Prawo (wydzielony z "GRUPY")

Inne zagadnienia biblijne
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 01 cze 2008, 21:37

aska pisze:a odpowiedż na 2 post jest taka, że miłości zmierzyć się nie da. albo kochasz albo nie.
moze :) Albo nasze serca sa byt nieczule na milosc ...


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy

"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
aska
Posty: 1618
Rejestracja: 01 kwie 2008, 22:02
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: aska » 01 cze 2008, 21:55

nie. miłość do dziecka jest niezmierzona, dlatego miłość boża tym bardziej, ponieważ wydał własne dziecko na śmierć. Żadne z nas by tego nie zrobiło. Dlatego miarą grzechu jest wielokrotność miłości jaką darzy nas Bóg.


Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 02 cze 2008, 12:58

aska pisze:nie. miłość do dziecka jest niezmierzona, dlatego miłość boża tym bardziej, ponieważ wydał własne dziecko na śmierć. Żadne z nas by tego nie zrobiło. Dlatego miarą grzechu jest wielokrotność miłości jaką darzy nas Bóg.

hmmm moj meski rozum sie "gubi" :)
nie do konca sie zgadzam ale to jest chyba zbyt niekwantyfikowalna sfera jak dla mnie :)


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
aska
Posty: 1618
Rejestracja: 01 kwie 2008, 22:02
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: aska » 03 cze 2008, 09:05

lashu, miłość to miłość. Nie można być "trochę" w ciąży, czy tak? Tak samo jest z miłością do dziecka. Ona jest cała, nie trochę, nie z warunkami.
resztę później , bo muszę spadać ;)


Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 04 cze 2008, 11:40

aska pisze:lashu, miłość to miłość. Nie można być "trochę" w ciąży, czy tak? Tak samo jest z miłością do dziecka. Ona jest cała, nie trochę, nie z warunkami.
resztę później , bo muszę spadać ;)


Jestes kobieta wiesz lepiej o ciazach :)

Czy widzisz milosc jako stan Zero - Jedynkowy?
Czy w jedynce sa roznie odcienie?
czy Pan nie powiedzial Slow:

(47) Dlatego powiadam ci: Odpuszczone sa jej liczne grzechy, poniewaz bardzo umilowala. A ten, komu malo sie odpuszcza, malo miluje. (Ew. Lukasza 7:47, Biblia Tysiaclecia)

Jak to rozumiesz?


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Maranatha
Posty: 23
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:34
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: Dublin
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Maranatha » 27 lip 2008, 01:50

Witam,

Poniższe opracowanie zawiera elementy dyskusji już poruszone na forum,
są jednak istotnymi jego składnikami. Brakowało w tym wątku całościowego przedstawienia poglądów osób broniących świętości soboty,
jak i tych nie, więc się o nie pokusiłem.

Kluczowe, dla zrozumienia problemu soboty (niedzieli) jest zrozumienie Prawa w Biblii jako że dzień ten jest częścią Prawa.

Bardzo proste studium z pomocą konkordancji w którym znajduje się teksty o prawie, a następnie je analizuje.

O doskonałości prawa Biblia wypowiada się ambiwalentnie:
1.Doskonale;
,, Prawo Pana doskonałe - krzepi ducha; świadectwo Pana
niezawodne - poucza prostaczka,, Ps.19:8
2.Niedoskonale;
,, Zostaje przeto usunięte poprzednie Prawo z powodu swej
słabości i nieużyteczności. Prawo nie dawało niczemu pełnej
doskonałości,, Hbr.7:18n
1. Cielesne;
,, który stał się takim nie według przepisu prawa cielesnego,, Hbr.7:16
ale także jako duchowe;
2.Duchowe;
,, Wiemy przecież, że Prawo jest duchowe.,, Rzm.7:14
1.Święte;
,, Prawo samo jest bezsprzecznie święte; święte, sprawiedliwe i
dobre jest też przykazanie.,, Rzm.7:12
2.Nieświęte;
,, jakże możecie powracać do tych bezsilnych i nędznych
żywiołów, pod których niewolę znowu chcecie się poddać?,, Gal.4:9
1.Wieczne i niezmienne;
,, Lecz łatwiej niebo i ziemia przeminą, niż żeby jedna kreska
miała odpaść z Prawa.,, Lk.16:17
,, Wszystkie przykazania Jego są trwałe, ustalone na wieki,
na zawsze, nadane ze słusznością i mocą.Ps.111:7,8
2.Ważne tylko do pewnego czasu;
,, Są to tylko przepisy tyczące się ciała, nałożone do czasu
naprawy,Hbr.9:10
,, A przecież kresem Prawa jest Chrystus,,,Rzm.10:4
1.Nie do zniszczenia przez Chrystusa;
,, Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków.
Nie przyszedłem znieść,..,, Mt.5:17
2.Unieważnione;
,, pozbawił On mocy Prawo przykazań,,,Ef.2:15
1.Sa lekkie;
,, przykazania Jego nie są ciężkie.,, 1Jn.5:3
2.Ciężkie;
,, Dlaczego więc teraz Boga wystawiacie na próbę, wkładając
na uczniów jarzmo, którego ani ojcowie nasi, ani my sami nie
mieliśmy siły dźwigać,, Dz.15:10
1.Trwanie w Bogu;
,, Kto wypełnia Jego przykazania, trwa w Bogu, a Bóg w nim;
a to, że trwa On w nas, poznajemy po Duchu, którego nam dał.
(1 List Jana 3:1-24)
2.Zerwanie z Bogiem
,,Zerwaliście więzy z Chrystusem; wszyscy, którzy szukacie
usprawiedliwienia w Prawie, wypadliście z łaski.,, Gal.5:4
1.Zakon nie jest grzechem;
,, Cóż więc powiemy? Czy Prawo jest grzechem? żadną
miarą!,, Rzm.7:7
2.Przekleństwem;
,, Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach
Prawa, ciąży przekleństwo. Gal.3:10

Prawo a Miłość;
,, Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje
przykazania.,,Jn.14:15
,, albowiem miłość względem Boga polega na spełnianiu
Jego przykazań,, 1Jn.5:3
,, Albowiem w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani jego
brak nie mają żadnego znaczenia, tylko wiara, która działa
przez miłość.,,Gal.5:6

Prawo a obietnica;
1. A czy może Prawo to sprzeciwia się obietnicom Bożym?
Żadną miarą! Gal.3:21
2. Bo gdyby dziedzictwo pochodziło z Prawa, tym samym
nie mogłoby pochodzić z obietnicy. A tymczasem przez
obietnicę Bóg okazał łaskę Abrahamowi.Gal.3:18

Grzech a zakon;
,,..grzech jest przestępstwem zakonu,, 1Jn.3:4

Grzech jest tylko tam gdzie jest prawo;
,, Gdzie zaś nie ma Prawa, tam nie ma i przestępstwa.Rzm.4:15
,, grzechu się jednak nie poczytuje, gdy nie ma Prawa.,,Rzm.5:13

Znajomość grzechu JEDYNIE przez prawo;
,, Ale JEDYNIE (podkr.wl.) przez Prawo zdobyłem znajomość
grzechu. Nie wiedziałbym bowiem, co to jest pożądanie,
gdyby Prawo nie mówiło: Nie pożądaj.,,Rzm.7:7

Jeśli Nowy Testament nawołuje nas by nie grzeszyć(1Jn.2:1)
to musi istnieć ważne prawo, które gdy przekroczone powoduje
powstanie grzechu i prawo to musi być wyraźnie
sprecyzowane(np. 10 przykazań). Apostoł Paweł był prowadzony
przez Ducha Świętego(,,A wydaje mi się, że ja też mam
Ducha Bożego. 1Kor. 7:40 ;Rzm.5:5 ; 1Kor.2:13), ale wyraźnie
stwierdza iż bez prawa nie wiedziałby co to jest grzech.

Prawo było znane PRZED Synajem;
,, dlatego że Abraham był mi posłuszny - przestrzegał tego,
co mu poleciłem: moich nakazów, Praw i pouczeń.,, Rdz.26:5
,, Wówczas Pan powiedział do Mojżesza: Jakże długo jeszcze
będziecie się wzbraniali zachowywać moje nakazy i moje Prawa?,,Wyj.16:28
A ze powyżej mowa jest o dekalogu świadczy następny wers;
,, Patrzcie! Pan nakazał wam szabat i dlatego w szóstym dniu
dał wam pokarm na dwa dni. Każdy przeto z was pozostanie
w domu! W dniu siódmym żaden z was niech nie opuszcza
swego miejsca zamieszkania.,, Wyj.16:29
Jahwe wypowiada powyższe słowa jeszcze zanim Mojżesz
udał się na gore Synaj by otrzymać tablice z przykazaniami.
Z tego wynika iż przykazania były znane przed Synajem
i wymagane było tez ich przestrzeganie.
Pismo Święte mówi o prawie, które było dodane;
,,Czymże więc jest zakon? Został on dodany z powodu
przestępstw, aż do przyjścia potomka, którego dotyczy
obietnica;.,, Gal.3:19
Zakon został dodany z powodu przestępstw, jednak by
zaistniało przestępstwo musi już ważne prawo istnieć.
Mamy wiec prawo moralne którego przekroczenie przyniosło
grzech i z powodu tego grzechu dodane zostało prawo
ceremonialne, wskazujące na Zbawiciela i Jego ofiarę,
która jest zaplata za ten grzech, a której złożenie
to prawo unieważnia(to ceremonialne prawo-ofiary i ceremonie, jak nauczyciel
prowadziły do rzeczywistej ofiary, która gdy się dokonała,
wypełniła wszystkie te świątynne ofiary i ceremonie, a będąc ofiarą
doskonałą zakończyła je).
Biblia nie przeczy sobie więc gdy wyraża dwie przeciwne oceny Prawa,
musi mówić o co najmniej dwóch rożnych prawach:
Pierwsze- Moralne- istniejące od początku, wieczne,
doskonale itp. złamanie którego przyniosło grzech
Drugie-ceremonialne- ofiary uczące i prowadzące do
Chrystusa, do czasu przyjścia Zbawiciela, cień rzeczywistości
itp. które było dodane z powodu grzechu.

Osoby, które nie dostrzegają istnienia podziału na Prawo
moralne i ceremonialne(umownie tak nazwane?) muszą żyć w przekonaniu
że Pismo sobie przeczy poświęcając logikę i prawdę na ołtarzu ideologii.

Maranatha



Wróć do „Biblistyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości