Re: cesacjonizm
: 16 gru 2017, 11:46
O nie, nauczanie jest całkowicie czymś innym niż proroctwo; o ile nauczanie, jak słusznie zauważyłeś musi być badane w świetle Słowa Bożego, to proroctwo nie podlega w pełni takiemu osądzeniu i ma inny skutek. Proroctwo może zawierać nową, nieobecną naukę w dotychczasowym nauczaniu, albo uszczegółowienie wcześniejszego nauczania Słowa, które może być niezrozumiałe w pierwotnej formie. Proroctwo może mieć działanie rozszerzające w stosunku do Słowa, natomiast nauczanie zawiera się wewnątrz Słowa.biblijny pisze:KAAN pisze:Odejście od cesacjonizmu to pakowanie się w kłopoty, bo akceptacja istnienia tych darów Ducha jakie były w czasach NT to otwieranie drzwi na nowe proroctwa, czyli odejście od zdrowej zasady sola scriptura
Zasada porównywania głoszonych nauk obowiązywała również w czasach apostolskich. Berejczycy "sprawdzali, czy tak się sprawy mają" na podstawie Pism. Apostoł w 14 rozdziale 1 Listu do Koryntian nakazuje, aby wygłaszane proroctwa poddawać osądowi.
Występowanie darów ducha nie oznaczało nigdy akceptacji każdego przejawu działania sił nadnaturalnych. "Badajcie duchy" - tak powiada Pismo.
W stan zwiedzenia zbór może zostać wprowadzony nie tylko przez fałszywe proroctwo, ale również poprzez błędne nauczanie. A zatem odrzucenie wszelkich proroctw nie chroni zboru przed zwiedzeniem. Zastanawiające jest również to, dlaczego jako receptę na wszelkie zwiedzenia podajesz odrzucanie proroctw, nie nawołujesz zaś do odrzucenia wszelkiego nauczania.
Powyższe udowadnia, że wyrazem wierności zasadzie Sola Scriptura nie jest odrzucenie proroctwa, lecz jego osądzenie w świetle Słowa Bożego.
Prorokowanie było w czasach NT sposobem na utworzenie całego kanonu pism NT, podczas gdy samo nauczanie było zamknięte w obrębie tych proroctw i ST.
Samo badanie ducha proroctwa było aktem nadnaturalnym i pozwalało odrzucić nauki samozwańczych proroków, badanie ducha proroctwa było takim samym darem Ducha jak proroctwo.
Odrzucenie proroctwa w obecnym czasie nie jest jedyną receptą na uniknięcie zwiedzenia, jest jednym ze składników właściwego postępowania względem utrzymania prawdziwej biblijnej doktryny wiary w społeczności świętych.