http://www.nonpossumus.pl/ps/J/20.php
Wiem, że Luteranie mają spowiedź powszechną, prywatną modlitwę z wyznaniem grzechów
http://www.trojca.waw.pl/kancelaria-par ... iedzi.html
A jak to wygląda w innych denominacjach, tzn. Ewangelicznych, Metodystycznych, Baptystycznych itd itp ? Jak się odnosicie do tego wersetu?
Będę wdzięczna za odpowiedzi
Jan 20:23 pytanie
- niebieska777
- Posty: 833
- Rejestracja: 01 mar 2014, 19:04
- wyznanie: Inne protestanckie
- Lokalizacja: słowacja
- Gender:
- Kontaktowanie:
Jan 20:23 pytanie
3. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
-
- Posty: 3695
- Rejestracja: 17 gru 2012, 11:03
- wyznanie: nie chce podawać
- Gender:
- Kontaktowanie:
niebieska777 pisze:A jak to wygląda w innych denominacjach, tzn. Ewangelicznych, Metodystycznych, Baptystycznych itd itp ? Jak się odnosicie do tego wersetu?
U metodystów prawie tak samo. Różnica polega na nieco innej formułce i częstotliwości spowiedzi, czyli zwykle raz w miesięcu przed Wieczerzą.
"All heretics quote Scripture. The question in this controversy is not the normativity of the Bible but who gets to interpret it." - Scott Clark
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
- niebieska777
- Posty: 833
- Rejestracja: 01 mar 2014, 19:04
- wyznanie: Inne protestanckie
- Lokalizacja: słowacja
- Gender:
- Kontaktowanie:
a czy formułka ma znaczenie?
3. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
-
- Posty: 3695
- Rejestracja: 17 gru 2012, 11:03
- wyznanie: nie chce podawać
- Gender:
- Kontaktowanie:
niebieska777 pisze:a czy formułka ma znaczenie?
Dosłownie żadnego, w dodatku dotyczy tego samego.
"All heretics quote Scripture. The question in this controversy is not the normativity of the Bible but who gets to interpret it." - Scott Clark
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
- Dragonar
- Posty: 4906
- Rejestracja: 10 wrz 2011, 20:04
- wyznanie: Kościół Chrześcijan Baptystów
- Lokalizacja: Christendom
- Gender:
- Kontaktowanie:
Co do J 20:23, to tutaj jest ciekawy artykuł dotyczący m.in. tego wersetu: LINK. Kiedy Kościół otrzymuje władzę zatrzymywania i odpuszczania grzechów, to otrzymuje tym samym przywilej do głoszenia Ewangelii, ponieważ Łukasz napisał: "[...] przez tego zwiastowane wam bywa odpuszczenie grzechów" (Dz 13:38 BW). Związywanie i rozwiązywanie dokonuje się przez Dobrą Nowiną, którą słuchający mogą przyjąć albo odrzucić. Prawo do ewangelizacji otrzymał każdy chrześcijanin.
- niebieska777
- Posty: 833
- Rejestracja: 01 mar 2014, 19:04
- wyznanie: Inne protestanckie
- Lokalizacja: słowacja
- Gender:
- Kontaktowanie:
a o co chodzi z ZATRZYMYWANIEM grzechów??
3. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
-
- Posty: 3833
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
- wyznanie: nie chce podawać
- Gender:
- Kontaktowanie:
niebieska777 pisze: Jak się odnosicie do tego wersetu?
Dawno Cię nie było. Ale fajnie, że znów piszesz. Jeżeli chodzi ten werset wo wg mnie jest to coś w rodzaju daru ducha który został udzielony apostołom. Tak jak Pan Jezus miał moc odpuszczania miał moc odpuszczać grzechy.
Dlatego myślę że nie jest to nic czym może posługiwać się każdy chrześcijanin i traktować jak spowiedź powszechną na odpuszczanie grzechów. Jak już jednak dyskutowaliśmy człowiek może otrzymać odpuszczenie grzechów tylko od Boga a człowiek może być co najwyżej narzędziem.
1 Jana 2:12 - Piszę wam, dzieci, gdyż odpuszczone są wam grzechy dla imienia jego.
Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.
http://chcewierzyc.blogspot.com/
http://chcewierzyc.blogspot.com/
Z rzeczy jeszcze istotnych jest tutaj to, że w tekście greckim mamy czas dokonany, a więc prawidłowo należałoby to tłumaczyć mniej więcej jako:
Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone (już im zostały odpuszczone), a którym zatrzymacie, są zatrzymane (już im zostały zatrzymane).
W tekście oryginalnym jest wyraźnie wcześniejsze odpuszczenie/zatrzymanie, tak więc moc odpuszczania grzechów należy do Boga i tylko do Niego samego, a Apostołowie są w tej konkretnej wypowiedzi głosicielami tego faktu, co wynika z całego kontekstu posłannictwa. Co ciekawe gdyby tak przylgnąć do mocy odpuszczania danej ludziom, to jeden z Apostołów nie otrzymał mocy odpuszczania, bo go tam nie było (werset 24)...
Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone (już im zostały odpuszczone), a którym zatrzymacie, są zatrzymane (już im zostały zatrzymane).
W tekście oryginalnym jest wyraźnie wcześniejsze odpuszczenie/zatrzymanie, tak więc moc odpuszczania grzechów należy do Boga i tylko do Niego samego, a Apostołowie są w tej konkretnej wypowiedzi głosicielami tego faktu, co wynika z całego kontekstu posłannictwa. Co ciekawe gdyby tak przylgnąć do mocy odpuszczania danej ludziom, to jeden z Apostołów nie otrzymał mocy odpuszczania, bo go tam nie było (werset 24)...
Dz 4:12 BW: I nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni.
Ga 2:16 BW: wiedząc wszakże, że człowiek zostaje usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu, a tylko przez wiarę w Chrystusa Jezusa, i myśmy w Chrystusa Jezusa uwierzyli, abyśmy zostali usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a nie z uczynków zakonu, ponieważ z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden człowiek.
Ga 2:16 BW: wiedząc wszakże, że człowiek zostaje usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu, a tylko przez wiarę w Chrystusa Jezusa, i myśmy w Chrystusa Jezusa uwierzyli, abyśmy zostali usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a nie z uczynków zakonu, ponieważ z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden człowiek.
- Dragonar
- Posty: 4906
- Rejestracja: 10 wrz 2011, 20:04
- wyznanie: Kościół Chrześcijan Baptystów
- Lokalizacja: Christendom
- Gender:
- Kontaktowanie:
MrSponge pisze:[...] Co ciekawe gdyby tak przylgnąć do mocy odpuszczania danej ludziom, to jeden z Apostołów nie otrzymał mocy odpuszczania, bo go tam nie było (werset 24)...
- Cześć, chłopaki. Przepraszam, że się spóźniłem.
- Ominęło cię spotkanie z Jezusem.
- Co?! A co dziś rozdawał?
- Prawo do odpuszczania grzechów.
- O rany! A co ze mną?
- Nie martw się, tym razem odpuścimy ci to spóźnienie... *trollface*.
- *pokerface*.
- niebieska777
- Posty: 833
- Rejestracja: 01 mar 2014, 19:04
- wyznanie: Inne protestanckie
- Lokalizacja: słowacja
- Gender:
- Kontaktowanie:
niezłe
3. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
4. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły.
Obj 21:3-4
-
- Posty: 3695
- Rejestracja: 17 gru 2012, 11:03
- wyznanie: nie chce podawać
- Gender:
- Kontaktowanie:
Co ciekawe gdyby tak przylgnąć do mocy odpuszczania danej ludziom
To jest zbyt daleko posuniętym uproszczeniem, a nawet pewną półprawdą. W żadnym wyznaniu chrześcijańskim sam duchowny nie posiada mocy odpuszczania grzechów, a jedynie zwiastuje fakt, który staje się tylko dzięki Bogu. Dokładnie tak, jak w przypadku sakramentów, będących dziełem Boskim, a nie ludzkim. Różnica między spowiedzią uszną, a powszechną praktycznie polega tylko na osobie dokonującej osądu postawy penitenta. W pierwszej jest nią spowiednik, a w drugiej on sam we własnej osobie, który stwierdza żal za grzechy, wiarę w odpuszczenie przez Pana Jezusa i chęć poprawy z pomocą Ducha Świętego lub ich brak.
to jeden z Apostołów nie otrzymał mocy odpuszczania, bo go tam nie było
Wszyscy Apostołowie pełniłi funkcję ówczesnych prezbiterów, więc byli powołani do tego samego.
"All heretics quote Scripture. The question in this controversy is not the normativity of the Bible but who gets to interpret it." - Scott Clark
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
"Religion could be a source of error as well as wisdom and light. Its role should be to inculcate, not a sense of infallibility, but a sense of humility." - Reinhold Niebuhr
Ku refleksji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości