Sprawa Galacjan

Zbawienie - tak jak je widzimy ....
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 07 gru 2010, 13:03

okidoki pisze:
markulus pisze:teraz nie piszesz jak arminianin :mrgreen:

Widzisz jak mało wiedziałeś o teologii wolnej woli? :mrgreen:


wystarczy wioedzieć że GŁOSI fałszywą wolność poza Chrystusem aby ją odrzucić.

okidoki pisze:
markulus pisze:
okidoki pisze:Ale list został zacytowany przez św.tomka w innym celu. Aby pokazać "nader jasny tekst" że dla Pawła było realną możliwością, że :
a) można ponownie powrócić pod jarzmo niewoli (w. 1)
b) można zerwać z Chrystusem (dosł. odłączyć się od Chrystusa) (w. 4)

Paweł nie pisał po próżnicy, ostrzeżenia są niewątpliwie prawdziwe.

Galacjanie byli niemowletami w Chrystusie dlatego przeciwnikowi udało sie na pewien czas odwieśc ich od Pana. Chwała Bogu za Pawła który w pore zainterweniował :)

Pomijam, że wkładasz w tekst coś czego tam nie ma i czego nie wiemy ("na pewien czas") to czy jesteś bracie jednym z tych, którzy dla pozostania na swoim stanowisku będą twierdzić, że Apostoł Paweł pisywał teologię fantastyczną, opisując sytuacje, które nie mogły mieć nigdy miejsca?

Markulus, jak można zerwać z Chrystusem (choćby na chwilę) i pozostać w niosącej zbawienie społeczności z Bogiem?


Nie zerwać społecznośc TO NIE JEST NAPISANE

καταργέω -
1) to render idle, unemployed, inactivate, inoperative

a) to cause a person or thing to have no further efficiency

b) to deprive of force, influence, power

2) to cause to cease, put an end to, do away with, annul, abolish

a) to cease, to pass away, be done away

b) to be severed from, separated from, discharged from, loosed from any one

c) to terminate all intercourse with one


Oznacza to brak efektywności / i brak skuteczność - rozwiąznie umowy o pracę tak określano!


In Służba stała sie nieefektywna. Społecznośc nie wydaje owocu!
Przestali słuzyc Chrystusowi ale czemuś innemu

nie słuza łasce ale PRAWU i wydają zły owoc! Bowiem Służba łasce niesie owoc Ducha ale służna Prawu owoc smierci!





Gdyby chodziło o utracalność zbawienia to wtedy hiper zadziwiające jest FAKT ze nie ma porwtotu do ZBAWIENIA.

Paweł nie PODAJE ani słowem jak POWRÓCIĆ do ZBAWIENIA.


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy

"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 09 gru 2010, 18:33

markulus pisze:
okidoki pisze:Markulus, jak można zerwać z Chrystusem (choćby na chwilę) i pozostać w niosącej zbawienie społeczności z Bogiem?

przyznam ze na to pytanie nie znam odpowiedzi powiem wiecej to pytanie nurtuje mnie do dzisiaj stąd załozony przeze mnie temat

Podpowiadam, nie można odpaść od wiary nie będąc wcześniej wierzącym, nie można wypaść z łaski nie będąc wcześniej pod łaską Bożą, nie można zerwać z Chrystusem (dosł. zostać odłączonym) nie będąc wcześniej w Chrystusie.

Zwróć uwagę, że apostoł Paweł ostrzega przed możliwością "ponownego" popadnięcia w niewolę grzechu, a więc mówi do ludzi, którzy już zostali uwolnieni (co jest możliwe tylko w Chrystusie) a mimo to mogą odpaść. I do tych chrześcijan pisze, że jeżeli odwrócą ewangelię to Chrystus "na nic im się nie przyda". Jak myślisz markulusie, co to znaczy, że Chrystus na nic sie nie przyda i czy jest możliwym powiedzieć tak o człowieku, który dozna zbawienia?
(to pytanie retoryczne bo jestem pewny, że rozumiesz iż odpowiedź jest tylko jedna :) ).


Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 09 gru 2010, 19:01

Dawid pisze:
okidoki pisze:Markulus, jak można zerwać z Chrystusem (choćby na chwilę) i pozostać w niosącej zbawienie społeczności z Bogiem?

A jak Dawid cudzołożył z Batszebą to zgrzeszył przeciwko Bogu, według mnie zerwał więź z Chrystusem, lecz pozostał w zbawiennej społeczności z Bogiem, On Go przywrócił do pokuty.

Takie moje przemyślenia, jeżeli błędne to proszę o poprawienie mnie.

Bach, po raz kolejny z nich wyszystkich podobasz mi się najbardziej, bo nie zakładasz nieomylności. Z racji Twojego wieku sprawiasz, że reszta powinna się rumienić ze wstydu.

Przemyślmy to razem. Każdy grzech jest oddalaniem się od Boga, ale Bóg jest skłonny nam przebaczyć ze względu na to co uczynił Chrystus. Nie raz czy dwa, ale siedemdziesiąt siedem razy, gdy przychodzimy ze szczerą skruchą w sercu. Samo przyjście po przebaczenie jest dowodem, że pomimo zgrzeszenia pozostaliśmy w kontakcie z żywym Bogiem, którego Duch napomina nas i dąży do uświęcenia.
Nie każdy grzech sprowadza duchową śmierć. Świadome i dobrowolne trwanie w grzechu - czyli brak reakcji kontrolnej i wyznawania upadków [1 J 1,9] - prowdzi do tego, że wierzący może popaść w zatwardziałość serca, "odpaść od Boga żywego", a wtedy "nie ma już ofiary za grzechy" [Hebr 10,26].

Jeżeli więc wiesz, że grzeszysz, a nie chcesz się upamiętać i walczyć z grzechem to Apostołowie ostrzegają, że stąpasz po cienkiej linii.

W liście do Galatów Paweł napisał o czymś jeszcze innym, nie o grzechu, lecz o przemianie myślenia, która prowadzi do wykręcania sensu ewangelii. Jeżeli przestajesz pokładać ufność w tym co uczynił Chrystus, a zaczynasz pokładać swoją nadzieję w obrzezaniu i prawie mojżeszowym to Chrystus "na nic ci się nie przyda". A tylko poprzez Chrystusa jest dostępne zbawienie.


Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 09 gru 2010, 19:07

Lash pisze:Św. Tomek pisał o UTRACALNOŚCI zbawienia
to że jest możliwoś stania się bezczynnym dla Chrystusa to oczywistośc z tego tesktu!

Jeśli Paweł ostrzega czytelników, że "Chrystus na nic wam się nie przyda" to nie mówi o utracie zbawienia wcale, a wcale. Grozi jedynie możliwością bycia bezczynnym dla Chrystusa, przecież to "oczywistość z tego tekstu"! Jak zwykle doceniam twoje niebywałe poczucie humoru :]


Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 10 gru 2010, 14:40

okidoki pisze:
markulus pisze:
okidoki pisze:Markulus, jak można zerwać z Chrystusem (choćby na chwilę) i pozostać w niosącej zbawienie społeczności z Bogiem?

przyznam ze na to pytanie nie znam odpowiedzi powiem wiecej to pytanie nurtuje mnie do dzisiaj stąd załozony przeze mnie temat

Podpowiadam, nie można odpaść od wiary nie będąc wcześniej wierzącym,

mozna miec martwą wiare i odpaść od wiary Jak 2
okidoki pisze: nie można wypaść z łaski nie będąc wcześniej pod łaską Bożą,

wle wypanidęcie z łaski nie oznacza utratę zbawienia!
okidoki pisze: nie można zerwać z Chrystusem (dosł. zostać odłączonym) nie będąc wcześniej w Chrystusie.

Dosłownie nie zostac odłaczonym ale katergomai

Unieczynnić się dla niego!

okidoki pisze: Zwróć uwagę, że apostoł Paweł ostrzega przed możliwością "ponownego" popadnięcia w niewolę grzechu, a więc mówi do ludzi, którzy już zostali uwolnieni (co jest możliwe tylko w Chrystusie) a mimo to mogą odpaść.

Gdzie?
Jak widac juz nie cystujesz nawet pisma tylko piszesz swoją filzofię aby ciebie nie sprawdzono i znaelziono lekkim
okidoki pisze: I do tych chrześcijan pisze, że jeżeli odwrócą ewangelię to Chrystus "na nic im się nie przyda". Jak myślisz markulusie, co to znaczy, że Chrystus na nic sie nie przyda i czy jest możliwym powiedzieć tak o człowieku, który dozna zbawienia?

Chrystus się nie przsyka komu i gdzie?
okidoki pisze: (to pytanie retoryczne bo jestem pewny, że rozumiesz iż odpowiedź jest tylko jedna :) ).

Peaniwe i Paweł i ŻADEN aposoł nie napisali jak odzyskac zbawienie!
pewnie się nie da ;)


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 10 gru 2010, 14:45

okidoki pisze:
Dawid pisze:
okidoki pisze:Markulus, jak można zerwać z Chrystusem (choćby na chwilę) i pozostać w niosącej zbawienie społeczności z Bogiem?

A jak Dawid cudzołożył z Batszebą to zgrzeszył przeciwko Bogu, według mnie zerwał więź z Chrystusem, lecz pozostał w zbawiennej społeczności z Bogiem, On Go przywrócił do pokuty.

Takie moje przemyślenia, jeżeli błędne to proszę o poprawienie mnie.

Bach, po raz kolejny z nich wyszystkich podobasz mi się najbardziej, bo nie zakładasz nieomylności. Z racji Twojego wieku sprawiasz, że reszta powinna się rumienić ze wstydu.

Przemyślmy to razem. Każdy grzech jest oddalaniem się od Boga, ale Bóg jest skłonny nam przebaczyć ze względu na to co uczynił Chrystus. Nie raz czy dwa, ale siedemdziesiąt siedem razy, gdy przychodzimy ze szczerą skruchą w sercu. Samo przyjście po przebaczenie jest dowodem, że pomimo zgrzeszenia pozostaliśmy w kontakcie z żywym Bogiem, którego Duch napomina nas i dąży do uświęcenia.
Nie każdy grzech sprowadza duchową śmierć. Świadome i dobrowolne trwanie w grzechu - czyli brak reakcji kontrolnej i wyznawania upadków [1 J 1,9] - prowdzi do tego, że wierzący może popaść w zatwardziałość serca, "odpaść od Boga żywego", a wtedy "nie ma już ofiary za grzechy" [Hebr 10,26].
Oj okidoki
a kto napisał o trwaniu w grzechu
Świadomym i dobrowolnym!
nie wiesz ze kto grzeszy jest NIEWOLNIKIEM GRZECHU
a może uważasz że nie swidomie grzeszą chrzęsicianie!
W hebr jest napisae ze kto świdomie grzeszy czeka go tylko sad!
Czy ZAWSZE grzeszyłeś nieświdomie!
powodzenia na sądzie!

okidoki pisze: Jeżeli więc wiesz, że grzeszysz, a nie chcesz się upamiętać i walczyć z grzechem to Apostołowie ostrzegają, że stąpasz po cienkiej linii.
nie oni orzekają nawróć się - bowiem twoje zycie wskzuje na brak Ducha Św działającego w tobie!
coś jest nie tak!

okidoki pisze: W liście do Galatów Paweł napisał o czymś jeszcze innym, nie o grzechu, lecz o przemianie myślenia, która prowadzi do wykręcania sensu ewangelii. Jeżeli przestajesz pokładać ufność w tym co uczynił Chrystus, a zaczynasz pokładać swoją nadzieję w obrzezaniu i prawie mojżeszowym to Chrystus "na nic ci się nie przyda". A tylko poprzez Chrystusa jest dostępne zbawienie.
o tym za chwile


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 10 gru 2010, 15:37

okidoki pisze:
Lash pisze:Św. Tomek pisał o UTRACALNOŚCI zbawienia
to że jest możliwoś stania się bezczynnym dla Chrystusa to oczywistośc z tego tesktu!

Jeśli Paweł ostrzega czytelników, że "Chrystus na nic wam się nie przyda" to nie mówi o utracie zbawienia wcale, a wcale. Grozi jedynie możliwością bycia bezczynnym dla Chrystusa, przecież to "oczywistość z tego tekstu"! Jak zwykle doceniam(36) Albowiem cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, a na duszy swej szkodę poniósł? twoje niebywałe poczucie humoru :]


Oj Okidoki widąc ze niewiele rozumiesz!

O czym mówi Paweł?

Paweł naucza cały czas o PRAWIE które jest w opozycji do łaski! widac to bardzo wyraznie w całym liscie o galacjan

Idziemy do tesktu:

(1) Ku wolności wyswobodził nas Chrystus. A zatem trwajcie w niej i nie poddawajcie się na nowo pod jarzmo niewoli.

Paweł kontynuuje tu myśl z poprzedniego rodziału - mówi Chrystus wyzwolił was spod PRAWA nie poddawjscie się pod niewole PRAWA - niewola to Hagar z poprzedniego rozdziału! to wąłsnie pod to PRAWO jako niewole nie mamy wchodzić.

(2) Oto ja, Paweł, mówię wam: Jeżeli poddacie się obrzezaniu, Chrystus wam się na nic nie przyda.

Dokładnie brzmi to tak
5:2 Ἴδε ἐγὼ Παῦλος λέγω ὑμῖν ὅτι ἐὰν περιτέμνησθε Χριστὸς ὑμᾶς οὐδὲν ὠφελήσει

słowo ὠφελέω znaczy
ZYSK / ZAPŁATA / PRZEWAGA / POPRAWA / KORZYŚC
jest to "biznesowe" słowo

Chrystus nie bedzie dla nas zapłatą albo nie da wam zapłaty


American Standard Version (1901)
gal 5:2 asv (2) Behold, I Paul say unto you, that, if ye receive circumcision, Christ will profit you nothing.
Emphasized Bible by J.B.Rotherham (1902)
gal 5:2 rotherham (2) See! I, Paul, say unto you—if ye be getting circumcised, Christ will profit you, nothing.
English Standard Version (2002)
gal 5:2 esv (2) Look: I, Paul, say to you that if you accept circumcision, Christ will be of no advantage to you.
Geneva Bible (1599)
gal 5:2 gnv (2) Beholde, I Paul say vnto you, that if yee be circumcised, Christ shall profite you nothing.
Hebrew Names Version of the World English Bible
gal 5:2 hnv (2) Behold, I, Sha'ul, tell you that if you receive circumcision, Messiah will profit you nothing.


jakkolwiek bu nie patrzeć Chrystyus NIE JEST ZAPŁATA DLA NAS ale ma dla nas zapłate i nagrode w niebie!

Chyba że wierzysz ze Chrystus to ZAPŁATA DLA CIEBIE albo twoja korzyść za pracę.




(3) I raz jeszcze oświadczam każdemu człowiekowi, który poddaje się obrzezaniu: jest on zobowiązany zachować wszystkie przepisy Prawa.


Pawęł kontynuuje
wypełniając Prawo musisz wypełnić je całe!


(4) Zerwaliście więzy z Chrystusem; wszyscy, którzy szukacie usprawiedliwienia w Prawie, wypadliście z łaski.


Ci wszyscy którzy szukają usprawiedliwinia w Prawie zrobili dwie rzeczy
- rozerwali umowe o pracę z Chrystusem ( biznesowe słowo o służbie - καταργέω ) oznaczjące brak wydajności brak owocności dla Chrystusa / tak okeralzno rozwiązanie umowy o słuzbe albo o pracę

- wypadli z łaski - jest to podkreślenie tego że nie łaską szukaja zbawienie ale UCZYNKAMI
powtórzenie mysli z poprzedniego wersetu. skoro nie z łaski to uczynkami szukają zbawienia - wypadnięcie z łaski to okręslenie wskzujące na wejście wejscie pod uczynki!


(5) My zaś z pomocą Ducha, na zasadzie wiary wyczekujemy spodziewanej sprawiedliwości.


I tu KONKLUZJA i przeciestwienie

My - czyli ci którzy trawją w łasce - z powmocą ducha i na zasadzie wiary wyczekujemy sprawiedliwosci!

Pawęł nie mówi tu o ZBAWIENIU
ale o wyczekiwaniu SPRAWIEDLIWOSCI o owcnym życiu przez DUCHA ŚW.
o tym co się podoba BOGU

(6) Albowiem w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani jego brak nie mają żadnego znaczenia, tylko wiara, która działa przez miłość.

i tu Paweł ZABJA utracalników bowiem wskazuje - TAK NAPRAWDĘ obrzezka lub jej brak nie ma znacznia ale wiara czynna w miłości!

tu nie ma nic o utracalności zbawienia!
ale jest o owcnej słuzbie dla Chrystusa przez wiarę w miłosci! a nie przez wiarę w PRAWO.

mówi o tym czy wiara nasza bedzie w miłosci przez Ducha czy PRZEZ ZAKON!
miłośc z wiary niesie łaske
ta przez zakon odstrasza ludzi! por gal 2.

I widac to dalej
Paweł KONTYNNUJE wątek OWOCNEJ SŁUŻBY a nie BRAKU ZBAWIENIA!

Zauważ co mówi dalej

(7) Biegliście dobrze; któż wam przeszkodził być posłusznymi prawdzie? (8) Namawianie takie nie pochodzi od tego, który was powołuje. (9) Trochę kwasu całe ciasto zakwasza. (10) Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie; a ten, kto was niepokoi, kimkolwiek by był, poniesie karę.

Bezsens nauczani o utracie zbwienia tu widać w całej okazałosci
Oto Paweł mówi wg utracalników
STRACILISCIE ZBAWIENIE - wow
ODŁĄCZYLISCIE SIĘ OD CHRYSTUSA - ludzie idziecie do piekła
WYPADLIŚCIE Z ŁASKI - nie ma dla was darmowej łaski tak naprawdę nikt wam nie pomoze bo tylko łaską zbawienie jesteśmy


i nie mówi co maja zrobic aby ODZYSKAC ZBAWIENIE

ale co mówi?

Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie;

Zadziwające.
oto ogłasza u nich BRAK ZABWIENIA
wykazuje im ze nie maja łaski ale wypadli z niej
wskzuje że stracili Chrystusa i sa odłaczeni tak ze piekło ich wita z radosnym usmiecham w ciemnosci

i kwituje to !

Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie;

Zprawdę - wołanie do pokuty i do ratowania tych którzy odpadli wybija z tego tesktu. ;)




dlatego wczytwyanie tu utracalności zbawienia jest bardzo kiepską teologią!


i ja mam świetny humor a ty okidoki?


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 11 gru 2010, 01:13

św. tomek pisze:Ga 5:1-4
[i]1. Ku wolności wyswobodził nas Chrystus. A zatem trwajcie w niej i nie poddawajcie się na nowo pod jarzmo niewoli.
Lash pisze:
okidoki pisze: Zwróć uwagę, że apostoł Paweł ostrzega przed możliwością "ponownego" popadnięcia w niewolę grzechu, a więc mówi do ludzi, którzy już zostali uwolnieni (co jest możliwe tylko w Chrystusie) a mimo to mogą odpaść.

Gdzie?

W tekście podanym przez św. tomka tygodnie temu. Ciekawe ile potrzeba czasu aż przez szare komórki dociera do świadomości lasha treść przekazu... ;)

"i nie poddawajcie się znów(gr. palin) jarzmu niewoli"

do ludzi do których wcześniej napisał:

"Ducha otrzymaliście (...) Czyż jesteście aż tak nierozumni, że zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem? Czyż tak wielkich rzeczy doznaliście na próżno? "


Awatar użytkownika
markulus
Posty: 4247
Rejestracja: 13 lis 2008, 09:18
wyznanie: Protestant
Lokalizacja: Wawa
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: markulus » 11 gru 2010, 01:40

Lash pisze:mozna miec martwą wiare i odpaść od wiary Jak 2

tak sie dzieje jeżeli polegamy na sobie


"Prawo jest dla tych, którzy sami siebie uważają za sprawiedliwych, aby upokorzyć ich pychę. Ewangelia jest dla zgubionych by podnieść ich z rozpaczy"
- C.H.Spurgeon -
http://noweprzymierze.org
Awatar użytkownika
markulus
Posty: 4247
Rejestracja: 13 lis 2008, 09:18
wyznanie: Protestant
Lokalizacja: Wawa
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: markulus » 12 gru 2010, 12:38

okidoki pisze:"i nie poddawajcie się znów(gr. palin) jarzmu niewoli"

wiec w tym wypadku co było tą niewolą ?


"Prawo jest dla tych, którzy sami siebie uważają za sprawiedliwych, aby upokorzyć ich pychę. Ewangelia jest dla zgubionych by podnieść ich z rozpaczy"

- C.H.Spurgeon -

http://noweprzymierze.org
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 12 gru 2010, 16:11

markulus pisze:
okidoki pisze:"i nie poddawajcie się znów(gr. palin) jarzmu niewoli"

wiec w tym wypadku co było tą niewolą ?

Niewola jest zawsze ta sama, jest to niewola grzechu. Ludzka natura jest skłonna do złego i jest niemożliwym, aby człowiek zbawił sam siebie spełniając dobre uczynki [Rz 7, 18] Dopiero wiara w Chrystusa przynosi przebaczenie grzechów i moc do ich przezwyciężania, na tyle na ile dajemy się prowadzić Duchowi Bożemu [Rz 8, 13-14].


Awatar użytkownika
markulus
Posty: 4247
Rejestracja: 13 lis 2008, 09:18
wyznanie: Protestant
Lokalizacja: Wawa
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: markulus » 12 gru 2010, 17:21

okidoki pisze:
markulus pisze:
okidoki pisze:"i nie poddawajcie się znów(gr. palin) jarzmu niewoli"

wiec w tym wypadku co było tą niewolą ?

Niewola jest zawsze ta sama, jest to niewola grzechu. Ludzka natura jest skłonna do złego i jest niemożliwym, aby człowiek zbawił sam siebie spełniając dobre uczynki [Rz 7, 18] Dopiero wiara w Chrystusa przynosi przebaczenie grzechów i moc do ich przezwyciężania, na tyle na ile dajemy się prowadzić Duchowi Bożemu [Rz 8, 13-14].

dlatego Paweł w tym liscie w tak dobitny sposób rozprawia z się tymi którzy odciągają boże dzieci od prostoty ewangelii posuwając się do tak ostrych stwierdzeń

Ga 1:8 Bw "Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!"

Ga 1:9 Bw "Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!"


"Prawo jest dla tych, którzy sami siebie uważają za sprawiedliwych, aby upokorzyć ich pychę. Ewangelia jest dla zgubionych by podnieść ich z rozpaczy"

- C.H.Spurgeon -

http://noweprzymierze.org
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 12 gru 2010, 17:32

Dokładnie, reakcja jest tak radykalna, bo fałszywa ewangelia jest odwodzeniem ludzi od zbawienia i prowadzeniem ich z powrotem do niewoli grzechu.


Awatar użytkownika
markulus
Posty: 4247
Rejestracja: 13 lis 2008, 09:18
wyznanie: Protestant
Lokalizacja: Wawa
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: markulus » 12 gru 2010, 17:40

okidoki pisze:Dokładnie, reakcja jest tak radykalna, bo fałszywa ewangelia jest odwodzeniem ludzi od zbawienia i prowadzeniem ich z powrotem do niewoli grzechu.

więc rodzi sie kolejne pytanie :)
co jest fałszywą ewangelią ?


"Prawo jest dla tych, którzy sami siebie uważają za sprawiedliwych, aby upokorzyć ich pychę. Ewangelia jest dla zgubionych by podnieść ich z rozpaczy"

- C.H.Spurgeon -

http://noweprzymierze.org
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 13 gru 2010, 15:31

okidoki pisze:
św. tomek pisze:Ga 5:1-4
1. Ku wolności wyswobodził nas Chrystus. A zatem trwajcie w niej i nie poddawajcie się na nowo pod jarzmo niewoli.
Lash pisze:
okidoki pisze: Zwróć uwagę, że apostoł Paweł ostrzega przed możliwością "ponownego" popadnięcia w niewolę grzechu, a więc mówi do ludzi, którzy już zostali uwolnieni (co jest możliwe tylko w Chrystusie) a mimo to mogą odpaść.

Gdzie?

W tekście podanym przez św. tomka tygodnie temu. Ciekawe ile potrzeba czasu aż przez szare komórki dociera do świadomości lasha treść przekazu... ;)

"i nie poddawajcie się znów(gr. palin) jarzmu niewoli"

do ludzi do których wcześniej napisał:

"Ducha otrzymaliście (...) Czyż jesteście aż tak nierozumni, że zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem? Czyż tak wielkich rzeczy doznaliście na próżno? "


okidoki pisze:
Niewola jest zawsze ta sama, jest to niewola grzechu. Ludzka natura jest skłonna do złego i jest niemożliwym, aby człowiek zbawił sam siebie spełniając dobre uczynki [Rz 7, 18] Dopiero wiara w Chrystusa przynosi przebaczenie grzechów i moc do ich przezwyciężania, na tyle na ile dajemy się prowadzić Duchowi Bożemu [Rz 8, 13-14].



I tak to jest Okidoki jak się czyta bez kontekstu.

jak widac ja nie mam podstwówki w czytaniu ale co powiedziec o tobie?

Paweł wyraźnie wcześniej napisał !


(22) Napisane jest bowiem, że Abraham miał dwóch synów, jednego z niewolnicy, a drugiego z wolnej. (23) Lecz ten, który był z niewolnicy, według ciała się urodził, ten zaś, który był z wolnej, na podstawie obietnicy. (24) A to jest powiedziane obrazowo: oznaczają one dwa przymierza, jedno z góry Synaj, które rodzi w niewolę, a jest nim Hagar. (25) Hagar jest to góra Synaj w Arabii; odpowiada ona teraźniejszemu Jeruzalem, gdyż jest w niewoli razem z dziećmi swymi. (26) Jeruzalem zaś, które jest w górze, jest wolne i ono jest matką naszą. (27) Jest bowiem napisane: Raduj się, niepłodna, która nie rodzisz, wydaj okrzyk radości i wesel się głośno, ty, która nie znasz bólów porodowych, bo więcej dzieci ma opuszczona niż ta, która ma męża. (28) Wy zaś, bracia, podobnie jak Izaak, dziećmi obietnicy jesteście. (29) [i]Lecz jak ongiś ten, który się według ciała narodził, prześladował urodzonego według Ducha, tak i teraz. (30) Lecz co mówi Pismo? Wypędź niewolnicę i syna jej; nie będzie bowiem dziedziczył syn niewolnicy z synem wolnej. (31) Przeto, bracia, nie jesteśmy dziećmi niewolnicy, lecz wolnej!
(1) Chrystus wyzwolił nas, abyśmy w tej wolności żyli. Stójcie więc niezachwianie i nie poddawajcie się znowu pod jarzmo niewoli. (2) Oto ja, Paweł, powiadam wam: Jeśli się dacie obrzezać, Chrystus wam nic nie pomoże.


(List do Galatów 4:22 - 5:2, Biblia Warszawska)


I teraz zestwaiamy to z wypowiedzią Okidokiego ze chodzi o grzech!

Jak widac czarno na białym Paweł kontynnuje NIEWOLE POD PRAWEM
niewole starego przymierza a nie grzechu!

Jak widać nie czytasz Pawła okidoki ale masz załozenia.
Niewola to napewno grzech! a skoro tak jest to napewno chodzi o utrate zbawienia!


Pomijam juz to że Paweł kwituej cała swoją wypowiedź zdaniem.


(10) Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie; a ten, kto was niepokoi, kimkolwiek by był, poniesie karę.

wolnowolowcy stale uparcie twierdza że:

utracic zbawienie nie jest łatwo
bowiem trzeba uparcie i długo trwac w grzechu Hebr 10 i nie można takiego odrodzic Hebr 6

Tu Paweł jednak DO TYCH CO WYPADLI Z ŁASKI i ODŁACZYLI SIE OD CHRYSTUSA napisał
jestem pewien ze nie bedziecie mysleć inaczej i KONIEC
sprawa załatwiona!
zmiana myslenia na poprawne MYSLENIE KONCZY SPRAWĘ!

Co za buta Pawła on jest PRZEKONANY ma PEWNOŚĆ że odzyskaja zbawienie - ba ze przestaną dobrowolnie i świdomie zapierac się prawdy i szybciutko i gładziutko odwrócą się od grzechu i odzyskają zbawienie choć to niemożliwe! ;)


jak widać wczytywanie tu utraty zbawienia jest
- NIELOGICZNE
- sprzeczne z tekstem
- bazuje na nieprawdziwym obrazie Boga
- ukazuje ze utracalnicy zbawienia podpierając się tym tekstem podkopuja swoje inne twierdzenia.



Pomijam Absurdalnośc myslenia że:
BÓG grzesznikom poza kosicołem jest wstanie wybaczyc KAŻDY GRZECH - ale tym w kosciele nie wybaczy złego myslenia o tym co DOBRE bo prawo jest dobre!

To ABSURDALNOŚC utracalników!
gdy jestes poza kosciołem Bóg daje ci zawsze i wszędzie łaskę i czyni wszystko aby cie zdobyć - ale gdy jestes w kosciele to biada ci bo gdy - powinie ci sie noga bo nie rozumiesz zawiłości teologicznych to buch do kotła!


To malowanie obrazu Boga który kocha bardziej dzieci diabelskie niż swoje!


Dlatego nauka o utraclaności zbawienia jest bardzo zła - bo wypacza obraz Boga! jako Tego który miłuje BARDZIEJ GRZESZNIKÓW NIEZBAWIONYCH niż swoje dzieci które KARZE PIEKŁEM!


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.

Wróć do „Soteriologia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości