Pochwycenie

Jak się to wszystko skończy ....
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 10:30

KAAN pisze:
Lash pisze:
KAAN pisze:
Lash pisze:Dlaczego powstrzymującym nie jest Chrystus?
Bo jest w niebie, a tu, na zięmie, do Kościoła posłał Ducha Świetego.
?//
z nieba nie panuje ?
Pewnie ze się panuje :) , ale Pan jezus miał taką wolę żeby posłać Ducha Świętego aby był w Kościele i każdym wierzącym, chronił ich, pouczał i pocieszał.
Caly czas nie pojmuje dlaczego TYLKO DUCH swiety jest opcja powtrzymywania czlowieka zatracenia a nie Chrystus.
mozesz to rozwinác?


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy

"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 10:31

Quster pisze: Najzabawniejsze jest to, że po raz kolejny nie odpowiadasz na konkretne fakty z Pisma, tylko próbujesz to zamieść niesłusznym stwierdzeniem opartym na domniemaniach o mojej rzekomej niewiedzy. No ale napisz przede wszystkim o co ci chodzi, bo zamiast skupić się na Paruzji, ty "kopiesz mnie w kostki".
Niestety to "ZALETA" Okidokiego...
dodawanie sobie otuchy na ten sposób.
Ale to offtop


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 17 kwie 2012, 10:33

okidoki pisze:
Chcę wierzyć pisze:W Mat 24 też jest opis przyjścia Syna Człowieczego i wydarzeń jakie będą miały miejsce.

24:30 - I wtedy ukaże się na niebie znak Syna Człowieczego, i wtedy biadać będą wszystkie plemiona ziemi, i ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego na obłokach nieba z wielką mocą i chwałą,
24:31 - i pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata z jednego krańca nieba aż po drugi.

Bardzo podobny opis do tego z 1 Tesal. 4.17.

To dwa oddzielne zdarzenia.

Pierwszy opis jest o zgromadzeniu Żydów, posłuchaj wyjasnienia dr Showersa http://www.youtube.com/watch?v=t-FD1hx6x24

Drugi jest o zabraniu Koscioła przed Dniem Pańskim.


Naprawdę te dwa fragmenty opisują osobne wydarzenia, chociaż są tak podobne do siebie? Obydwa mówią o trąbach.

1 Tesal 4:16 - Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,

Mat 24:31 - i pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata z jednego krańca nieba aż po drugi.

To który ma być dźwiękiem tej trąby ostatecznej? Tylko nie mów mi ,że to ostateczna trąba ale dla kościoła. Ile tych ostatecznych trąb będzie rozbrzmiewać?

1 Korynt 15:51 - Oto tajemnicę wam objawiam: Nie wszyscy zaśniemy, ale wszyscy będziemy przemienieni
15:52 - w jednej chwili, w oka mgnieniu, na odgłos trąby ostatecznej; bo trąba zabrzmi i umarli wzbudzeni zostaną jako nie skażeni, a my zostaniemy przemienieni.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.
http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 10:36

Quster pisze: A poza tym to "uważanie się za mądrzejszego" i sugerowanie przyjęcia "autorytetu niby mądrzejszych" to już przerabiałem w organizacji SJ, tam to ja miałem uznać się za głupszego od bardziej mądrzejszego Ciała Kierowniczego, podobną retorykę stosują Badacze, tam to Russell jest tym mądrzejszym a tobie powiedzą "słuchaj mądrzejszych", czyli nihil novi, jak mawiali Rzymianie, a i u Mormonów ta sama śpiewka.

Dziękuje Quester za ten rozwazny i dobry post.
Myślę że dobrze odczułę i podsumiowałeś zalety dyskusji z Okidoki.

Wierzę w pochwycenie w momencie powrotu Pana - Na ziemie - bedzie jeden powrót Ostateczny.


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 17 kwie 2012, 11:12

Chcę wierzyć pisze:To który ma być dźwiękiem tej trąby ostatecznej? Tylko nie mów mi ,że to ostateczna trąba ale dla kościoła. Ile tych ostatecznych trąb będzie rozbrzmiewać?

To proste bracie. Ponieważ objawienie jest progresywne to Biblię czytamy od początku do końca, a nie odwrotnie. Gdy Apostoł Paweł pisał list ostatnią trąbą nie była jeszcze żadna z trąb apokaliptycznych opisanych w późniejszym Objawieniu Jana. Paweł nie znał objawienia, które Bóg dał Janowi.

Zwolennicy tej teorii powołują się na I Kor. 15:52 i „trąbę ostateczną” utożsamiają z „ostatnią trąbą” (siódmą trąbą) z Obj. 11:15, która istotnie zabrzmi w połowie Wielkiego Ucisku. Problem polega na tym, że to nie jest ta sama trąba.
- I Kor. 15:52 był pisany do ludzi, którzy jeszcze nie czytali Obj. 11:15, bo go nie było
- Wiedzieli natomiast o Święcie Trąb [IV. Mojż. 10:1-9]. „Ostatnia trąba” [tekiah gedolah] to był znak ostatni z „dźwięków urywanych” [IV Mojż. 10:6]. Oznacza zwinięcie obozu i wyruszenie w pochód.

Kościół niejako wyruszy w pochód, bo Pan zabierze go "do siebie", w ten sposób Kościół "ujdzie tego wszystkiego co ma nadejść".


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 17 kwie 2012, 14:39

Lash pisze:Jest to mowa o KOSCILE który jest budowlą nie ludzką ręką uczynioną ale domem BOGA

Budujesz metaforę na siłę. Kościół jest domem Boga, ale nie jest domem Ojca. Różnica jest bardzo istotna. Jezus idzie do Ojca, stara się podkreślić, że idzie do nieba, dlatego mówi o "domu Ojca". Idzie do Ojca by przygotować nam miejsce w domu Ojca, gdzie mieszkań jest wiele. Proste i klarowne.

Dojkładnie o tych mieszkaniach mówi także dalej w wersecie \

(23) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy.

Wychodzi na to, że mieszkaniami w domu Ojca są sami wierzący, ale tak nie jest.

Niewątpliwie Syn i Ojciec przyszli i zamieszkali w wierzących przez osobę Ducha Świętego, ale to nie jest "powtórne przyjście" o którym powiedział Jezus w J 14,2-4. Gdy Jezus "przyjdzie ponownie" to weźmie nas "do siebie" natomiast zesłanie Ducha Świętego polegało na tym, że Syn i Ojciec przyszli do nas. Różnica jest ponownie prosta tak że sama się narzuca i jest bardzo istotna. Twoje pomysły po prostu nie sprawdzają się w praktyce.

Warto zwrócić uwagę, że Jezus Pan, gdy mówi o tym, że "idzie do Ojca" ma na myśli, że opuszcza świat na stałe, będac u Ojca, który jest większy niż uniżony Syn, pośle Ducha Świętego i dlatego apostołowie napełnieni mocą Ducha Świętego będą czynić rzeczy większe niż On:

" Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. "
"Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znów opuszczam świat i idę do Ojca."


Dlatego teraz Jezus idzie do Ojca, ale "ponownie przyjdzie" i weźmie nas "do siebie".


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 15:13

okidoki pisze:
Lash pisze:Jest to mowa o KOSCILE który jest budowlą nie ludzką ręką uczynioną ale domem BOGA

Budujesz metaforę na siłę. Kościół jest domem Boga, ale nie jest domem Ojca. Różnica jest bardzo istotna. Jezus idzie do Ojca, stara się podkreślić, że idzie do nieba, dlatego mówi o "domu Ojca". Idzie do Ojca by przygotować nam miejsce w domu Ojca, gdzie mieszkań jest wiele. Proste i klarowne.


Ale nieprawdziwe.
Prostota nie jest WZORCEM
Biblijność jest.

Jan używa frazy Dom Ojca - Jest to śwityna IZRAELA
Nowa świtynia to Koscioł Boga

(16) Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: Weźcie to stąd, a z domu mego Ojca nie róbcie targowiska! (Ew. Jana 2:16, Biblia Tysiąclecia)

Jak więc widać musisz wymyślić inną historyjkę :D

Jezus szedł na krzyz i do nieba. Ale w Duchu Św jest w Domu Bożym Budowli świętej i Piotr obok jana to rozumiał



okidoki pisze:

Dojkładnie o tych mieszkaniach mówi także dalej w wersecie \

(23) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy.

Wychodzi na to, że mieszkaniami w domu Ojca są sami wierzący, ale tak nie jest.


Oczywiście że Jest
Paweł tez to rozumiał

(9) My bowiem jesteśmy pomocnikami Boga, wy zaś – uprawną rolą Bożą i Bożą budowlą. (10) Według danej mi łaski Bożej, jako roztropny budowniczy, położyłem fundament, ktoś inny zaś wznosi budynek. Niech każdy jednak baczy na to, jak buduje. (11) Fundamentu bowiem nikt nie może położyć innego, jak ten, który jest położony, a którym jest Jezus Chrystus. (12) I tak jak ktoś na tym fundamencie buduje: ze złota, ze srebra, z drogich kamieni, z drzewa, z trawy lub ze słomy, (13) tak też jawne się stanie dzieło każdego: odsłoni je dzień [Pański]; okaże się bowiem w ogniu, który je wypróbuje, jakie jest. (14) Ten, którego budowla wzniesiona na fundamencie przetrwa, otrzyma zapłatę; (15) ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę; sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień. (16) Czyż nie wiecie, żeście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was? (17) Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga, tego zniszczy Bóg. Świątynia Boga jest święta, a wy nią jesteście. (18) Niechaj się nikt nie łudzi. Jeśli ktoś spośród was mniema, że jest mądry na tym świecie, niech się stanie głupim, by posiadł mądrość. (19) Mądrość bowiem tego świata jest głupstwem u Boga. Zresztą jest napisane: On udaremnia zamysły przebiegłych (20) lub także: Wie Pan, że próżne są zamysły mędrców. (21) Niech się przeto nie chełpi nikt z powodu ludzi. Wszystko bowiem jest wasze: (22) czy to Paweł, czy Apollos, czy Kefas; czy to świat, czy życie, czy śmierć, czy to rzeczy teraźniejsze, czy przyszłe; wszystko jest wasze, (23) wy zaś Chrystusa, a Chrystus – Boga.
(1 list do Koryntian 3:1-23, Biblia Warszawsko-Praska)

I dalej Piotr mu wtóruje
(5) wy również, niby żywe kamienie, jesteście budowani jako duchowa świątynia, by stanowić święte kapłaństwo, dla składania duchowych ofiar, przyjemnych Bogu przez Jezusa Chrystusa. (1 List Piotra 2:5, Biblia Tysiąclecia)


okidoki pisze:


Niewątpliwie Syn i Ojciec przyszli i zamieszkali w wierzących przez osobę Ducha Świętego, ale to nie jest "powtórne przyjście" o którym powiedział Jezus w J 14,2-4.


Bo co?
Bo mówi to w tym samym kontekscie :O
bo uzywa DOKLADNIE TEKICH SAMYCH SŁÓW :O
Dopuszczasz się łąmania wszelakich zasad zrozumienia tekstu!

okidoki pisze:

Gdy Jezus "przyjdzie ponownie" to weźmie nas "do siebie" natomiast zesłanie Ducha Świętego polegało na tym, że Syn i Ojciec przyszli do nas
. Różnica jest ponownie prosta tak że sama się narzuca i jest bardzo istotna. Twoje pomysły po prostu nie sprawdzają się w praktyce.


To zobie zobacz co znaczy słow w GRECE WZIĄC do siebie!
pierwszożedne znacznie to nie jest wziąć ale towarzyszyć komuś!
I dokąłdnie to się stało
Chrystus w Duchu jest z nami aby nam TOWARZYSZYĆ
Tłumacznia Wziąc z soba są drugorzedmnym znaczniem tego słowa!
Zajrzyj do stronga!


okidoki pisze: Warto zwrócić uwagę, że Jezus Pan, gdy mówi o tym, że "idzie do Ojca" ma na myśli, że opuszcza świat na stałe, będac u Ojca, który jest większy niż uniżony Syn, pośle Ducha Świętego i dlatego apostołowie napełnieni mocą Ducha Świętego będą czynić rzeczy większe niż On:

" Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. "
"Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znów opuszczam świat i idę do Ojca."


Dlatego teraz Jezus idzie do Ojca, ale "ponownie przyjdzie" i weźmie nas "do siebie".



Własnie to obala poraz koljeny twoja interpretację
Jezus JEST TRERAZ u Ojca i DOkąłdnie teraz MIESZKA W NAS!
Dokładnie teraz Dom Ojca = świątynia nowa jest pełna Ducha Św i pełna CHwały Boga BO JeZus jest u Ojca!
Jezus nie zostawił nas wrócił w Duchu Św mieskza w nas a my mieszkamy w Domu Ojca
Dlatego też Otwarcie kościoła to Pięćdzciesiątnica! Bo dokładnie wtedy Nowy dom Ojca Został otwarty!

Jezus Odszedł od uczniów ( Dzieje 1)
I powrócił w Duchu Św ( Dzije 2 )
i towarzyszy nam i jestesmy gdzie On ( ef2,5-6) Na okręgach niebieskich w Duchu Św w Chrystusie!


Jan 14 mówi jescze

(28) Słyszeliście już, jak wam powiedziałem, że odchodzę i że potem znów przyjdę do was. Gdybyście Mnie miłowali, radowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. (29) Powiedziałem wam zaś o tym teraz, nim jeszcze to wszystko nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to wszystko stanie.


Jezus zapowiada ze TO WSZYSTKO się stanie

Odejście do Ojca i jego powrót do nas! To jest Radość dla nas ze jest u Ojca i WIERZYĆ mamy w to Bo to dla nas - już nastapiło!

Chyba że Chrystus wrócił ostatecznie i nikt tgego nie zauważył :/


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 17 kwie 2012, 17:02

Lash pisze:Zajrzyj do stronga!

Ile razy cię prosiłem żebyś nie pozorował znajomości starogreki, posiadanie słownika nie jest znajomością języka. Żaden przekład nie oddaje tych słów w tak karkołomny sposób jak Ty to czynisz, bo to nie pasuje. Uprawiasz jazdę dowolną bez trzymanki.

Lash pisze:bo uzywa DOKLADNIE TEKICH SAMYCH SŁÓW
Dopuszczasz się łąmania wszelakich zasad zrozumienia tekstu!

Lash, ja nie mam siły się tarmosić z Twoimi karkołomnymi akrobacjami. Słowa nie są takie same i specjalnie się różnią. Nie należy mylić:

a) "powtórnego przyjścia" Jezusa, gdy zabierze wierzących "do siebie" (J 14,3)
b) z zesłaniem Ducha Świętego, które jest "przyjściem" specyficznego rodzaju, ale nie jest "powtórnym przyjściem" i polega na czymś odwrotnym
na przyjściu Syna "do nas" (J 14,18), do serc wierzących, a nie wzięciu nas przez Syna "do siebie".

Nie dostrzegasz rzeczy elementarnych, więc nie widzę sensu kontynuowania.

Lash pisze:Jan 14 mówi jescze
(28) Słyszeliście już, jak wam powiedziałem, że odchodzę i że potem znów przyjdę do was. Gdybyście Mnie miłowali, radowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. (29) Powiedziałem wam zaś o tym teraz, nim jeszcze to wszystko nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to wszystko stanie.

Jezus zapowiada ze TO WSZYSTKO się stanie

Jasne, celowo wybrałeś jeden jedyny polski przekład, gdzie jest słowo "wszystko", którego zapewne nie ma w oryginale skoro inne przekłady je omijają. Jezus zapowiada, że wkrótce odejdzie do Ojca i uprzedza Apostołów by uwierzyli gdy to się stanie i znajdą pusty grób. Fakt, że Jezus przez chwilę nie będzie wśród apostołów, a po zmartwychwstaniu się pokaże, jest wyraźnie oddzielone od tego, że na stałe "idzie do Ojca" :
" Wówczas niektórzy z Jego uczniów mówili między sobą: Co to znaczy, co nam mówi: Chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie; oraz: Idę do Ojca? "

Kiedy Jezus mówi, że "idzie do Ojca" to mówi, że na stałe opuszcza świat i tak wynika z bezpośredniego kontekstu używania tych słów:

" Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. "
"Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znów opuszczam świat i idę do Ojca."


Ponieważ nie rozumiesz słów "idę do Ojca" z wersetu 4. , a "powtórne przyjście" mieszasz z posłaniem Ducha Świętego to nie potrafisz poprawnie zrozumieć całego fragmentu J 14,2-4, gdzie Jezus mówi o swoim powrocie i zabraniu Kościoła do domu Ojca.


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 19:22

okidoki pisze:
Lash pisze:Zajrzyj do stronga!

Ile razy cię prosiłem żebyś nie pozorował znajomości starogreki, posiadanie słownika nie jest znajomością języka. Żaden przekład nie oddaje tych słów w tak karkołomny sposób jak Ty to czynisz, bo to nie pasuje. Uprawiasz jazdę dowolną bez trzymanki.


jak zwykle
Świetnie ujał to quester mówiąc ze jedyne co pozostaje ci to używać ataków ad personam
Greka jest jasna

http://www.blueletterbible.org/lang/lex ... 3880&t=KJV

1) to take to, to take with one's self, to join to one's self
a) an associate, a companion
b) metaph.
1) to accept or acknowledge one to be such as he professes to be
2) not to reject, not to withhold obedience
2) to receive something transmitted
a) an office to be discharged
b) to receive with the mind
1) by oral transmission: of the authors from whom the tradition proceeds
2) by the narrating to others, by instruction of teachers (used of disciples)


/nie ma tu znaczenie twoje najdurzenie czy marudzenie.
Tak nie jestem expertem od greki ale trzy semstry mam
wiec daruj sobie swoje pohukiwania o bajdzurzenia i zjamij sie czymś porzadnym.

okidoki pisze:
Lash pisze:bo uzywa DOKLADNIE TEKICH SAMYCH SŁÓW
Dopuszczasz się łąmania wszelakich zasad zrozumienia tekstu!

Lash, ja nie mam siły się tarmosić z Twoimi karkołomnymi akrobacjami. Słowa nie są takie same i specjalnie się różnią. Nie należy mylić:

a) "powtórnego przyjścia" Jezusa, gdy zabierze wierzących "do siebie" (J 14,3)


b) z zesłaniem Ducha Świętego, które jest "przyjściem" specyficznego rodzaju, ale nie jest "powtórnym przyjściem" i polega na czymś odwrotnym
na przyjściu Syna "do nas" (J 14,18), do serc wierzących, a nie wzięciu nas przez Syna "do siebie".

Nie dostrzegasz rzeczy elementarnych, więc nie widzę sensu kontynuowania.


Sprawdzam
W pokerze jak blefujesz okidoki to mozna sprawdzi
Co mówi Biblia o przyjsciu Jezusa w 14 rozdziale Jana?

Jhn 14:3 (3) A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem.
Jhn 14:6 (6) Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie.
(18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was.
(23) W odpowiedzi rzekł do niego Jezus: Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go, i przyjdziemy do niego, i będziemy u niego przebywać.
(28) Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i przyjdę znów do was. Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie.


to jest stale to samo słowo

proszę
http://www.blueletterbible.org/lang/lex ... JV&page=16


jak widać twoje pohukiwanie że to inne słowo jest dziecinną tupaniną nóżką
Fakt nie ma co z toba dyskutować bo próbujesz obrażać nie sprawdzajac nic.

okidoki pisze:

Lash pisze:Jan 14 mówi jescze
(28) Słyszeliście już, jak wam powiedziałem, że odchodzę i że potem znów przyjdę do was. Gdybyście Mnie miłowali, radowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. (29) Powiedziałem wam zaś o tym teraz, nim jeszcze to wszystko nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to wszystko stanie.

Jezus zapowiada ze TO WSZYSTKO się stanie

Jasne, celowo wybrałeś jeden jedyny polski przekład, gdzie jest słowo "wszystko", którego zapewne nie ma w oryginale skoro inne przekłady je omijają.


Nie celowo
ale masz rację nie ma słowa pochodnego od pas w grece.
Jest o staniu się tego co powiedział

okidoki pisze:
Jezus zapowiada, że wkrótce odejdzie do Ojca i uprzedza Apostołów by uwierzyli gdy to się stanie i znajdą pusty grób.


A przyjscie sie nie stanie skoro mówi o tym kilka razy :D

okidoki pisze: Fakt, że Jezus przez chwilę nie będzie wśród apostołów, a po zmartwychwstaniu się pokaże, jest wyraźnie oddzielone od tego, że na stałe "idzie do Ojca" :
" Wówczas niektórzy z Jego uczniów mówili między sobą: Co to znaczy, co nam mówi: Chwila, a nie będziecie Mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie; oraz: Idę do Ojca? "


Dokładnie
Na stełe jest U OJCA ale na stałe PRZYSZEDL W DUCHU nie zostawił nas samych :D


okidoki pisze:
Kiedy Jezus mówi, że "idzie do Ojca" to mówi, że na stałe opuszcza świat i tak wynika z bezpośredniego kontekstu używania tych słów:

" Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. "
"Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znów opuszczam świat i idę do Ojca."


z kim polemiazujesz?
bo chba nie ze mną ale z jakimiś swoimi twierdzeniami

okidoki pisze:

Ponieważ nie rozumiesz słów "idę do Ojca" z wersetu 4. , a "powtórne przyjście" mieszasz z posłaniem Ducha Świętego to nie potrafisz poprawnie zrozumieć całego fragmentu J 14,2-4, gdzie Jezus mówi o swoim powrocie i zabraniu Kościoła do domu Ojca.



Fałsz
udowdniłes jedynie że po raz kolejny jedyne co ci pozostało to fałszowanie prawdy i próba obrażanai innych

Z twojego Argumenty ze dom Ojca jest w niebie nie zostało nic
Dom ojca to śiątynia

Rozumiem słowa idę do Ojca i dokałdnie jest podałem tak jak ty w poprzednim moim poście
cytuję

Własnie to obala poraz koljeny twoja interpretację
Jezus JEST TRERAZ u Ojca i DOkąłdnie teraz MIESZKA W NAS!
Dokładnie teraz Dom Ojca = świątynia nowa jest pełna Ducha Św i pełna CHwały Boga BO JeZus jest u Ojca!
Jezus nie zostawił nas wrócił w Duchu Św mieskza w nas a my mieszkamy w Domu Ojca


Dlatego też Otwarcie kościoła to Pięćdzciesiątnica! Bo dokładnie wtedy Nowy dom Ojca Został otwarty!


niedoczytałeś
pomieszałeś
zgubiłeś
nie wiem nie ważne

Jezus jest u Ojca w CIELE
ale w Duchu Św jest z nami PRZYSZEDŁ

dlatego że nie rozumiesz co to dom ojca anie nieorzumiesz że Jezus mówi o TOWARZYSZENIU a nie zabraniu to nie rozumiesz Jana 14.


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 17 kwie 2012, 19:24

W Jana 14:3 nie ma koncepcji ZABRANIA do siebie.
nie ma nic o zabieraniu


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 18 kwie 2012, 19:54

Dr Renald Showers, nauczyciel biblijny, o Jana 14,1-3 :

" Pod koniec rozdziału 13 gdzie Jan opisuje to spotkanie, Jezus uprzedził swoich uczniów, że wkrótce musi ich opuścić. Ta wiadomośc napełniła ich niepokojem. Jezus chcąc ich uspokoić złożył im wspaniałą obietnicę, o której czytamy w Jana 14:1-3 (...)

Jezus mówi o swoim przyszłym przyjściu (...)

Skąd wiemy, że Jezus odnosi się tutaj do Pochwycenia Kościoła, a nie do swojego Powtórnego Przyjścia po Wielkim Ucisku? No cóż, jedna rzecz, to wskazuje On tutaj, że gdy przyjdzie to weźmie wierzących do siebie. W czasie tego przyjścia Jezus nie zstąpi do wierzących na ziemi, by zyć tam gdzie oni. Inaczej mówiąc, on się tu wtedy nie przeprowadzi, ale zabierze wierzących z miejsca gdzie są, by byli tam gdzie On jest.

Jezus mówi w tym miejscu, w.3 "Przyjdę znowu i wezmę was do siebie", a następnie, zauważcie jaki jest cel Jego przyjścia, "abyście byli tam, gdzie Ja jestem." Jezus mówi tu, że celem tego przyjścia jest by wierzący znaleźli się tam gdzie On, a nie, by On był tam, gdzie wierzący.

Tak więc, On nie mówi, że" W czasie tego przyjścia zstąpię na ziemię, by żyć tam gdzie wy", ale przyjdę abyście mogli być tam gdzie Ja jestem, tzn. w domu Ojca. I właśnie ten fakt, że On łączy obietnicę swego przyjścia z obietnicą przygotowania mieszkań w domu Ojca, w mocny sposób pomaga nam wywnioskować, że kiedy On przyjmie wierzących, weźmie ich także by zamieszkali w tych mieszkaniach w Domu Ojca w niebie. "

Pochwycenie Kościoła, Dr R.Showers


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 18 kwie 2012, 20:00

Proszę zwrócić uwagę, że jeżeli Jezus weźmie nas do siebie to będziemy gośćmi w niebie, dlatego staje się zrozumiała przenośnia z przygotowanymi dla nas mieszkaniami w domu Ojca, przecież właśnie tak przyjmuje gości uprzejmy i dobry Gospodarz!

Kościół, zgromadzenie wywołanych, nie tylko nie został nazwany dosłownie "domem Ojca", ale przede wszystkim Kościół to społeczność a nie miejsce, więc w Kościele nie ma żadnych mieszkań. Przy tej interpretacji przenośnia o mieszaniach jest niejasna i na siłę.


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 20 kwie 2012, 14:59

Koncepcja małżeństwa JEST TU WCZYTWYANA NA SIŁE
nie ma jej tu wcale!

Jezus mówi tu o kościle:




Jana 14;1-3 Kościół Domem Bożym.

Tekst:
(1) Niech się nie trwoży serce wasze. Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie. (2) W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. (3) A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem.

Dom Boży w który Jezus przygotował dla uczniów to KOŚCIÓŁ

Stary Testament wielokrotnie Domem Boga nazywa Świątynię Jerozolimaską.
(19) Jednak nie ty będziesz budować tę świątynię, ale twój rodzony syn. On zbuduje dom dla mego Imienia. (1 Ks. Królewska 8:19, Biblia Tysiąclecia)
(16) O Panie, Boże nasz, całe to bogactwo, któreśmy przygotowali, by zbudować dom Tobie i Twemu świętemu imieniu, z ręki Twojej pochodzi i wszystko jest Twoje. (1 Ks. Kronik 29:16, Biblia Tysiąclecia)
Jest całe mńóstwo tekstów ukazujących ta prawdę.

Podobnie jest to ukazane w Nowym Testamencie. Świadczy o tym wiele tekstów ukazujących kościoł jako budowlę albo świątynie BOŻĄ .
Przykładowe to:

(9) My bowiem jesteśmy pomocnikami Boga, wy zaś jesteście uprawną rolą Bożą i Bożą budowlą. (10) Według danej mi łaski Bożej, jako roztropny budowniczy, położyłem fundament, ktoś inny zaś wznosi budynek. Niech każdy jednak baczy na to, jak buduje. (11) Fundamentu bowiem nikt nie może położyć innego, jak ten, który jest położony, a którym jest Jezus Chrystus. (12) I tak jak ktoś na tym fundamencie buduje: ze złota, ze srebra, z drogich kamieni, z drzewa, z trawy lub ze słomy, (13) tak też jawne się stanie dzieło każdego: odsłoni je dzień /Pański/; okaże się bowiem w ogniu, który je wypróbuje, jakie jest. (14) Ten, którego dzieło wzniesione na fundamencie przetrwa, otrzyma zapłatę; (15) ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień. (16) Czyż nie wiecie, żeście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was? (17) Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga, tego zniszczy Bóg. Świątynia Boga jest świętą, a wy nią jesteście. 1 koryntian 3

Czy Piotrowe wyrazenie:
(4) Zbliżając się do Tego, który jest żywym kamieniem, odrzuconym wprawdzie przez ludzi, ale u Boga wybranym i drogocennym, (5) wy również, niby żywe kamienie, jesteście budowani jako duchowa świątynia, by stanowić święte kapłaństwo, dla składania duchowych ofiar, przyjemnych Bogu przez Jezusa Chrystusa. (6) To bowiem zawiera się w Piśmie: Oto kładę na Syjonie kamień węgielny, wybrany, drogocenny, a kto wierzy w niego, na pewno nie zostanie zawiedziony. (7) Wam zatem, którzy wierzycie, cześć! Dla tych zaś, co nie wierzą, właśnie ten kamień, który odrzucili budowniczowie, stał się głowicą węgła - (8) i kamieniem upadku, i skałą zgorszenia. Ci, nieposłuszni słowu, upadają, do czego zresztą są przeznaczeni. (9) Wy zaś jesteście wybranym plemieniem, królewskim kapłaństwem, narodem świetym, ludem [Bogu] na własność przeznaczonym, abyście ogłaszali dzieła potęgi Tego, który was wezwał z ciemności do przedziwnego swojego światła, (10) wy, którzyście byli nie - ludem, teraz zaś jesteście ludem Bożym, którzyście nie dostąpili miłosierdzia, teraz zaś jako ci, którzy miłosierdzia doznali. 1 Piotra


Apostoł Jan używa dokładnie dwa razy okeślania dom Bozy. Pierwszy raz jes to to określanie jednoznacznie wskazujące na Świątynię Jerozilimską.
(16) Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: Weźcie to stąd, a z domu mego Ojca nie róbcie targowiska! (Ew. Jana 2:16, Biblia Tysiąclecia)

Drugi raz własnie w Jana 14 1-3.

Dla niektórych ma ono znaczenie przyszłe w odległej jako wizja zamieszkania z Bogiem po pochwyceniu. Jako wizja zaślubin,
W kontekscie całej ewangelii i innych fragemtnów Pisma jest to opcja niespójna i fałszywa.



Koncepcja w Ewangelii Jana:
Ewangelia Jana ukazuje Chrystusa jako TWÓRCĘ NOWEJ ŚWIATYNI.
Być może dla 20 wiecznego czytelnika nie jest ona jednoznaczna i wyrażna jednak dla czytelnika starozytnego była ona bardziej widoczna.

Jan ukazuje świątynię i jej rolę i relację do Jezusa od samego poczatku juz w prologu.
W wersecie 1:14 Jan napisał
(14) A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy.
Jest dosłownie w greckim –ROZBIŁO NAMIOT
Jest to powszechnie znany fakt
http://mateusz.pl/mt/dp/dp-rs.htm
http://janturnau.blox.pl/2010/01/Namiot ... d-nas.html

Jan ukazuje tu piękno tego ze Chrystus jest Świtynią – pierwotnym Domem Boga. Właśnie w nim namiocie przebywała CHWAŁA i Jan o niej wspomina. "

W drugim rozdziale Jan ukazuje że świątynia to Dom Jego Ojca. 2:16 z którego żydzi zrobili targowisko....

W tym samym rozdziale Jezus dyskutuje z Żdydami o świątyni ukazując jej prawdziwy wymiar
(20) Powiedzieli do Niego Żydzi: Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty ją wzniesiesz w przeciągu trzech dni? (21) On zaś mówił o świątyni swego ciała. (Ew. Jana 2:21, Biblia Tysiąclecia)
Ciało Chrystusa JEST Światynią.

Jest to bardzo istotne stwierdzenie!
Bowiem JEGO CIAŁO jest właśnie Domem Ojca.
Jezus JEST W CIELE = Świątyni = W DOMU OJCA

W czwartym rozdziale znajdujemy znana rozmowę Jezusa ze Samarytanką. Duskutują oni o uwielbieniu Boga w Śwityni.
Jezus mówi – nie tak jest że obecna świątynia determinuje miejsce uwielbienia Boga. Zmienia sie czas (23) Lecz nadchodzi godzina i teraz jest, kiedy prawdziwi czciciele będą oddawali Ojcu cześć w duchu i w prawdzie; bo i Ojciec takich szuka, którzy by mu tak cześć oddawali. Jana 4
Jezus zwiąuje tu wielbienie Boga i nową swiatynie z Prawdą i Duchem.


W 7 rodziale widzimy że Jezus NAUCZA w swiątyni!. Miejsce rozpusty które zrobili kapłani zydowscy ma być przywrócone do ładu!
Świątynia to miejsce GDZIE SIĘ NAUCZA Bożych prawd.


W rozdziale 10 Jezus PRZECHADZA się w światyni gdy mówi o STADZIE owiec! Jednoznacznie kontekst zestawia Świątynie i lud Boga jako jedno. Oto Pasterz Ludu jest tym który przechadza się pośród stada i Jezus jest tym którzy przechadza się pośród światyni!


W końcu w 18 rozdizale Jezus ukazuje że zawsze nauczał w synagogach i swiątyni jako typowym miejscu swego przebywania.



Jana 14:1-3 Ukazuje piękno konceptu Chrystusa ze Swoim Ludem.
Ukazuje przyszłość światyni Bożej Jego Domu

Prównajmy 14 rozdział do całego Jana:

(2) W domu Ojca mego wiele jest mieszkań; gdyby było inaczej, byłbym wam powiedział. Idę przygotować wam miejsce.
Jan nawiązuje tu do wypowiedzi Jezusa podanej wczensiej – Dom Ojca to świątynia!.


(3) A jeśli pójdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę znowu i wezmę was do siebie, abyście, gdzie Ja jestem, i wy byli.

Jezus miał zwyczaj bywania w świątyni i synagodze.
Jezus JEST W CIELE w tym momencie czyli w ŚWIĄTYNI BOGA. Kościół Jest ciałem CHRYSTUSA! Jego świątynia! .


(4) I dokąd Ja idę, wiecie, i drogę znacie. (5) Rzekł do niego Tomasz: Panie, nie wiemy, dokąd idziesz, jakże możemy znać drogę? (6) Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.

Jezus ukazuje że Drogę znają – mówił im o PRAWDZIE przy samarytnce!.
Jezus że Światynia Ojca to Prawda i zycie i droga.
Pierwszych uczniów tak okręslano - Didache



(7) Gdybyście byli mnie poznali i Ojca mego byście znali; odtąd go znacie i widzieliście go. (8) Rzekł mu Filip: Panie, pokaż nam Ojca, a wystarczy nam. (9) Odpowiedział mu Jezus: Tak długo jestem z wami i nie poznałeś mnie, Filipie? Kto mnie widział, widział Ojca; jak możesz mówić: Pokaż nam Ojca? (10) Czy nie wierzysz, że jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie? Słowa, które do was mówię, nie od siebie mówię, ale Ojciec, który jest we mnie, wykonuje dzieła swoje. (11) Wierzcie mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie; a jeśliby tak nie było, to dla samych uczynków wierzcie.

Nawiązanie do świątyni Boga w ciele. Jezus jest w Ojcu a Ojciec w Synu Bowiem to jest DOM BOGA. Świątynia tym Domem jest! Bóg był w swiątyni. A Świątynia był Domem Boga.


(12) Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto wierzy we mnie, ten także dokonywać będzie uczynków, które Ja czynię, i większe nad te czynić będzie; bo Ja idę do Ojca. (13) I o cokolwiek prosić będziecie w imieniu moim, to uczynię, aby Ojciec był uwielbiony w Synu. (14) Jeśli o co prosić będziecie w imieniu moim, spełnię to. (15) Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie. (16) Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki - (17) Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie.
Jezus ukazuje DUCHA aby przynośili Ojcu Chwałę .
Tak jak w rozmowie z samarytanką ukazywął prawdę i Ducha tak teraz ukazuje Ducha ( prawdę uakzał w wersecie 6 ).
Ten Duch będzie pośród nas i w nas. Duch chwały ZSTĘPOWAŁ NA SWIĄTYNIE w Starym testamencie Właśnie na świątyni była Chwała Ojca!
Dlatego że Jezus zapowiedział Ducha w konteksćie nowej świątyni ( Jana 4 ) to jest bardzo silny argument na mowie o świątyni

(18) Nie zostawię was sierotami, przyjdę do was. (19) Jeszcze tylko krótki czas i świat mnie oglądać nie będzie; lecz wy oglądać mnie będziecie, bo Ja żyję i wy żyć będziecie. (20) Owego dnia poznacie, że jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was.
Jezus jednoznacznie nawiązuje tu do tego co móił w wersecie 3 – PRZYJDĘ nie zostawie was samymi!
Jezus nadal bedzie świątynia Ojca ale my BEDZIEMY TAM GDZIE ON ; w OJCU
A sam on bedzie w nas!
Jest to nawiązanie do frazy BEDZIECIE tam gdzie ja!

Jezus w kościle czyli SWOIM CIELE włączył nas do społeczności z Ojcem!


(21) Kto ma przykazania moje i przestrzega ich, ten mnie miłuje; a kto mnie miłuje, tego też będzie miłował Ojciec i Ja miłować go będę, i objawię mu samego siebie. (22) Rzekł mu Judasz, nie Iskariota: Panie, cóż się stało, że masz się nam objawić, a nie światu? (23) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy.
Jezus znowu nawiązuje do wersetu 3 ; Bóg mieszka ze swoim ludem. Jest to nawiązanie nieraz i nie dwa w ST do koncepcji swiątyni że Bóg mieszkał pośród izraela własnie w świątyni.


(24) Kto mnie nie miłuje, ten słów moich nie przestrzega, a przecież słowo, które słyszycie, nie jest moim słowem, lecz Ojca, który mnie posłał. (25) To wam powiedziałem z wami przebywając. (26) Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.
Jezus nauczał w świątyni!
Tą role obecnie ma DUCH ŚW. Szczegolnie do apostołów ale posrednio do innych pokoleń.
Przypomniał apostołom co widzieli aby spasali nuakę i naucza inne pokolenia własnie DUCH.
On kontynuuje dzieło Chrystusa kóre Jezus wykonywał w światyni Jerozolimskiej!

(27) Pokój zostawiam wam, mój pokój daję wam; nie jak świat daje, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze i niech się nie lęka. (28) Słyszeliście, że powiedziałem wam: Odchodzę i przychodzę do was. Gdybyście mnie miłowali, tobyście się radowali, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest niż Ja. (29) Teraz powiedziałem wam, zanim się to stanie, abyście uwierzyli, gdy się to stanie.
Jezus zamyka klamrą wypowiredż
Wiecie ze odchodzę i przcyhodzę i macie werzyć gdy to się stanie!
Koncepcja przyjścia jako ostatecznego powrotu nia pasuje tu. Gdy Jezus przyjdzie nie będziemy musieli w TO UWIERZYĆ. To bedzie fakt! Przyjdzie oatstecznie i kropka

Natomiast gdy Jezus Przyszedł w Duchu do kościoła jest to element wiary naszej!
(Ew. Jana 14:1-29, Biblia Warszawska)


Tą samą koncepcję ukazuje NT w innych księgach!
Podam tylko trzy WYRAŹNE przykłady

Jezus Obiecał kościołowi że JEST Z NIM : a nie ze dopiero będzie!
18) Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. (19) Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. (20) Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja [color=red]jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata. Mat 28:20[/color]
Jezus jest z kosicołem.
Więc mu JUZ JESTEŚMY Z NIM!


2 Koryntian ukazuje Boga z nami w Śwityni Jego; Kościele
(16) Jakiż układ między świątynią Bożą a bałwanami? Myśmy bowiem świątynią Boga żywego, jak powiedział Bóg: Zamieszkam w nich i będę się przechadzał pośród nich, I będę Bogiem ich, a oni będą ludem moim. (17) Dlatego wyjdźcie spośród nich i odłączcie się, mówi Pan,I nieczystego się nie dotykajcie; A ja przyjmę was (18) I będę wam Ojcem, a wy będziecie mi synami i córkami, mówi Pan Wszechmogący;
(2 list do Koryntian 6:1-18, Biblia Warszawska)

Tekst Jednoznacznie wiąze kościoł ze świątynią Boga w której JEZUS EMMANUEL JEST i się przechadza!
Bóg jest z nami!

W Apokalipsie 21 Jezus ukazuje OBLUBIENICE z wieloma mieszkaniami!
(9) I przyszedł jeden z siedmiu aniołów, którzy mieli siedem czasz, napełnionych siedmiu ostatecznymi plagami, i tak się do mnie odezwał: Chodź, pokażę i oblubienicę, małżonkę Baranka. (10) I zaniósł mnie w duchu na wielką i wysoką górę, i pokazał mi miasto święte Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga, (11) mające chwałę Bożą; blask jego podobny do blasku drogiego kamienia, jakby jaspisu, lśniącego jak kryształ. (12) Miało ono potężny i wysoki mur, miało dwanaście bram, a na bramach dwunastu aniołów i wypisane imiona dwunastu plemion synów izraelskich. (13) Od wschodu trzy bramy i od północy trzy bramy, i od zachodu trzy bramy, i od południa trzy bramy. (14) A mur miasta miał dwanaście kamieni węgielnych, na nich dwanaście imion dwunastu apostołów Baranka. (15) A ten, który rozmawiał ze mną, miał złoty kij mierniczy, aby zmierzyć miasto i jego bramy, i jego mur. (16) A miasto jest czworokątne, i długość jego taka sama, co szerokość. I zmierzył miasto kijem mierniczym na dwanaście tysięcy stadiów; długość jego i szerokość, i wysokość są równe. (17) Zmierzył też mur jego, który wynosił sto czterdzieści cztery łokcie według miary ludzkiej, którą się posłużył anioł. (18) A mur jego zbudowany był z jaspisu, samo miasto zaś ze szczerego złota, podobnego do czystego szkła. (19) Kamienie węgielne muru miasta były ozdobione wszelakimi drogimi kamieniami: kamień pierwszy, to jaspis, drugi szafir, trzeci chalcedon, czwarty szmaragd, (20) piąty sardoniks, szósty karneol, siódmy chryzolit, ósmy beryl, dziewiąty topaz, dziesiąty chryzopras, jedenasty hiacynt, dwunasty ametyst. (21) A dwanaście bram, to dwanaście pereł; a każda brama była z jednej perły. Ulica zaś miasta, to szczere złoto, jak przezroczyste szkło. (22) Lecz świątyni w nim nie widziałem; albowiem Pan, Bóg, Wszechmogący jest jego świątynią, oraz Baranek. (23) A miasto nie potrzebuje ani słońca ani księżyca, aby mu świeciły; oświetla je bowiem chwała Boża, a lampą jego jest Baranek. (24) I chodzić będą narody w światłości jego, a królowie ziemi wnosić będą do niego chwałę swoją. (25) A bramy jego nie będą zamknięte w dzień, bo nocy tam nie będzie; (26) i wniosą do niego sławę i dostojeństwo narodów. (27) I nie wejdzie do niego nic nieczystego ani nikt, kto czyni obrzydliwość i kłamie, tylko ci, którzy są zapisani w księdze żywota Baranka.

(Apokalipsa (Objawienie) 21:1-27, Biblia Warszawska)


Nowe miasto Jeruzalem to Jest oblubienica Boga. Jest to nowe mieszkanie dokonałe Boga z ludzmi!
Juz jesteśmy tą oblubienicą
W pełni ukazaną w Obajaiwniu.

Anioł ukazuje Janowi Oblubienicę czyli Nowe Jeruzwalem KOŚCIOŁ,. Oblubinica nie mieszka w JERUALEM one JEST JERUZALEM.


Lash


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 20 kwie 2012, 20:28

Lash pisze:Koncepcja małżeństwa JEST TU WCZYTWYANA NA SIŁE
nie ma jej tu wcale!
Lashu, koncepcja Chrystusa i Kościoła jako oblubieńca i oblubienicy jest obecna od pierwszej księgi Biblii, Paweł pokazuje to w słowach:

List do Efezjan 5:31 Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, i połączy się z żoną swoją, a tych dwoje będzie jednym ciałem.
32 Tajemnica to wielka, ale ja odnoszę to do Chrystusa i Kościoła.

To jeden z największych obrazów biblijnych i dziwię się że tak patrzysz na temat.
Jezus mówi tu o kościle:
Jana 14;1-3 Kościół Domem Bożym.
Całkowicie błędne spojrzenie, Kościół przygotował miejsce tam gdzie poszedł, do Ojca. Przestudiuj całą doktrynę dziedzictwa wierzących, przekonasz się że dom-dzidzictwo to nie Kościół, ale :
I List do Koryntian 2:9 Głosimy tedy, jak napisano: Czego oko nie widziało i ucho nie słyszało, i co do serca ludzkiego nie wstąpiło, to przygotował Bóg tym, którzy go miłują.

To coś co przygotował Bóg jako dziedzictwo niezniszczalne, dla każdego wierzącego.

.......
Dom Boży w który Jezus przygotował dla uczniów to KOŚCIÓŁ
........
Stary Testament wielokrotnie Domem Boga nazywa Świątynię Jerozolimaską.
........
Podobnie jest to ukazane w Nowym Testamencie. Świadczy o tym wiele tekstów ukazujących kościoł jako budowlę albo świątynie BOŻĄ .
........
Czy Piotrowe wyrazenie:
.............
Apostoł Jan używa dokładnie dwa razy okeślania dom Bozy.
.........
Koncepcja w Ewangelii Jana:

Nowe miasto Jeruzalem to Jest oblubienica Boga. Jest to nowe mieszkanie dokonałe Boga z ludzmi!
Juz jesteśmy tą oblubienicą
W pełni ukazaną w Obajaiwniu.

Anioł ukazuje Janowi Oblubienicę czyli Nowe Jeruzwalem KOŚCIOŁ,. Oblubinica nie mieszka w JERUALEM one JEST JERUZALEM.

W każdym z przykładów używasz niewłąściwego kontekstu, w niektórych uogólniasz koncepcję świątyni Bożej na wszystkie stwierdzenia dotyczące Kościoła, a w innych niewłaściwie utożsamiasz Kościół np. z Nowym Jeruzalem, to kompletnie błędna koncepcja nie wynikająca z całego kontekstu eklezjologii.
Nowe Jeruzalem to miasto a nie ludzie, do tego miasta w końcu czasów ludzie będą wchodzić i mieszkać.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 21 kwie 2012, 00:03

KAAN pisze:
Lash pisze:Koncepcja małżeństwa JEST TU WCZYTWYANA NA SIŁE
nie ma jej tu wcale!
Lashu, koncepcja Chrystusa i Kościoła jako oblubieńca i oblubienicy jest obecna od pierwszej księgi Biblii, Paweł pokazuje to w słowach:

List do Efezjan 5:31 Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, i połączy się z żoną swoją, a tych dwoje będzie jednym ciałem.
32 Tajemnica to wielka, ale ja odnoszę to do Chrystusa i Kościoła.

To jeden z największych obrazów biblijnych i dziwię się że tak patrzysz na temat.


Ależ znam ten obraz i UZNAJĘ Go ale nie widze Go w Jana 14.
Tam Go nie ma!
po prostu nie ma go tu tak jak prezentuje go okidoki

A nawet gdyby sie na siłe uprzeć to pasuje on do kościła!
Popatrz w Jana 2 Jezus ukazuje kontekst wesela i zaraz potem jest o świątyni!
którą obecnie jest kościół


KAAN pisze:
Jezus mówi tu o kościle:
Jana 14;1-3 Kościół Domem Bożym.
Całkowicie błędne spojrzenie, Kościół przygotował miejsce tam gdzie poszedł, do Ojca. Przestudiuj całą doktrynę dziedzictwa wierzących, przekonasz się że dom-dzidzictwo to nie Kościół, ale :
I List do Koryntian 2:9 Głosimy tedy, jak napisano: Czego oko nie widziało i ucho nie słyszało, i co do serca ludzkiego nie wstąpiło, to przygotował Bóg tym, którzy go miłują.

To coś co przygotował Bóg jako dziedzictwo niezniszczalne, dla każdego wierzącego.


Jak wykazałem Jan używa tego okreslenia.
Na własnie świątynie
Podobnie Sugeruje Łukasz gdy zgubiono Jezusa i jest on w tym co jest Ojca

dom to nie jest DZIEDZICTWO
Dom w ST to okręslenie na lud Boga
Dom Izraela pamiętasz ile razy to używano



KAAN pisze:
.......
Dom Boży w który Jezus przygotował dla uczniów to KOŚCIÓŁ
........
Stary Testament wielokrotnie Domem Boga nazywa Świątynię Jerozolimaską.
........
Podobnie jest to ukazane w Nowym Testamencie. Świadczy o tym wiele tekstów ukazujących kościoł jako budowlę albo świątynie BOŻĄ .
........
Czy Piotrowe wyrazenie:
.............
Apostoł Jan używa dokładnie dwa razy okeślania dom Bozy.
.........
Koncepcja w Ewangelii Jana:

Nowe miasto Jeruzalem to Jest oblubienica Boga. Jest to nowe mieszkanie dokonałe Boga z ludzmi!
Juz jesteśmy tą oblubienicą
W pełni ukazaną w Obajaiwniu.

Anioł ukazuje Janowi Oblubienicę czyli Nowe Jeruzwalem KOŚCIOŁ,. Oblubinica nie mieszka w JERUALEM one JEST JERUZALEM.

W każdym z przykładów używasz niewłąściwego kontekstu, w niektórych uogólniasz koncepcję świątyni Bożej na wszystkie stwierdzenia dotyczące Kościoła, a w innych niewłaściwie utożsamiasz Kościół np. z Nowym Jeruzalem, to kompletnie błędna koncepcja nie wynikająca z całego kontekstu eklezjologii.
Nowe Jeruzalem to miasto a nie ludzie, do tego miasta w końcu czasów ludzie będą wchodzić i mieszkać.




Generalnymi stwierdzeniami nie obalisz tych tekstów

Natomiast że nowe Jeruzalem to Oblubenica to mówi sam Jan

(9) I przyszedł jeden z siedmiu aniołów, co trzymają siedem czasz pełnych siedmiu plag ostatecznych, i tak się do mnie odezwał: Chodź, ukażę ci Oblubienicę, Małżonkę Baranka. (10) I uniósł mnie w zachwyceniu na górę wielką i wyniosłą, i ukazał mi Miasto Święte - Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga, (11) mające chwałę Boga. źródło jego światła podobne


Odpowiedz co miał ukazać anioł
i co mu pokazał!


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.

Wróć do „Eschatologia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości