Pytania Dragonara
W mojej własnej (ergo: omylnej) opinii Zakon wciąż obowiązuje, tylko jest wypełniony w Chrystusie. Nie musimy kamieniować cudzołożnic, bo Jezus już umarł zamiast nich. Tak samo jest z każdym innym przykazaniem- nie musisz składać ofiar, bo Ofiara jest złożona raz na zawsze, nie potrzebujesz ziemskiej świątyni i ziemskiego kapłana, bo jest świątynia i Kapłan w niebie, nie musisz odpłacać się oko za oko, bo Jezusa już pobito za Twoje krzywdy, nie musisz kamienować grzeszników, bo Jezus już za nich umarł.
- Psrus
- Posty: 4052
- Rejestracja: 11 paź 2008, 17:34
- wyznanie: Kościół Ewangelicko-Augsburski
- Gender:
- Kontaktowanie:
Takie moje dwa grosze które akurat mi chodza po głowie w kwestii zakonu i łaski, wiec je tutaj napiszę, chyba czesto teraz wielu rozumieje że jak jest łaska to hulaj dusza nic nas nie obowiązuje, a łaska z definicji dotyczy uczynków osoby wobec przekroczenia pewnych zasad, które muszą obowiązywać, aby łaska miała sens. Więc okazana łaska nie może w żadnym wypadku oznaczać mniej poważnego podejścia do nakazów.
Dragonar pisze:Wtedy, kiedy Jezus uratował cudzołożnicę przed ukamienowaniem, Chrystus był nadal żywy
Sporo osób uznaje ten fragment za nieoryginalną glossę. Z naszego punktu widzenia sytuacja ma sens, bo patrzymy przez pryzmat łaski i wiary, po prostu nie wszystkie źródła wskazują, że taka sytuacja miała rzeczywiście miejsce. Nie chcę Ci namieszać, żebyś doszukiwał się w Biblii nieautentyczności, po prostu traktowałbym ten fragment jako bardziej kazanie późniejszych Ojców Kościoła o łasce dodane do istniejącego tekstu niż rzeczywistą sytuację z udziałem Jezusa.
-
- Posty: 14953
- Rejestracja: 11 lip 2009, 10:19
- wyznanie: Inne Charyzmatyczne
- Gender:
- Kontaktowanie:
Cosmo pisze:Takie moje dwa grosze które akurat mi chodza po głowie w kwestii zakonu i łaski, wiec je tutaj napiszę, chyba czesto teraz wielu rozumieje że jak jest łaska to hulaj dusza nic nas nie obowiązuje, a łaska z definicji dotyczy uczynków osoby wobec przekroczenia pewnych zasad, które muszą obowiązywać, aby łaska miała sens. Więc okazana łaska nie może w żadnym wypadku oznaczać mniej poważnego podejścia do nakazów.
Dobrze, ze to tylko twoje przemyślenia.
Bóg Ojciec, Syn Boży, Duch Święty to trzy suwerenne osoby jednego suwerennego Boga.
-
- Posty: 3798
- Rejestracja: 04 sty 2013, 00:03
- wyznanie: Protestant
- Lokalizacja: Lubin
- Gender:
- Kontaktowanie:
A uważasz, że "hulaj dusza, piekła nie ma"?
św. Robert Bellarmin: "Największą z protestanckich herezji jest pewność."
Biblia:
(8) Bóg zaś daje dowód swojej miłości ku nam przez to, że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł. (9) Tym bardziej więc teraz, usprawiedliwieni krwią jego, będziemy przez niego zachowani od gniewu. (10) Jeśli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Syna jego, tym bardziej, będąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez życie jego. (Rzym. 5;8-10)
Biblia:
(8) Bóg zaś daje dowód swojej miłości ku nam przez to, że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł. (9) Tym bardziej więc teraz, usprawiedliwieni krwią jego, będziemy przez niego zachowani od gniewu. (10) Jeśli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Syna jego, tym bardziej, będąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez życie jego. (Rzym. 5;8-10)
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 lut 2012, 22:06
- wyznanie: Kościół Zielonoświątkowy
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Kontaktowanie:
W w takim razie co znaczą te słowa Apostoła Pawła z 2 rozdziąłu listu do Efezjan?
wiersz 15
(15) On zniósł zakon przykazań i przepisów, aby czyniąc pokój, stworzyć w sobie samym z dwóch jednego nowego człowiek
Myslę, że nalezy uważac z mówieniem że zakon nas nadal obowiązuje abysmy nie skończyli jak Galacjanie .
List do Galcjan rozdzial 1 wiersz 11
(11) A gdy przyszedł Kefas do Antiochii, przeciwstawiłem mu się otwarcie, bo też okazał się winnym. (12) Zanim bowiem przyszli niektórzy od Jakuba, jadał razem z poganami; a gdy przyszli, usunął się i odłączył z obawy przed tymi, którzy byli obrzezani. (13) A wraz z nim obłudnie postąpili również pozostali Żydzi, tak że i Barnaba dał się wciągnąć w ich obłudę. (14) Ale gdy spostrzegłem, że nie postępują zgodnie z prawdą ewangelii, powiedziałem do Kefasa wobec wszystkich: Jeśli ty, będąc Żydem, po pogańsku żyjesz, a nie po żydowsku, czemuż zmuszasz pogan żyć po żydowsku? (15) My jesteśmy Żydami z urodzenia, a nie grzesznikami z pogan, (16) wiedząc wszakże, że człowiek zostaje usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu, a tylko przez wiarę w Chrystusa Jezusa, i myśmy w Chrystusa Jezusa uwierzyli, abyśmy zostali usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a nie z uczynków zakonu, ponieważ z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden człowiek. (17) A jeśli szukając usprawiedliwienia w Chrystusie i my sami okazaliśmy się grzesznikami, to czy Chrystus jest sługą grzechu? Z pewnością nie. (18) Bo jeśli znowu odbudowuję to, co zburzyłem, samego siebie czynię przestępcą. (19) Albowiem ja przez zakon umarłem zakonowi, abym żył Bogu. (20) Z Chrystusem jestem ukrzyżowany; żyję więc już nie ja, ale żyje we mnie Chrystus; a obecne życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego, który mnie umiłował i wydał samego siebie za mnie. (21) Nie odrzucam łaski Bożej; bo jeśli przez zakon jest sprawiedliwość, tedy Chrystus daremnie umarł.
(1) O nierozumni Galacjanie! Któż was omamił, was, przed których oczami został wymalowany obraz Jezusa Chrystusa ukrzyżowanego? (2) Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą? (3) Czy aż tak nierozumni jesteście? Rozpoczęliście w duchu, a teraz na ciele kończycie? (4) Czy daremne były tak liczne wasze doznania? Rzeczywiście, byłyby daremne. (5) Czy ten, który daje wam Ducha i dokonuje wśród was cudów, czyni to na podstawie uczynków zakonu, czy na podstawie słuchania z wiarą? (6) Tak Abraham uwierzył Bogu i poczytano mu to ku usprawiedliwieniu. (7) Z tego możecie poznać, że ci, którzy są z wiary, są synami Abrahama. (8) A Pismo, które przewidziało, że Bóg z wiary usprawiedliwia pogan, uprzednio zapowiedziało Abrahamowi: W tobie będą błogosławione wszystkie narody. (9) Tak więc ci, którzy są ludźmi wiary, dostępują błogosławieństwa z wierzącym Abrahamem. (10) Bo wszyscy, którzy polegają na uczynkach zakonu, są pod przekleństwem; napisano bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wytrwa w pełnieniu wszystkiego, co jest napisane w księdze zakonu. (11) A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed Bogiem, to rzecz oczywista, bo: Sprawiedliwy z wiary żyć będzie.
Czy kiedy zył Abraham to były już zakon i przykazania ?
Wydaje mi się że to stało się pózniej a jednak Abraham jest podawany za wzór.
Jezus dał nam dwa nowe przykazania
Ewangelia Mateusza rozdzial 22 (36) Nauczycielu, które przykazanie jest największe? (37) A On mu powiedział: Będziesz miłował Pana, Boga swego, z całego serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli swojej. (38) To jest największe i pierwsze przykazanie. (39) A drugie podobne temu: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. (40) Na tych dwóch przykazaniach opiera się cały zakon i prorocy.
wiersz 15
(15) On zniósł zakon przykazań i przepisów, aby czyniąc pokój, stworzyć w sobie samym z dwóch jednego nowego człowiek
Myslę, że nalezy uważac z mówieniem że zakon nas nadal obowiązuje abysmy nie skończyli jak Galacjanie .
List do Galcjan rozdzial 1 wiersz 11
(11) A gdy przyszedł Kefas do Antiochii, przeciwstawiłem mu się otwarcie, bo też okazał się winnym. (12) Zanim bowiem przyszli niektórzy od Jakuba, jadał razem z poganami; a gdy przyszli, usunął się i odłączył z obawy przed tymi, którzy byli obrzezani. (13) A wraz z nim obłudnie postąpili również pozostali Żydzi, tak że i Barnaba dał się wciągnąć w ich obłudę. (14) Ale gdy spostrzegłem, że nie postępują zgodnie z prawdą ewangelii, powiedziałem do Kefasa wobec wszystkich: Jeśli ty, będąc Żydem, po pogańsku żyjesz, a nie po żydowsku, czemuż zmuszasz pogan żyć po żydowsku? (15) My jesteśmy Żydami z urodzenia, a nie grzesznikami z pogan, (16) wiedząc wszakże, że człowiek zostaje usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu, a tylko przez wiarę w Chrystusa Jezusa, i myśmy w Chrystusa Jezusa uwierzyli, abyśmy zostali usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a nie z uczynków zakonu, ponieważ z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden człowiek. (17) A jeśli szukając usprawiedliwienia w Chrystusie i my sami okazaliśmy się grzesznikami, to czy Chrystus jest sługą grzechu? Z pewnością nie. (18) Bo jeśli znowu odbudowuję to, co zburzyłem, samego siebie czynię przestępcą. (19) Albowiem ja przez zakon umarłem zakonowi, abym żył Bogu. (20) Z Chrystusem jestem ukrzyżowany; żyję więc już nie ja, ale żyje we mnie Chrystus; a obecne życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego, który mnie umiłował i wydał samego siebie za mnie. (21) Nie odrzucam łaski Bożej; bo jeśli przez zakon jest sprawiedliwość, tedy Chrystus daremnie umarł.
(1) O nierozumni Galacjanie! Któż was omamił, was, przed których oczami został wymalowany obraz Jezusa Chrystusa ukrzyżowanego? (2) Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą? (3) Czy aż tak nierozumni jesteście? Rozpoczęliście w duchu, a teraz na ciele kończycie? (4) Czy daremne były tak liczne wasze doznania? Rzeczywiście, byłyby daremne. (5) Czy ten, który daje wam Ducha i dokonuje wśród was cudów, czyni to na podstawie uczynków zakonu, czy na podstawie słuchania z wiarą? (6) Tak Abraham uwierzył Bogu i poczytano mu to ku usprawiedliwieniu. (7) Z tego możecie poznać, że ci, którzy są z wiary, są synami Abrahama. (8) A Pismo, które przewidziało, że Bóg z wiary usprawiedliwia pogan, uprzednio zapowiedziało Abrahamowi: W tobie będą błogosławione wszystkie narody. (9) Tak więc ci, którzy są ludźmi wiary, dostępują błogosławieństwa z wierzącym Abrahamem. (10) Bo wszyscy, którzy polegają na uczynkach zakonu, są pod przekleństwem; napisano bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wytrwa w pełnieniu wszystkiego, co jest napisane w księdze zakonu. (11) A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed Bogiem, to rzecz oczywista, bo: Sprawiedliwy z wiary żyć będzie.
Czy kiedy zył Abraham to były już zakon i przykazania ?
Wydaje mi się że to stało się pózniej a jednak Abraham jest podawany za wzór.
Jezus dał nam dwa nowe przykazania
Ewangelia Mateusza rozdzial 22 (36) Nauczycielu, które przykazanie jest największe? (37) A On mu powiedział: Będziesz miłował Pana, Boga swego, z całego serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli swojej. (38) To jest największe i pierwsze przykazanie. (39) A drugie podobne temu: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. (40) Na tych dwóch przykazaniach opiera się cały zakon i prorocy.
-
- Posty: 3798
- Rejestracja: 04 sty 2013, 00:03
- wyznanie: Protestant
- Lokalizacja: Lubin
- Gender:
- Kontaktowanie:
Zakon ten ze starego przymierza został wypełniony przez Jezusa i z tym się zgadzam, że zakon starotestamentowy nas nieobowiązuje. Ale nie można żyć życiem hulaszczym, bo jestem pod łaską.
Był swego czasu w Ameryce pewien "kaznodzieja", który wytatuowany od stóp do głow z kolczykami w każdym możliwym głosił o Jezusie. A swój wygląd tłumaczył tym, że jest pod łaską. To nie jest życie pod łaską, tylko częściowo w świecie.
Był swego czasu w Ameryce pewien "kaznodzieja", który wytatuowany od stóp do głow z kolczykami w każdym możliwym głosił o Jezusie. A swój wygląd tłumaczył tym, że jest pod łaską. To nie jest życie pod łaską, tylko częściowo w świecie.
- Psrus
- Posty: 4052
- Rejestracja: 11 paź 2008, 17:34
- wyznanie: Kościół Ewangelicko-Augsburski
- Gender:
- Kontaktowanie:
Małgorzata pisze:Cosmo pisze:Takie moje dwa grosze które akurat mi chodza po głowie w kwestii zakonu i łaski, wiec je tutaj napiszę, chyba czesto teraz wielu rozumieje że jak jest łaska to hulaj dusza nic nas nie obowiązuje, a łaska z definicji dotyczy uczynków osoby wobec przekroczenia pewnych zasad, które muszą obowiązywać, aby łaska miała sens. Więc okazana łaska nie może w żadnym wypadku oznaczać mniej poważnego podejścia do nakazów.
Dobrze, ze to tylko twoje przemyślenia.
Udowodnij co źle napisałem.
-
- Posty: 9427
- Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
- wyznanie: Kościół Katolicki
- Gender:
- Kontaktowanie:
Alkhilion pisze:Dragonar pisze:Wtedy, kiedy Jezus uratował cudzołożnicę przed ukamienowaniem, Chrystus był nadal żywy
Sporo osób uznaje ten fragment za nieoryginalną glossę. Z naszego punktu widzenia sytuacja ma sens, bo patrzymy przez pryzmat łaski i wiary, po prostu nie wszystkie źródła wskazują, że taka sytuacja miała rzeczywiście miejsce. Nie chcę Ci namieszać, żebyś doszukiwał się w Biblii nieautentyczności, po prostu traktowałbym ten fragment jako bardziej kazanie późniejszych Ojców Kościoła o łasce dodane do istniejącego tekstu niż rzeczywistą sytuację z udziałem Jezusa.
Albertus pisze:Alkhilion pisze:Dragonar pisze:Wtedy, kiedy Jezus uratował cudzołożnicę przed ukamienowaniem, Chrystus był nadal żywy
Sporo osób uznaje ten fragment za nieoryginalną glossę. Z naszego punktu widzenia sytuacja ma sens, bo patrzymy przez pryzmat łaski i wiary, po prostu nie wszystkie źródła wskazują, że taka sytuacja miała rzeczywiście miejsce. Nie chcę Ci namieszać, żebyś doszukiwał się w Biblii nieautentyczności, po prostu traktowałbym ten fragment jako bardziej kazanie późniejszych Ojców Kościoła o łasce dodane do istniejącego tekstu niż rzeczywistą sytuację z udziałem Jezusa.
A co, nie spotkałeś się nigdy z krytyką tekstu? Ten fragment to prawdopodobnie nieoryginalna glossa.
-
- Posty: 14953
- Rejestracja: 11 lip 2009, 10:19
- wyznanie: Inne Charyzmatyczne
- Gender:
- Kontaktowanie:
dariano pisze:Myslę, że nalezy uważac z mówieniem że zakon nas nadal obowiązuje abysmy nie skończyli jak Galacjanie .
Słusznie.
Spójrzmy na dwa zbory. Koryntianie - okropne grzechy. Galacjanie - mieszanie Zakonu z Łaską. Do pierwszych tych drugich Paweł zwraca się: "Głupi Galacjanie...", a do pierwszych tak nie mówi, choć panowało tam takie wszeteczeństwo, jakiego nie było nawet między poganami.
Bóg Ojciec, Syn Boży, Duch Święty to trzy suwerenne osoby jednego suwerennego Boga.
-
- Posty: 3798
- Rejestracja: 04 sty 2013, 00:03
- wyznanie: Protestant
- Lokalizacja: Lubin
- Gender:
- Kontaktowanie:
Tłumaczyłem o jaki zakon chodzi.
Św.Paweł nie popierał takiego stanu rzeczy, jaki był w zborze w Koryncie.
Św.Paweł nie popierał takiego stanu rzeczy, jaki był w zborze w Koryncie.
św. Robert Bellarmin: "Największą z protestanckich herezji jest pewność."
Biblia:
(8) Bóg zaś daje dowód swojej miłości ku nam przez to, że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł. (9) Tym bardziej więc teraz, usprawiedliwieni krwią jego, będziemy przez niego zachowani od gniewu. (10) Jeśli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Syna jego, tym bardziej, będąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez życie jego. (Rzym. 5;8-10)
Biblia:
(8) Bóg zaś daje dowód swojej miłości ku nam przez to, że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł. (9) Tym bardziej więc teraz, usprawiedliwieni krwią jego, będziemy przez niego zachowani od gniewu. (10) Jeśli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Syna jego, tym bardziej, będąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez życie jego. (Rzym. 5;8-10)
- Kamil M.
- Posty: 5330
- Rejestracja: 11 sty 2008, 11:16
- wyznanie: Kościół Katolicki
- Lokalizacja: Kraków
- Gender:
- Kontaktowanie:
Alkhilion pisze:A co, nie spotkałeś się nigdy z krytyką tekstu? Ten fragment to prawdopodobnie nieoryginalna glossa.
Styl jest synoptyczny. W ogóle u Jana zachodzi pewne pomieszanie kolejności rozdziałów (5 i 6 są przestawione czy jakoś tak), ale cóż to wszystko takiego dla kogoś, kto wierzy w Bożą Opatrzność nad Kościołem i Jego Tradycją.
Chrystus zmartwychwstał!
Jestem raczej nieobecny na forum; jeśli chcesz się ze mną skontaktować, wyślij do mnie e-mail poprzez mój profil.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości