chrzescijanin pisze:.to duch calego zboru nie byl jeszcze zbawiony??? Wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Pytanie Twoje przyjmuje za "podpuszczanie" [dlatego wraz z cytatem dolaczylem Twoje deklarowane wyznanie].
W jednej z "Laska i Pokoj" akurat bylo opracowanie dokladnie to omawiajace.
1. zbawienie = zachowanie
2. dzien panski = niedziela, czas zgromadzenia - do czego odnosi sie tez kontekst listu.
Oddajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, aby duch był zbawiony w dzień Pański.
Nie macie się czym chlubić. Czy nie wiecie, że odrobina kwasu cały zaczyn zakwasza?
Usuńcie stary kwas, abyście się stali nowym zaczynem, ponieważ jesteście przaśni; albowiem na naszą wielkanoc jako baranek został ofiarowany Chrystus.
Obchodźmy więc święto nie w starym kwasie ani w kwasie złości i przewrotności, lecz w przaśnikach szczerości i prawdy. (1 Kor. 5:5-8)
jest tu odniesienie do tygodniowego cyklu - nieprzypadkiem.
W czasie paschy/wielkanocy przez caly tydzien nalezalo zyc bez kwasu (a wiec i w dni powszednie mieniacy sie bratem czlowiek nie powinien zyc z zona ojca swego jak Ruben, bo sprawiedliwosc nasza ma byc wyzsza od sprawiedliwosci uczonych w pismach i faryzeuszy). Zwienczeniem jest dzien kiedy byl ofiarowany BARANEK - dla wierzacych starotestamentowych - swieto Paschy, dla swietych chrzescijan - dzien Panski.
I o takie praktyczne zachowanie czystosci ducha w dzien lamania chleba chodzi tutaj Pawlowi i dlatego nalezy takiego, zyjacego wedlug standardow Rubena, oddac szatanowi na zatracenie ciala.
Zatracenie ciala - tez moze byc bardziej rozumiane jako kontrast do zachowania ducha w dzien Panski.
Straszliwie pokrętne to tłumaczenie...
1. Nie znajdziesz w Bibli ani jednego wersetu który wskazywałby że dzień Pański to niedziela. czy dzień zgromadzenia. Jest to dzień sądu Pańskiego.
2. Na zebraniu maja oddać człowieka na zatracenia ciała aby duch był zbawiony na dzień Jezusa. Czyżby w niedziele nastepowało zbawienie?
3. Nie ma tu odniesienia do cyklu TYGODNIOWEGO -. Jest odniesienie do niekwaszonego ciasta na dzień paschy. Kościoł ma byc przaśny bez kwasu grzechu. dlatego nalezy usuwać grzeszacych "braci" ze zboru
jakiego konteksuchrzescijanin pisze: Wrzucenie watku do tematu "nieutracalnosc zbawienia" jednoznacznie wyrywa wiersz z jego kontekstu (czystosc praktyczna w czasie niedzielnych zgromadzen i czystosc w codziennym praktycznym zyciu - bez kwasu)
Kontekstem jest nie spotykanie sie co niedziele ale grzesznośc seksualna koryntian i ich rozłamy
por rozdzialy 4 5 6 i 7
wot i teologia zbawienia /doczesnego/ przez chodzenie do kosciołachrzescijanin pisze: i zmusza do "jedynieslusznej" interpretacji jakoby chodzilo o dzien Panski w znaczeniu innym niz Objawienie 1:10 (co popiera kontekst ktory przytoczylem - chodzi o zwykly jeden z siedmiu co tydzien powtarzajacych sie dni),oraz "zbawienie" kaze traktowac w kategoriach rozważań o życiu wiecznym - a chodzi dokladnie odwrotnie - o zycie doczesne, praktyczne kroczenie przez tydzien od jednego spotkania ze swietymi do drugiego spotkania ze swietymi. Aby praktyczne realizowanie nasladownictwa Chrystusa bylo skuteczne a nie jedynie deklarowane.chrzescijanin pisze: A czy a objawieniu 1,1 jest mowa o dniu tygodnia czy o dniu sądy Boga... Jan stwierdza ze w duchu stał sie w dniu pańskim ... słowme zostal przeniesiony w duchu na dzień sadu o czym mowi apokalipsa.
zobacz tu :
http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/rev1.pdf
czystośc świadectwa?chrzescijanin pisze: Mozna przy okazji zastanowic sie czy i dzis gdyby jakis wierzacy lub deklarujacy wiare - zyl z zona ojca swego - nalezaloby go wykluczyc. W relacji Pawla argumentem za usunieciem bylo to, ze nawet wsrod pogan to nie bylo wowczas praktykowane. Dzis jest. Zatem czy ... no ale to watek ktory pojawia sie niezamowiony - jesli go ktos podejmie niech zalozy nowy watek. Osobscie uwazam, ze bylby to argument za usunieciem i oddaniem takiego szatanowi na zatracenie ciala aby czystosc swiadectwa zgromadzenia byla utrzymana na czas niedzielnego spotkania na lamanie chleba, gloszenie Slowa i modlitwe.
Zbawienie w dniu sądu ... o tym mówi Paweł
Tak samo jak wcześniej rzekł w1 kor 3,13 gdzie sądzony w dniu będzie zbawiony pomimo spalenie dzieła