosnym usmiecham w ciemnosci
i kwituje to !
Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie;
Zprawdę - wołanie do pokuty i do ratowania tych którzy odpadli wybija z tego tesktu.
dlatego wczytwyanie tu utracalności zbawienia jest bardzo kiepską teologią!
i ja mam świetny humor a ty okidoki?