Jerozolima - Nierządnica?

Jak się to wszystko skończy ....
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 29 maja 2013, 16:06

Chcę wierzyć pisze:
Albertus pisze:
Chcę wierzyć pisze:
Crussing pisze:Chcę wierzyć - a co sądzisz w ogóle o teorii, jakoby Jerozolima była tą nierządnicą?


Jest to nie możliwe ponieważ nierządnica przedstawia kobietę która stała się niewierna swojemu mężowi. Od Chrystusa ludem Bożym jest kościół, czyli ci którzy wierzą w Jezusa Chrystusa. Jerozolima nie wierzy w Chrystusa więc nie może być z tej prostej przyczyny nierządnicą. Nożna by powiedzmy próbować dopasować to proroctwa do początkowego okresu chrześcijaństwa kiedy chrześcijanie byli prześladowani przez Żydów ale inne opisy po prostu temu zaprzeczają "rozsiadła się nad wieloma wodami (wiele narodów), uprawiała nierząd z królami ziemi (wieloma państwami)" itd
Dokładniej widzenie to dotyczy zepsutego chrześcijaństwa Cesarstwa Rzymskiego i sądu nad nim ale na tym to widzenie się jakby nie kończy.


I wszystko świetnie pasuje do Jerozolimy!


17:18 - A kobieta, którą widziałeś, to wielkie miasto, które panuje nad królami ziemi.

Kiedy Jerozolima panowała nad królami ziemi? Naród Izraelski nie miał kraju a przez długi okres byli wygnańcami więc nic się nie zgadza. No i gdzie ten przepych, purpura, złoto i kamienie? Musicie chyba teraz nawieść tych skarbów aby co nieco chociaż się zgadzało.
To przykre że w swoim zacietrzewieniu posuwacie się aż tak daleko obarczając winą poniekąd swoich wiernych.
Zresztą to nie jest wasza oficjalna nauka więc możecie się później wszystkiego wyprzeć.


Kościół nie ma na ten temat zobowiązującego nauczania a ja wielokrotnie pisałem że w tej kwestii wyrażam moje osobiste poglądy a nie poglądy KK.

Natomiast co do przepychu, purpury, złota i drogich kamieni to poza tym że są to symbole pychy i bogactwa ziemskiego to jest to też odniesienie do świątyni jerozolimskiej i stroju kapłana.Poczytaj sobie w Biblii.

Co do władzy nad narodami to nie mylmy oczekiwanego ale niestety nigdy faktycznego posłuszeństwa katolickich władców świeckich Kościołowi (Oczekiwanie moim zdaniem słuszne bo władca świecki, jeśli chce nazywać się katolikiem to nie może być ponad Kościołem i władzami Kościoła i ponad moralnością chrześcijańską.) z rzeczywistą władzą nad narodami której zaawansowane początki możemy obserwować jeśli chodzi o Jerozolimę.To że ktoś tego nie widzi to już niestety jego problem.

Poza tym co za problem że Jerozolima do tej pory nigdy nie miała oficjalnej, pełnej, władzy nad narodami?Czy apokalipsa mówi tylko o przeszłości?Czy nie raczej odnosi się do czasów ostatecznych?Czy KRK ma obecnie jakąś władzę nad narodami?[/b]


Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 01:35

Kamil M. pisze:
jwd pisze:Państwo Babilon wprawdzie już nie istnieje, ale duchowy Babilon i owszem, a tu jest jego początek:

Zgadza się, tragedią Jerozolimy jest to właśnie, że ostatecznie to ona duchowo stała się Babilonem.
W czasach Jezusa i apostołów tak, ale chwała znów wróci do Jerozolimy i do Izraela.
Kamil M. pisze:
jwd pisze:całkowita niezależnością od Prawdziwego Boga i własną koncepcją dotarcia do Nieba w całkowitej sprzeczności z Bożymi planami

Dokładnie to Paweł pisze o Żydach - że ustanawiają własną sprawiedliwość, zamiast poddać się Bożej sprawiedliwości.
jwd pisze: Pod koniec czasów narodów chrześcijańskich, znów stanie się wrogiem, tym razem Królestwa Boga urzeczywistnianego w powstającym Królestwie Izraela ze stolicą w Jerozolimie.

Królestwo już zostało dane Izraelowi, gdy Mesjasz zasiadł na tronie Dawida w niebieskiej Jerozolimie po prawicy Ojca i posłał Ducha Świętego - który sam jest tym Królestwem - na swych żydowskich apostołów. Nierządnicy i Bestii nigdy się to nie podobało, swoją nienawiść okazali już gdy wspólnie ukrzyżowali Pana Chwały.

Zostało mu dane, zostało mu odebrane i ponownie będzie mu dane. Rola Jerozolimy pod koniec czasu pogan- chrześcijańskich narodów- będzie odwrotna niz w czaasach Jezusa i apostołów:
Zachariasz od 12 do 14

Pozdrawiam


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 30 maja 2013, 11:45

jwd pisze:
Kamil M. pisze:
jwd pisze:Państwo Babilon wprawdzie już nie istnieje, ale duchowy Babilon i owszem, a tu jest jego początek:

Zgadza się, tragedią Jerozolimy jest to właśnie, że ostatecznie to ona duchowo stała się Babilonem.
W czasach Jezusa i apostołów tak, ale chwała znów wróci do Jerozolimy i do Izraela.
Kamil M. pisze:
jwd pisze:całkowita niezależnością od Prawdziwego Boga i własną koncepcją dotarcia do Nieba w całkowitej sprzeczności z Bożymi planami

Dokładnie to Paweł pisze o Żydach - że ustanawiają własną sprawiedliwość, zamiast poddać się Bożej sprawiedliwości.
jwd pisze: Pod koniec czasów narodów chrześcijańskich, znów stanie się wrogiem, tym razem Królestwa Boga urzeczywistnianego w powstającym Królestwie Izraela ze stolicą w Jerozolimie.

Królestwo już zostało dane Izraelowi, gdy Mesjasz zasiadł na tronie Dawida w niebieskiej Jerozolimie po prawicy Ojca i posłał Ducha Świętego - który sam jest tym Królestwem - na swych żydowskich apostołów. Nierządnicy i Bestii nigdy się to nie podobało, swoją nienawiść okazali już gdy wspólnie ukrzyżowali Pana Chwały.

Zostało mu dane, zostało mu odebrane i ponownie będzie mu dane. Rola Jerozolimy pod koniec czasu pogan- chrześcijańskich narodów- będzie odwrotna niz w czaasach Jezusa i apostołów:
Zachariasz od 12 do 14

Pozdrawiam


Pytanie tylko - której Jerozolimy?

Czy tej ziemskiej o której napisano:

Gal 4

(22) Przecież napisane jest, że Abraham miał dwóch synów, jednego z niewolnicy, a drugiego z wolnej. (23) Lecz ten z niewolnicy urodził się tylko według ciała, ten zaś z wolnej - na skutek obietnicy. (24) Wydarzenia te mają jeszcze sens alegoryczny: niewiasty te wyobrażają dwa przymierza; jedno, zawarte pod górą Synaj, rodzi ku niewoli, a wyobraża je Hagar: (25) Synaj jest to góra w Arabii, a odpowiednikiem jej jest obecne Jeruzalem. Ono bowiem wraz ze swoimi dziećmi trwa w niewoli. (26) Natomiast górne Jeruzalem cieszy się wolnością i ono jest naszą matką. (27) Wszak napisane jest: Wesel się, niepłodna, która nie rodziłaś, wykrzykuj z radości, która nie znałaś bólów rodzenia, bo więcej dzieci ma samotna niż ta, która żyje z mężem. (28) Właśnie wy, bracia, jesteście jak Izaak dziećmi obietnicy. (29) Ale jak wówczas ten, który się urodził tylko według ciała, prześladował tego, który się urodził według ducha, tak dzieje się i teraz. (30) Co jednak mówi Pismo? Wypędź niewolnicę i jej syna, bo nie będzie dziedziczyć syn niewolnicy razem z synem wolnej. (31) Tak to, bracia, nie jesteśmy dziećmi niewolnicy, ale wolnej.

Czy też o Jerozolimie niebieskiej o której napisano:

Gal 4

(22) Przecież napisane jest, że Abraham miał dwóch synów, jednego z niewolnicy, a drugiego z wolnej. (23) Lecz ten z niewolnicy urodził się tylko według ciała, ten zaś z wolnej - na skutek obietnicy. (24) Wydarzenia te mają jeszcze sens alegoryczny: niewiasty te wyobrażają dwa przymierza; jedno, zawarte pod górą Synaj, rodzi ku niewoli, a wyobraża je Hagar: (25) Synaj jest to góra w Arabii, a odpowiednikiem jej jest obecne Jeruzalem. Ono bowiem wraz ze swoimi dziećmi trwa w niewoli. (26) Natomiast górne Jeruzalem cieszy się wolnością i ono jest naszą matką. (27) Wszak napisane jest: Wesel się, niepłodna, która nie rodziłaś, wykrzykuj z radości, która nie znałaś bólów rodzenia, bo więcej dzieci ma samotna niż ta, która żyje z mężem. (28) Właśnie wy, bracia, jesteście jak Izaak dziećmi obietnicy. (29) Ale jak wówczas ten, który się urodził tylko według ciała, prześladował tego, który się urodził według ducha, tak dzieje się i teraz. (30) Co jednak mówi Pismo? Wypędź niewolnicę i jej syna, bo nie będzie dziedziczyć syn niewolnicy razem z synem wolnej. (31) Tak to, bracia, nie jesteśmy dziećmi niewolnicy, ale wolnej.

Dla mnie oczywiste że ostateczne wywyższenie Jerozolimy zapowiedziane przez Zachariasza i innych proroków ST odnosi się do Jerozolimy niebieskiej i do Kościoła który jest zgromadzeniem w Chrystusie Jej dzieci.Zapowiedzi te częściowo już się spełniły i kiedyś się dopełnią.

A skąd przychodzi ostatecznie tryumfująca Jerozolima jest napisane w Biblii:
Ap21
(1) I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma. (2) I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża.


Awatar użytkownika
Kamil M.
Posty: 5330
Rejestracja: 11 sty 2008, 11:16
wyznanie: Kościół Katolicki
Lokalizacja: Kraków
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Kamil M. » 30 maja 2013, 12:39

jwd pisze:
W czasach Jezusa i apostołów tak, ale chwała znów wróci do Jerozolimy i do Izraela.

Chwała wróciła i ją ukrzyżowali, Chwała wróciła i jej nie przyjęli.
jwd pisze:Zostało mu dane, zostało mu odebrane i ponownie będzie mu dane.

Zostało ponownie dane, Obietnica Ojca została dana. Nie bez powodu niektóre manuskrypty Ewangelii Łukasza w miejscu "przyjdź Królestwo Twoje" mają "niech przyjdzie Duch Twój Święty na nas i oczyści nas". Myśleć, że Królestwo ma coś wspólnego z ziemską Jerozolimą, to jak myśleć, że zwycięstwo Chrystusa ma coś wspólnego z ziemskim zwycięstwem, jak sobie to wyobrażali Żydzi. To ta sama, zgubna pomyłka.


Jestem raczej nieobecny na forum; jeśli chcesz się ze mną skontaktować, wyślij do mnie e-mail poprzez mój profil.
Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 16:53

Albertus pisze:Pytanie tylko - której Jerozolimy?...


Dla mnie oczywiste że ostateczne wywyższenie Jerozolimy zapowiedziane przez Zachariasza i innych proroków ST odnosi się do Jerozolimy niebieskiej i do Kościoła który jest zgromadzeniem w Chrystusie Jej dzieci.Zapowiedzi te częściowo już się spełniły i kiedyś się dopełnią.


O której Jerozolimie to napisano, o tej ziemskiej, czy o tej niebiańskiej?


Za 12:1-14 bw
"(1) Wyrocznia. Słowo Pana o Izraelu. Mówi Pan, który rozpiął niebiosa, ugruntował ziemię i stworzył ducha człowieka w jego wnętrzu:

(2) Oto Ja uczynię z Jeruzalemu puchar taczania się dla wszystkich ludów wokoło. Niedola dotknie także Judę przy oblężeniu Jeruzalemu. (3) W owym dniu uczynię z Jeruzalemu ciężki kamień dla wszystkich ludów. Każdy, kto go będzie podnosił, ciężko się zrani, gdy zbiorą się przeciwko niemu wszystkie narody ziemi. (4) W owym dniu - mówi Pan - dotknę trwogą wszystkie rumaki, a ich jeźdźców obłędem, lecz nad domem Judy będę miał oczy otwarte, a ślepotą dotknę wszystkie rumaki ludów.

(5) Potem książęta Judy będą mówić w swoim sercu: Mieszkańcy Jeruzalemu mają swoją moc w Panu Zastępów, w swoim Bogu. (6) W owym dniu uczynię z książąt Judy jakby garnek z ogniem wśród drwa i jakby żagiew płonącą w słomie, i będą pożerać z prawej i z lewej strony wszystkie ludy wokoło; lecz Jeruzalem pozostanie nadal na swoim miejscu. (7)

Najpierw wyratuje Pan namioty Judy, aby chwała domu Dawida i chwała mieszkańców Jeruzalemu nie przewyższała Judy. (8) W owym dniu ochroni Pan mieszkańców Jeruzalemu, tak że najsłabszy wśród nich będzie w owym dniu jak Dawid, a dom Dawida będzie jak Bóg, jak anioł Pana na ich czele. (9) W owym dniu będę dążył do tego, aby zniszczyć wszystkie narody, które wyruszyły przeciwko Jeruzalemowi. (10) Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym.

(11) W owym dniu będzie w Jeruzalemie wielkie narzekanie, jak narzekania o Hadad-Rimmon na równinie Megiddo. (12) Będzie narzekał kraj, każdy ród z osobna, ród Dawida osobno i jego kobiety osobno, ród domu Natana osobno i jego kobiety osobno; (13) ród domu Lewiego osobno i jego kobiety osobno, ród Szimei osobno i jego kobiety osobno, wszystkie pozostałe rody i ich kobiety osobno."


Za 13:1-9 bw
"(1) W owym dniu dom Dawida i mieszkańcy Jeruzalemu będą mieli źródło otwarte dla oczyszczenia z grzechu i nieczystości. (2) W owym dniu - mówi Pan Zastępów - wytępię z kraju imiona bałwanów tak, że nie będzie się ich już wspominało, nadto fałszywych proroków i ducha nieczystości usunę z kraju.


(3) A gdy wystąpi jeszcze ktoś jako prorok, wtedy jego ojciec i matka, własni jego rodzice, powiedzą do niego: Nie będziesz żył, gdyż mówiłeś kłamstwo w imieniu Pana. Jego ojciec i jego matka, własni jego rodzice, przebiją go, gdy wystąpi jako prorok. (4) I stanie się w owym dniu, że fałszywi prorocy okryją się hańbą, każdy z powodu swego widzenia, gdy wystąpi jako prorok. I nie będą się przeoblekać we włosiennicę, aby mamić. (5) Każdy będzie mówił: Nie jestem prorokiem, jestem rolnikiem, rolnictwo jest moim zajęciem od młodości. (6) A gdy ktoś go zapyta: Cóż to za rany masz na piersi? Wtedy odpowie. To są rany, które mi zadano w domu moich przyjaciół. (7) Ocknij się, mieczu, przeciwko mojemu pasterzowi i przeciwko mężowi - mojemu towarzyszowi! - mówi Pan Zastępów. - Uderz pasterza i będą rozproszone owce, Ja zaś zwrócę swoją rękę przeciwko maluczkim. (8) I stanie się w całym kraju - mówi Pan: Dwie trzecie zginą i pomrą, a tylko trzecia część pozostanie z nim. (9) Tę trzecią część wrzucę w ogień i będę ją wytapiał, jak się wytapia srebro, będę ją próbował, jak się próbuje złoto. Będzie wzywać mojego imienia i wysłucham ją. Ja powiem: Moim jest ludem, a ona odpowie: Pan jest moim Bogiem."



• Za 14:1-21 bw "(1) Oto nadchodzi dzień Pana, gdy będę dzielił w twoim gronie łupy odebrane tobie.

(2) I zbiorę wszystkie narody do walki z Jeruzalemem. Miasto będzie zajęte, domy splądrowane, kobiety zhańbione. Połowa miasta pójdzie w niewolę, lecz resztka ludności nie będzie usunięta z miasta. (3)

Potem wyruszy Pan i będzie walczył z tymi narodami, jak zwykł walczyć w dniu bitwy. (4) Jego nogi staną w owym dniu na Górze Oliwnej, która leży naprzeciwko Jeruzalemu od wschodu, tak że Góra Oliwna rozpadnie się w środku na wschód i na zachód, tworząc wielką dolinę. Połowa góry cofnie się na północ, a druga połowa na południe. (5) Wtedy będziecie uciekać do tej doliny między moimi górami, gdyż ta dolina będzie sięgała aż do Azel; a będziecie uciekać tak, jak uciekaliście przed trzęsieniem w czasach Uzjasza, króla judzkiego. Potem przyjdzie Pan, mój Bóg, a z nim wszyscy święci.

(6) W owym dniu stanie się tak: Nie będzie ani upału, ani zimna, ani mrozu. (7) I będzie tylko jeden ciągły jeden dzień, zna go Pan, nie dzień i nie noc, a pod wieczór będzie światło. (8) I stanie się w owym dniu, że popłyną żywe wody z Jeruzalemu, połowa do morza na wschodzie, a połowa do morza na zachodzie, i tak będzie w lecie i w zimie.

(9) I będzie Pan królem całej ziemi. W owym dniu Pan będzie jedyny i jedyne będzie jego imię. (10) Cały kraj będzie przemieniony w równinę, od Geby aż do Rimmonu na południu. Lecz Jeruzalem będzie leżeć wysoko i pozostanie na swoim miejscu od Bramy Beniamina aż do Bramy Narożnej i od wieży Chananela aż do tłoczni królewskich.

(11) Tam będą mieszkali, bo nie będzie już klątwy. Jeruzalem będzie żyć bezpiecznie. (12) A taka będzie plaga, jaką Pan dotknie wszystkie ludy, które wystąpiły zbrojnie przeciwko Jeruzalemowi: ciało każdego, kto stoi jeszcze na nogach, będzie gnić, jego oczy będą gnić w oczodołach, a język zgnije w jego ustach. (13) W owym dniu padnie na nich za sprawą Pana wielka trwoga, tak że jeden chwyci drugiego za rękę, a inny podniesie rękę przeciwko ręce drugiego. (14) Nawet Juda będzie walczył w Jeruzalemie. I zostanie zebrane mienie wszystkich narodów wokoło, złoto i srebro oraz szaty w wielkiej ilości. (15) I taka sama plaga jak tamta dotknie konie, muły, wielbłądy i osły, i wszelkie bydło, które będzie w tych obozach.

(16) Wszyscy pozostali ze wszystkich narodów, które wystąpiły zbrojnie przeciwko Jeruzalemowi, będą corocznie pielgrzymowali, aby oddać pokłon królowi, Panu Zastępów, i obchodzić Święto Szałasów. (17) Dla tych zaś, którzy spośród rodów ziemi nie będą pielgrzymowali do Jeruzalemu, aby oddać hołd Królowi, Panu Zastępów, nie będzie deszczu. (18) A jeżeli ród egipski nie będzie pielgrzymował i nie zjawi się, spadnie nań plaga, jaką Pan dotknie narody, które nie pielgrzymują, aby obchodzić Święto Szałasów. (19) Taka kara spadnie na Egipt i taka kara spadnie na wszystkie narody, które nie pielgrzymują, aby obchodzić Święto Szałasów. (20) W owym dniu będzie na dzwoneczkach koni napis: Poświęcony Panu. A garnków domu Pana będzie jak czasz ofiarnych przed ołtarzem. (21) Każdy garnek w Jeruzalemie i w Judzie będzie poświęcony Panu Zastępów, tak że wszyscy, którzy przyjdą składać ofiary, będą je brali i będą w nich gotowali mięso ofiarne. W dniu owym już nie będzie handlarza w domu Pana Zastępów."


Kiedy będzie ÓW DZIEŃ ?
Dzień w którym Pan stanie na górze Oliwnej na wschodzie miasta, a później wejdzie od wschodu do miasta i do świątyni [ Potem poprowadził mnie z powrotem w kierunku bramy zewnętrznej świątyni, zwróconej ku wschodowi; lecz była zamknięta. (2) I rzekł do mnie: Ta brama będzie zamknięta, nie będzie się jej otwierać i nikt nie będzie przez nią wchodził, gdyż Pan, Bóg izraelski, wszedł przez nią, dlatego będzie zamknięta.][Ezech 44:1-2]?

Od kiedy ta brama jest zamknięta i od kiedy książę z rodu Dawida w niej zasiada i składa ofiary w tej świątyni? A może ona jest w Niebie ?
Kiedy mieszkańcy Jeruzalemu biadali nad tym , którego przebodli i mieli źródło otwarte do oczyszczenia ? Kiedy Pan wytępił fałszywą religię w Jeruzalemie?
Kiedy Pan stanął w obronie Jeruzalemu i wytępił narody ZIEMI które go niszczyły, a później zmusił je do pielgrzymowania do Jego światyni ?
Od kiedy Jeruzalem bezpiecznie mieszka i nikt go nie straszy?
Od kiedy Pan jest królem całej Ziemi, w tym sensie, ze cała Ziemia Go uznaje i składa Mu hołd?
To dopiero wypełni się w całości- co do joty -w dniu Pańskim, gdy Pan przyjdzie w chwale, aby zbawić tych, którzy Go oczekują.
A oczekuje Go Jego naród żydowski, który On sobie sam uczynił.
I gdy pełnia narodów wejdzie wtedy cały Izrael (A wiec i Żydzi będą nawróceni do Pana- do tego, którego przebodli ) Uczyni to Pan w dniu zmartwychwstania świętych.

(W jakiejś części owe proroctwa wypełniły, się, ale do końca wypełni je Pan osobiście, gdy powróci i ustanowi Swoje królowanie w Jerozolimie w Judei nad Morzem Śródziemnym- na tysiąc lat.) Maranatha !

Pozdrawiam


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 17:29

Kamil M. pisze:
jwd pisze:
W czasach Jezusa i apostołów tak, ale chwała znów wróci do Jerozolimy i do Izraela.

Chwała wróciła i ją ukrzyżowali, Chwała wróciła i jej nie przyjęli.
jwd pisze:Zostało mu dane, zostało mu odebrane i ponownie będzie mu dane.

Zostało ponownie dane, Obietnica Ojca została dana. Nie bez powodu niektóre manuskrypty Ewangelii Łukasza w miejscu "przyjdź Królestwo Twoje" mają "niech przyjdzie Duch Twój Święty na nas i oczyści nas". Myśleć, że Królestwo ma coś wspólnego z ziemską Jerozolimą, to jak myśleć, że zwycięstwo Chrystusa ma coś wspólnego z ziemskim zwycięstwem, jak sobie to wyobrażali Żydzi. To ta sama, zgubna pomyłka.


Święty Augustyn i Jego amillenaryzm się kłania, oraz uznanie Kościoła za ostateczną formę Królestwa Boga na Ziemi :-(

Spróbujmy z innej strony:
[1.]Obj 16:16-19
(16) I zgromadził ich na miejscu, które po hebrajsku nazywa się Armagedon. (17) A siódmy wylał czaszę swoją w powietrze; i rozległ się ze świątyni od tronu donośny głos mówiący: Stało się. (18) I nastąpiły błyskawice i donośne grzmoty, i wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd człowiek istnieje na ziemi; tak potężne było to trzęsienie. (19) I rozpadło się wielkie miasto na trzy części, i legły w gruzach miasta pogan. I wspomniano przed Bogiem o wielkim Babilonie, że należy mu dać kielich wina zapalczywego gniewu Bożego.
[2.]Obj 20:7-9

A gdy się skończy tysiąc lat, będzie rozwiązany szatan z ciemnicy swojej, (8) I wynijdzie, aby zwodził narody, które są na czterech węgłach ziemi, Goga, i Magoga, aby je zgromadził do bitwy; których liczba jest jako piasek morski. (9) I wstąpili na szerokość ziemi i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane. Ale zstąpił ogień od Boga z nieba i pożarł je.

Powyżej masz opis dwóch bitew z historii Ziemi, które jeszcze są przed nami:
Pierwsza to tzw Armagedon, bitwa przed Tysiąleciem zakończona przyjściem Pana i rozpadem miasta Jerozolimy [porównaj z Zach 12:11 i z Zach 14 ]
Inna bitwa rozgrywa się po upływie Tysiąclecia, atak następuje z kraju Goga i Magoga.

Jeżeli to jak postrzegasz Jerozolimę ma być prawdą to dla Ciebie Armagedon musiał już być,
Pan musiał już przyjść i wszystkie narody uznają Jego władzę nad Ziemią, a Babilon-Jerozolima - została już zniszczona 2000 lat temu. Czy to nie jest dziwne ?
Jeżeli Tysiąclecie już trwa, a umiłowane miasto Pana jest w Niebie, to grozi mu jeszcze jedno niebezpieczeństwo- zostanie otoczone przez siły Szatana. Czy to nie jest absurd ?
Bądź konsekwentny.
O jakie miasto chodzi w Obj 20:9 ?

Pozdrawiam


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 30 maja 2013, 17:44

jwd pisze:
Albertus pisze:Pytanie tylko - której Jerozolimy?...


Dla mnie oczywiste że ostateczne wywyższenie Jerozolimy zapowiedziane przez Zachariasza i innych proroków ST odnosi się do Jerozolimy niebieskiej i do Kościoła który jest zgromadzeniem w Chrystusie Jej dzieci.Zapowiedzi te częściowo już się spełniły i kiedyś się dopełnią.


O której Jerozolimie to napisano, o tej ziemskiej, czy o tej niebiańskiej?


Za 12:1-14 bw
"(1) Wyrocznia. Słowo Pana o Izraelu. Mówi Pan, który rozpiął niebiosa, ugruntował ziemię i stworzył ducha człowieka w jego wnętrzu:

(2) Oto Ja uczynię z Jeruzalemu puchar taczania się dla wszystkich ludów wokoło. Niedola dotknie także Judę przy oblężeniu Jeruzalemu. (3) W owym dniu uczynię z Jeruzalemu ciężki kamień dla wszystkich ludów. Każdy, kto go będzie podnosił, ciężko się zrani, gdy zbiorą się przeciwko niemu wszystkie narody ziemi. (4) W owym dniu - mówi Pan - dotknę trwogą wszystkie rumaki, a ich jeźdźców obłędem, lecz nad domem Judy będę miał oczy otwarte, a ślepotą dotknę wszystkie rumaki ludów.

(5) Potem książęta Judy będą mówić w swoim sercu: Mieszkańcy Jeruzalemu mają swoją moc w Panu Zastępów, w swoim Bogu. (6) W owym dniu uczynię z książąt Judy jakby garnek z ogniem wśród drwa i jakby żagiew płonącą w słomie, i będą pożerać z prawej i z lewej strony wszystkie ludy wokoło; lecz Jeruzalem pozostanie nadal na swoim miejscu. (7)

Najpierw wyratuje Pan namioty Judy, aby chwała domu Dawida i chwała mieszkańców Jeruzalemu nie przewyższała Judy. (8) W owym dniu ochroni Pan mieszkańców Jeruzalemu, tak że najsłabszy wśród nich będzie w owym dniu jak Dawid, a dom Dawida będzie jak Bóg, jak anioł Pana na ich czele. (9) W owym dniu będę dążył do tego, aby zniszczyć wszystkie narody, które wyruszyły przeciwko Jeruzalemowi. (10) Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym.

(11) W owym dniu będzie w Jeruzalemie wielkie narzekanie, jak narzekania o Hadad-Rimmon na równinie Megiddo. (12) Będzie narzekał kraj, każdy ród z osobna, ród Dawida osobno i jego kobiety osobno, ród domu Natana osobno i jego kobiety osobno; (13) ród domu Lewiego osobno i jego kobiety osobno, ród Szimei osobno i jego kobiety osobno, wszystkie pozostałe rody i ich kobiety osobno."


Za 13:1-9 bw
"(1) W owym dniu dom Dawida i mieszkańcy Jeruzalemu będą mieli źródło otwarte dla oczyszczenia z grzechu i nieczystości. (2) W owym dniu - mówi Pan Zastępów - wytępię z kraju imiona bałwanów tak, że nie będzie się ich już wspominało, nadto fałszywych proroków i ducha nieczystości usunę z kraju.


(3) A gdy wystąpi jeszcze ktoś jako prorok, wtedy jego ojciec i matka, własni jego rodzice, powiedzą do niego: Nie będziesz żył, gdyż mówiłeś kłamstwo w imieniu Pana. Jego ojciec i jego matka, własni jego rodzice, przebiją go, gdy wystąpi jako prorok. (4) I stanie się w owym dniu, że fałszywi prorocy okryją się hańbą, każdy z powodu swego widzenia, gdy wystąpi jako prorok. I nie będą się przeoblekać we włosiennicę, aby mamić. (5) Każdy będzie mówił: Nie jestem prorokiem, jestem rolnikiem, rolnictwo jest moim zajęciem od młodości. (6) A gdy ktoś go zapyta: Cóż to za rany masz na piersi? Wtedy odpowie. To są rany, które mi zadano w domu moich przyjaciół. (7) Ocknij się, mieczu, przeciwko mojemu pasterzowi i przeciwko mężowi - mojemu towarzyszowi! - mówi Pan Zastępów. - Uderz pasterza i będą rozproszone owce, Ja zaś zwrócę swoją rękę przeciwko maluczkim. (8) I stanie się w całym kraju - mówi Pan: Dwie trzecie zginą i pomrą, a tylko trzecia część pozostanie z nim. (9) Tę trzecią część wrzucę w ogień i będę ją wytapiał, jak się wytapia srebro, będę ją próbował, jak się próbuje złoto. Będzie wzywać mojego imienia i wysłucham ją. Ja powiem: Moim jest ludem, a ona odpowie: Pan jest moim Bogiem."



• Za 14:1-21 bw "(1) Oto nadchodzi dzień Pana, gdy będę dzielił w twoim gronie łupy odebrane tobie.

(2) I zbiorę wszystkie narody do walki z Jeruzalemem. Miasto będzie zajęte, domy splądrowane, kobiety zhańbione. Połowa miasta pójdzie w niewolę, lecz resztka ludności nie będzie usunięta z miasta. (3)

Potem wyruszy Pan i będzie walczył z tymi narodami, jak zwykł walczyć w dniu bitwy. (4) Jego nogi staną w owym dniu na Górze Oliwnej, która leży naprzeciwko Jeruzalemu od wschodu, tak że Góra Oliwna rozpadnie się w środku na wschód i na zachód, tworząc wielką dolinę. Połowa góry cofnie się na północ, a druga połowa na południe. (5) Wtedy będziecie uciekać do tej doliny między moimi górami, gdyż ta dolina będzie sięgała aż do Azel; a będziecie uciekać tak, jak uciekaliście przed trzęsieniem w czasach Uzjasza, króla judzkiego. Potem przyjdzie Pan, mój Bóg, a z nim wszyscy święci.

(6) W owym dniu stanie się tak: Nie będzie ani upału, ani zimna, ani mrozu. (7) I będzie tylko jeden ciągły jeden dzień, zna go Pan, nie dzień i nie noc, a pod wieczór będzie światło. (8) I stanie się w owym dniu, że popłyną żywe wody z Jeruzalemu, połowa do morza na wschodzie, a połowa do morza na zachodzie, i tak będzie w lecie i w zimie.

(9) I będzie Pan królem całej ziemi. W owym dniu Pan będzie jedyny i jedyne będzie jego imię. (10) Cały kraj będzie przemieniony w równinę, od Geby aż do Rimmonu na południu. Lecz Jeruzalem będzie leżeć wysoko i pozostanie na swoim miejscu od Bramy Beniamina aż do Bramy Narożnej i od wieży Chananela aż do tłoczni królewskich.

(11) Tam będą mieszkali, bo nie będzie już klątwy. Jeruzalem będzie żyć bezpiecznie. (12) A taka będzie plaga, jaką Pan dotknie wszystkie ludy, które wystąpiły zbrojnie przeciwko Jeruzalemowi: ciało każdego, kto stoi jeszcze na nogach, będzie gnić, jego oczy będą gnić w oczodołach, a język zgnije w jego ustach. (13) W owym dniu padnie na nich za sprawą Pana wielka trwoga, tak że jeden chwyci drugiego za rękę, a inny podniesie rękę przeciwko ręce drugiego. (14) Nawet Juda będzie walczył w Jeruzalemie. I zostanie zebrane mienie wszystkich narodów wokoło, złoto i srebro oraz szaty w wielkiej ilości. (15) I taka sama plaga jak tamta dotknie konie, muły, wielbłądy i osły, i wszelkie bydło, które będzie w tych obozach.

(16) Wszyscy pozostali ze wszystkich narodów, które wystąpiły zbrojnie przeciwko Jeruzalemowi, będą corocznie pielgrzymowali, aby oddać pokłon królowi, Panu Zastępów, i obchodzić Święto Szałasów. (17) Dla tych zaś, którzy spośród rodów ziemi nie będą pielgrzymowali do Jeruzalemu, aby oddać hołd Królowi, Panu Zastępów, nie będzie deszczu. (18) A jeżeli ród egipski nie będzie pielgrzymował i nie zjawi się, spadnie nań plaga, jaką Pan dotknie narody, które nie pielgrzymują, aby obchodzić Święto Szałasów. (19) Taka kara spadnie na Egipt i taka kara spadnie na wszystkie narody, które nie pielgrzymują, aby obchodzić Święto Szałasów. (20) W owym dniu będzie na dzwoneczkach koni napis: Poświęcony Panu. A garnków domu Pana będzie jak czasz ofiarnych przed ołtarzem. (21) Każdy garnek w Jeruzalemie i w Judzie będzie poświęcony Panu Zastępów, tak że wszyscy, którzy przyjdą składać ofiary, będą je brali i będą w nich gotowali mięso ofiarne. W dniu owym już nie będzie handlarza w domu Pana Zastępów."


Kiedy będzie ÓW DZIEŃ ?
Dzień w którym Pan stanie na górze Oliwnej na wschodzie miasta, a później wejdzie od wschodu do miasta i do świątyni [ Potem poprowadził mnie z powrotem w kierunku bramy zewnętrznej świątyni, zwróconej ku wschodowi; lecz była zamknięta. (2) I rzekł do mnie: Ta brama będzie zamknięta, nie będzie się jej otwierać i nikt nie będzie przez nią wchodził, gdyż Pan, Bóg izraelski, wszedł przez nią, dlatego będzie zamknięta.][Ezech 44:1-2]?

Od kiedy ta brama jest zamknięta i od kiedy książę z rodu Dawida w niej zasiada i składa ofiary w tej świątyni? A może ona jest w Niebie ?
Kiedy mieszkańcy Jeruzalemu biadali nad tym , którego przebodli i mieli źródło otwarte do oczyszczenia ? Kiedy Pan wytępił fałszywą religię w Jeruzalemie?
Kiedy Pan stanął w obronie Jeruzalemu i wytępił narody ZIEMI które go niszczyły, a później zmusił je do pielgrzymowania do Jego światyni ?
Od kiedy Jeruzalem bezpiecznie mieszka i nikt go nie straszy?
Od kiedy Pan jest królem całej Ziemi, w tym sensie, ze cała Ziemia Go uznaje i składa Mu hołd?
To dopiero wypełni się w całości- co do joty -w dniu Pańskim, gdy Pan przyjdzie w chwale, aby zbawić tych, którzy Go oczekują.
A oczekuje Go Jego naród żydowski, który On sobie sam uczynił.
I gdy pełnia narodów wejdzie wtedy cały Izrael (A wiec i Żydzi będą nawróceni do Pana- do tego, którego przebodli ) Uczyni to Pan w dniu zmartwychwstania świętych.

(W jakiejś części owe proroctwa wypełniły, się, ale do końca wypełni je Pan osobiście, gdy powróci i ustanowi Swoje królowanie w Jerozolimie w Judei nad Morzem Śródziemnym- na tysiąc lat.) Maranatha !

Pozdrawiam


Symbolika proroctw ST nie zawsze jest łatwa do wyjaśnienia.Czasem wymaga to specjalnego objawienia Bożego abyśmy mieli jasność.

Na przykład
Iz 54
1) Śpiewaj z radości, niepłodna, któraś nie rodziła, wybuchnij weselem i wykrzykuj, któraś nie doznała bólów porodu! Bo liczniejsi są synowie porzuconej niż synowie mającej męża, mówi Pan. (2) Rozszerz przestrzeń twego namiotu, rozciągnij płótna twego <mieszkania>, nie krępuj się, wydłuż twe sznury, wbij mocno twe paliki! (3) Bo się rozprzestrzenisz na prawo i lewo, twoje potomstwo posiądzie narody oraz zaludni opuszczone miasta. (4) Nie lękaj się, bo już się nie zawstydzisz, nie wstydź się, bo już nie doznasz pohańbienia. Raczej zapomnisz o wstydzie twej młodości. I nie wspomnisz już hańby twego wdowieństwa. (5) Bo małżonkiem twoim jest twój Stworzyciel, któremu na imię - Pan Zastępów; Odkupicielem twoim - Święty Izraela, nazywają Go Bogiem całej ziemi. (6) Zaiste, jak niewiastę porzuconą i zgnębioną na duchu, wezwał cię Pan. I jakby do porzuconej żony młodości mówi twój Bóg: (7) Na krótką chwilę porzuciłem ciebie, ale z ogromną miłością cię przygarnę. (8) W przystępie gniewu ukryłem przed tobą na krótko swe oblicze, ale w miłości wieczystej nad tobą się ulitowałem, mówi Pan, twój Odkupiciel. (9) Dzieje się ze Mną tak, jak za dni Noego, kiedy przysiągłem, że wody Noego nie spadną już nigdy na ziemię; tak teraz przysięgam, że się nie rozjątrzę na ciebie ani cię gromić nie będę. (10) Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą. (11) O nieszczęśliwa, wichrami smagana, niepocieszona! Oto Ja osadzę twoje kamienie na malachicie i fundamenty twoje na szafirach. (12) Uczynię blanki twych murów z rubinów, bramy twoje z górskiego kryształu, a z drogich kamieni - cały obwód twych murów. (13) Wszyscy twoi synowie będą uczniami Pana, wielka będzie szczęśliwość twych dzieci. (14) Będziesz mocno osadzona na sprawiedliwości. Daleka bądź od trwogi, bo nie masz się czego obawiać, i od przestrachu, bo nie ma on przystępu do ciebie. (15) Oto jeśli nastąpi napaść, nie będzie to ode Mnie. Kto na ciebie napada, potknie się z twej przyczyny. (16) Oto Ja stworzyłem kowala, który dmie na ogień rozżarzonych węgli i wyciąga z niego broń, by ją obrobić. Ja też stworzyłem niszczyciela, aby siał zgubę. (17) Wszelka broń ukuta na ciebie będzie bezskuteczna. Potępisz wszelki język, który się zmierzy z tobą w sądzie. Takie będzie dziedzictwo sług Pana i nagroda ich słuszna ode Mnie - wyrocznia Pana.

ktoś mógłby pomyśleć że to jest o Jerozolimie ziemskiej a my mamy pewność że to nie o ziemskiej a o niebieskiej i o Kościele Bożym


Podobnie może być z innymi fragmentami proroctw ST.

Literalne spełnienie proroctw natomiast oznaczałoby że nastąpi gwałtowne wypiętrzenie skorupy ziemskiej i Jerozolima znajdzie się na szczycie wysokiej góry a ze świątyni będą wypływać strumyczki a przeciwnicy izraela będą sprzedawani w niewolę sabejczykom(?)

Jl4

(1) I oto w owych dniach i w owym czasie, gdy odmienię los jeńców Judy i Jeruzalem, (2) zgromadzę też wszystkie narody i zaprowadzę je na Dolinę Joszafat, i tam sąd nad nimi odbędę w sprawie mojego ludu i dziedzictwa mego, Izraela, które wśród narodów rozproszyli, a podzielili moją ziemię; (3) a o lud mój los rzucali i chłopca wymieniali za nierządnicę, a dziewczę sprzedawali za wino, aby pić. (4) I wy, Tyrze i Sydonie, cóż macie przeciwko Mnie, i wy, wszystkie okręgi filistyńskie? Chcecie wziąć na Mnie odwet? Jeśli tylko zechcecie Mi to uczynić, to Ja bardzo szybko wasz odwet obrócę wam na głowy. (5) Zabraliście srebro moje i złoto, a wspaniałe klejnoty moje zanieśliście do swoich świątyń. (6) Wy, którzyście synów Judy i synów Jeruzalem oddali synom Jawanu po to, by ich oddalić od kraju. (7) Ja sprowadzę ich z miejsca, w któreście ich zaprzedali, a waszą zemstę obrócę wam na głowę. (8) I oddam synów waszych i córki wasze w ręce synów judzkich, a oni zaprzedadzą ich Sabejczykom, narodowi dalekiemu. Tak Pan powiedział. (9) Rozgłoście to między narodami, przygotujcie się na świętą wojnę, wezwijcie bohaterów! Niech przybędą i niech się zaciągną wszyscy mężowie waleczni! (10) Przekujcie lemiesze wasze na miecze, a sierpy wasze na oszczepy; kto słaby, niech powie: Jestem bohaterem. (11) Zgromadźcie się, a przyjdźcie, wszystkie narody z okolicy, zbierzcie się! Sprowadź, Panie, swych bohaterów! (12) Niech ockną się i przybędą narody te na Dolinie Joszafat, bo tam zasiądę i będę sądził narody okoliczne. (13) Zapuśćcie sierp, bo dojrzało żniwo; pójdźcie i zstąpcie, bo pełna jest tłocznia, przelewają się kadzie, bo złość ich jest wielka. (14) Tłumy i tłumy w Dolinie Wyroku [znajdować się będą], bo bliski jest dzień Pański w Dolinie Wyroku. (15) Słońce i księżyc się zaćmią, a gwiazdy światłość swą utracą. (16) A Pan zagrzmi z Syjonu i z Jeruzalem głos swój tak podniesie, że niebiosa i ziemia zadrżą. Ale Pan jest ucieczką swego ludu i ostoją synów Izraela. (17) I poznacie, że Ja jestem Pan, Bóg wasz, co mieszkam na Syjonie, górze mojej świętej; a tak Jeruzalem będzie święte i przez nie już obcy nie będą przechodzić. (18) I stanie się owego dnia, że góry moszczem ociekać będą, a pagórki mlekiem opływać i wszystkie strumienie judzkie napełnią się wodą, a z domu Pańskiego wypłynie źródło, które nawodni strumień Szittim. (19) Egipt będzie wydany na spustoszenie, a Edom zamieni się w straszną pustynię z powodu nieprawości uczynionych względem synów judzkich, gdyż krew niewinną przelewali w ich ziemi. (20) Lecz [ziemia] Judy na wieki będzie zamieszkana, a Jeruzalem z pokolenia w pokolenie. (21) Pomszczę ich krew, nie pozostawię bez kary. A Pan zamieszka na Syjonie.

a i jeszcze z pagórków będzie wyciekać mleko i wino...

Ja tutaj widzę symbolikę choć jej nie rozumiem.

Natomiast literalne odczytywanie proroctw to ślepa uliczka prosto w ręce antychrysta...

Takie jest moje zdanie.


Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 30 maja 2013, 17:52

jwd pisze:
Kamil M. pisze:
jwd pisze:
W czasach Jezusa i apostołów tak, ale chwała znów wróci do Jerozolimy i do Izraela.

Chwała wróciła i ją ukrzyżowali, Chwała wróciła i jej nie przyjęli.
jwd pisze:Zostało mu dane, zostało mu odebrane i ponownie będzie mu dane.

Zostało ponownie dane, Obietnica Ojca została dana. Nie bez powodu niektóre manuskrypty Ewangelii Łukasza w miejscu "przyjdź Królestwo Twoje" mają "niech przyjdzie Duch Twój Święty na nas i oczyści nas". Myśleć, że Królestwo ma coś wspólnego z ziemską Jerozolimą, to jak myśleć, że zwycięstwo Chrystusa ma coś wspólnego z ziemskim zwycięstwem, jak sobie to wyobrażali Żydzi. To ta sama, zgubna pomyłka.


Święty Augustyn i Jego amillenaryzm się kłania, oraz uznanie Kościoła za ostateczną formę Królestwa Boga na Ziemi :-(

Spróbujmy z innej strony:
[1.]Obj 16:16-19
(16) I zgromadził ich na miejscu, które po hebrajsku nazywa się Armagedon. (17) A siódmy wylał czaszę swoją w powietrze; i rozległ się ze świątyni od tronu donośny głos mówiący: Stało się. (18) I nastąpiły błyskawice i donośne grzmoty, i wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd człowiek istnieje na ziemi; tak potężne było to trzęsienie. (19) I rozpadło się wielkie miasto na trzy części, i legły w gruzach miasta pogan. I wspomniano przed Bogiem o wielkim Babilonie, że należy mu dać kielich wina zapalczywego gniewu Bożego.
[2.]Obj 20:7-9

A gdy się skończy tysiąc lat, będzie rozwiązany szatan z ciemnicy swojej, (8) I wynijdzie, aby zwodził narody, które są na czterech węgłach ziemi, Goga, i Magoga, aby je zgromadził do bitwy; których liczba jest jako piasek morski. (9) I wstąpili na szerokość ziemi i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane. Ale zstąpił ogień od Boga z nieba i pożarł je.

Powyżej masz opis dwóch bitew z historii Ziemi, które jeszcze są przed nami:
Pierwsza to tzw Armagedon, bitwa przed Tysiąleciem zakończona przyjściem Pana i rozpadem miasta Jerozolimy [porównaj z Zach 12:11 i z Zach 14 ]
Inna bitwa rozgrywa się po upływie Tysiąclecia, atak następuje z kraju Goga i Magoga.

Jeżeli to jak postrzegasz Jerozolimę ma być prawdą to dla Ciebie Armagedon musiał już być,
Pan musiał już przyjść i wszystkie narody uznają Jego władzę nad Ziemią, a Babilon-Jerozolima - została już zniszczona 2000 lat temu. Czy to nie jest dziwne ?
Jeżeli Tysiąclecie już trwa, a umiłowane miasto Pana jest w Niebie, to grozi mu jeszcze jedno niebezpieczeństwo- zostanie otoczone przez siły Szatana. Czy to nie jest absurd ?
Bądź konsekwentny.
O jakie miasto chodzi w Obj 20:9 ?

Pozdrawiam


Moim zdaniem o Jeruzalem niebieskie którego częścią jest Kościół pielgrzymujący na ziemi.

Podobnie jak w Iz 54

Iz 54
1) Śpiewaj z radości, niepłodna, któraś nie rodziła, wybuchnij weselem i wykrzykuj, któraś nie doznała bólów porodu! Bo liczniejsi są synowie porzuconej niż synowie mającej męża, mówi Pan. (2) Rozszerz przestrzeń twego namiotu, rozciągnij płótna twego <mieszkania>, nie krępuj się, wydłuż twe sznury, wbij mocno twe paliki! (3) Bo się rozprzestrzenisz na prawo i lewo, twoje potomstwo posiądzie narody oraz zaludni opuszczone miasta. (4) Nie lękaj się, bo już się nie zawstydzisz, nie wstydź się, bo już nie doznasz pohańbienia. Raczej zapomnisz o wstydzie twej młodości. I nie wspomnisz już hańby twego wdowieństwa. (5) Bo małżonkiem twoim jest twój Stworzyciel, któremu na imię - Pan Zastępów; Odkupicielem twoim - Święty Izraela, nazywają Go Bogiem całej ziemi. (6) Zaiste, jak niewiastę porzuconą i zgnębioną na duchu, wezwał cię Pan. I jakby do porzuconej żony młodości mówi twój Bóg: (7) Na krótką chwilę porzuciłem ciebie, ale z ogromną miłością cię przygarnę. (8) W przystępie gniewu ukryłem przed tobą na krótko swe oblicze, ale w miłości wieczystej nad tobą się ulitowałem, mówi Pan, twój Odkupiciel. (9) Dzieje się ze Mną tak, jak za dni Noego, kiedy przysiągłem, że wody Noego nie spadną już nigdy na ziemię; tak teraz przysięgam, że się nie rozjątrzę na ciebie ani cię gromić nie będę. (10) Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą. (11) O nieszczęśliwa, wichrami smagana, niepocieszona! Oto Ja osadzę twoje kamienie na malachicie i fundamenty twoje na szafirach. (12) Uczynię blanki twych murów z rubinów, bramy twoje z górskiego kryształu, a z drogich kamieni - cały obwód twych murów. (13) Wszyscy twoi synowie będą uczniami Pana, wielka będzie szczęśliwość twych dzieci. (14) Będziesz mocno osadzona na sprawiedliwości. Daleka bądź od trwogi, bo nie masz się czego obawiać, i od przestrachu, bo nie ma on przystępu do ciebie. (15) Oto jeśli nastąpi napaść, nie będzie to ode Mnie. Kto na ciebie napada, potknie się z twej przyczyny. (16) Oto Ja stworzyłem kowala, który dmie na ogień rozżarzonych węgli i wyciąga z niego broń, by ją obrobić. Ja też stworzyłem niszczyciela, aby siał zgubę. (17) Wszelka broń ukuta na ciebie będzie bezskuteczna. Potępisz wszelki język, który się zmierzy z tobą w sądzie. Takie będzie dziedzictwo sług Pana i nagroda ich słuszna ode Mnie - wyrocznia Pana.

Też jest mowa o napaści a my wiemy ze słów ap Pawła że w tym fragmencie nie chodzi o Jerozolimę ziemską a o niebieską której częścią jest Kościół.

Ap 20,9 mówi zatem o ataku wrogich sił na Kościół Boży


Awatar użytkownika
Kamil M.
Posty: 5330
Rejestracja: 11 sty 2008, 11:16
wyznanie: Kościół Katolicki
Lokalizacja: Kraków
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Kamil M. » 30 maja 2013, 17:54

jwd pisze:Jeżeli to jak postrzegasz Jerozolimę ma być prawdą to dla Ciebie Armagedon musiał już być,
Pan musiał już przyjść i wszystkie narody uznają Jego władzę nad Ziemią, a Babilon-Jerozolima - została już zniszczona 2000 lat temu. Czy to nie jest dziwne ?

Nie jest to dziwne. Pan przyszedł, został zabity i uwielbiony, jak zapowiedział prorok Daniel, Syn Człowieczy przyszedł na obłokach - do Przedwiecznego i otrzymał władzę nad wszystkimi narodami. A teraz musi królować, aż wszyscy wrogowie zostaną poddani jako podnóżek pod Jego nogi.
jwd pisze:Jeżeli Tysiąclecie już trwa, a umiłowane miasto Pana jest w Niebie, to grozi mu jeszcze jedno niebezpieczeństwo- zostanie otoczone przez siły Szatana. Czy to nie jest absurd ?
Bądź konsekwentny.
O jakie miasto chodzi w Obj 20:9 ?

Ależ nie, to nie absurd: Cerkiew jest Obozem Świętych, Miastem Umiłowanym, Oblubienicą i Małżonką Baranka, która zstępuje od Boga.


Jestem raczej nieobecny na forum; jeśli chcesz się ze mną skontaktować, wyślij do mnie e-mail poprzez mój profil.
Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 18:23

Kamil M. pisze:jwd napisał:
Jeżeli to jak postrzegasz Jerozolimę ma być prawdą to dla Ciebie Armagedon musiał już być,
Pan musiał już przyjść i wszystkie narody uznają Jego władzę nad Ziemią, a Babilon-Jerozolima - została już zniszczona 2000 lat temu. Czy to nie jest dziwne ?


Nie jest to dziwne. Pan przyszedł, został zabity i uwielbiony, jak zapowiedział prorok Daniel, Syn Człowieczy przyszedł na obłokach - do Przedwiecznego i otrzymał władzę nad wszystkimi narodami. A teraz musi królować, aż wszyscy wrogowie zostaną poddani jako podnóżek pod Jego nogi.


Pomimo roku 70 ziemskie miasto Boga istnieje i całkiem niedawno skończył się czas jego deptania przez pogańskie narody.
A Ewangelia mówi:
Biada w tych dniach kobietom w ciąży oraz karmiącym; będzie bowiem na ziemi wielki ucisk i gniew nad tym ludem; (24) padną od ostrza miecza i zostaną wzięci w niewolę do wszystkich narodów, a Jerozolima będzie deptana przez narody, aż się dopełnią czasy narodów. (25) I będą znaki na słońcu, księżycu i gwiazdach, a na ziemi rozpacz narodów w mieszaninie zgiełku morza i rozhukanej fali, (26) gdy ludzie mdleć będą ze strachu w oczekiwaniu (wydarzeń) nadciągających na zamieszkały świat, gdyż moce niebios zostaną wstrząśnięte. (27) I wtedy zobaczą Syna Człowieczego, przychodzącego w obłoku z mocą i wielką chwałą. [Łk 21:23-27]
Ona została uwolniona od narodów pogańskich, aby przywitać Pana, który przyjdzie do niej.

A co do rozumowania dotyczącego Obj 20:9 to jest to straszna symbolika. straszna bo eklezjocentryczna, a nie teocentryczna. Suwerenność Boga porzucona przez Niego na rzecz ludzkiego kościoła :cry:

A słowo jest takie proste :
Szatan po upływie Tysiąca lat otacza ziemskie Królestwo Izraela i jego stolice Jerozolimę, a nie Kościół, rodzi się nowe Niebo i nowa Ziemia i DOPIERO WTEDY zstępuje z Nieba niebiańska Jerozolima: Obj 21:2
No ale cóż nie ważne jak jest napisane w Słowie Bożym (że jedna Jerozolima jest otoczona na Ziemi, a inna za chwilę zstąpi z Nieba), ważne jak interpretuje to cerkiew.
:-(

Pozdrawiam


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 30 maja 2013, 18:30

jwd:

A co do rozumowania dotyczącego Obj 20:9 to jest to straszna symbolika. straszna bo eklezjocentryczna, a nie teocentryczna. Suwerenność Boga porzucona przez Niego na rzecz ludzkiego kościoła :cry:


Niby dlaczego interpretacja że chodzi tutaj o Jerozolimę niebieską nie ziemską miałaby w jakiś sposób rzekomo godzić w suwerenność Boga???!!!

A twoja interpretacja że chodzi tutaj o naród żydowski nie godzi w suwerenność Boga?

Nie ma opozycji między teocentrycznością a judeocentrycznością? ;)


Awatar użytkownika
Kamil M.
Posty: 5330
Rejestracja: 11 sty 2008, 11:16
wyznanie: Kościół Katolicki
Lokalizacja: Kraków
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Kamil M. » 30 maja 2013, 18:40

jwd pisze:Pomimo roku 70 ziemskie miasto Boga istnieje i całkiem niedawno skończył się czas jego deptania przez pogańskie narody.

Ziemska Jerozolima została wypędzona jak Hagar i nie ma dziedzictwa z potomstwem Abrahama.
jwd pisze:A co do rozumowania dotyczącego Obj 20:9 to jest to straszna symbolika. straszna bo eklezjocentryczna, a nie teocentryczna. Suwerenność Boga porzucona przez Niego na rzecz ludzkiego kościoła :cry:

Słowo stało się Ciałem i zamieszkało między nami :) Ciało Chrystusa jest teocentryczne.
jwd pisze:Szatan po upływie Tysiąca lat otacza ziemskie Królestwo Izraela i jego stolice Jerozolimę, a nie Kościół, rodzi się nowe Niebo i nowa Ziemia i DOPIERO WTEDY zstępuje z Nieba niebiańska Jerozolima: Obj 21:2

W podanym fragmencie Obj 20:9 nie ma mowy ani o żadnym królestwie Izraela, ani o ziemskiej Jerozolimie. Nowe Niebo i nowa Ziemia mają swój początek w zmartwychwstaniu Chrystusa, które jest nowym stworzeniem. Oblubienica Baranka zstępuje od Boga od dnia Pięćdziesiątnicy, dlatego Duch i Oblubienica mówią "Przyjdź!" :)
jwd pisze:No ale cóż nie ważne jak jest napisane w Słowie Bożym (że jedna Jerozolima jest otoczona na Ziemi, a inna za chwilę zstąpi z Nieba), ważne jak interpretuje to cerkiew.

Ważne, że tylko Oblubienica rozumie swoje Pisma. Przyjdź, Jwd, i darmo weź wody żywota :)


Jestem raczej nieobecny na forum; jeśli chcesz się ze mną skontaktować, wyślij do mnie e-mail poprzez mój profil.
Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 22:00

Albertus pisze:jwd:


A co do rozumowania dotyczącego Obj 20:9 to jest to straszna symbolika. straszna bo eklezjocentryczna, a nie teocentryczna. Suwerenność Boga porzucona przez Niego na rzecz ludzkiego kościoła :cry:



Niby dlaczego interpretacja że chodzi tutaj o Jerozolimę niebieską nie ziemską miałaby w jakiś sposób rzekomo godzić w suwerenność Boga???!!!

A twoja interpretacja że chodzi tutaj o naród żydowski nie godzi w suwerenność Boga?

Nie ma opozycji między teocentrycznością a judeocentrycznością? ;)



:lol: Uśmiecham się, ale nie wiem czy nie zapłakać :cry:


Kamil M. pisze:jwd napisał:
Jeżeli Tysiąclecie już trwa, a umiłowane miasto Pana jest w Niebie, to grozi mu jeszcze jedno niebezpieczeństwo- zostanie otoczone przez siły Szatana. Czy to nie jest absurd ?
Bądź konsekwentny.
O jakie miasto chodzi w Obj 20:9 ?

Ależ nie, to nie absurd: Cerkiew jest Obozem Świętych, Miastem Umiłowanym, Oblubienicą i Małżonką Baranka, która zstępuje od Boga.


Chyba rozumiesz o co mi chodziło ?
Wystarczyć przeczytać do czego odniósł sie Kamil.
On stwierdził, że miasto które zaatakuje Szatan PO UPŁYWIE 1000 lat to będzie cerkiew, która jest w Niebie ( a przecież Jerozolima niebiańska zstąpi PÓŹNIEJ jak czytamy w Obj 21.2 )
Zatem jeżeli Kościół ziemski to też Jerozolima niebiańska i nie widzi się, że u Jana są DWIE Jerozolimy, to tak może myśleć tylko ktoś eklezjo-centryczny,

O judeocentryżmie mowy nie ma, gdy odczytujemy to co jest napisane i nie przeduchawiamy tego.
Zaś suwerenność Boga rozumiem tak, ze nie ma On na Ziemi żadnej ludzkiej organizacji, której udzielił plenipotencji na zrozumienie Pisma i na działanie.
Ani żadna chrześcijańska organizacja nie ma takich praw, ani żydowska, ani islamska, ani chińska itp.

a gdy znowu rozum mi powrócił, wtedy błogosławiłem Najwyższego, a Żyjącego wiecznie chwaliłem i wysławiałem, gdyż jego władza jest władzą wieczną, a jego królestwo z pokolenia w pokolenie. (32) A wszyscy mieszkańcy ziemi uważani są za nic, według swojej woli postępuje z wojskiem niebieskim i z mieszkańcami ziemi. Nie ma takiego, kto by powstrzymał jego rękę i powiedział mu: Co czynisz?
[Dan 4:31-32]

Takiemu Bogu chcę służyć! Amen


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Awatar użytkownika
jwd
Posty: 460
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:17
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jwd » 30 maja 2013, 22:14

Kamil M. pisze:Ważne, że tylko Oblubienica rozumie swoje Pisma. Przyjdź, Jwd, i darmo weź wody żywota

Słowa Pisma rozumie każdy nowonarodzony któremu Pan otworzył umysł.
Żadne zbiorowe ciało nie ma monopolu na rozumienie Pisma.

Przychodzę więc każdego dnia do Żywego i Działającego Pana Jezusa , który w Swoim duchu Chrystusa obecny jest na Ziemi i biorę od Niego wodę żywą- On mi ją daje OSOBIŚCIE.

Jak to, w ciągu niewielu lat, Jezus u Ciebie stał się tożsamy z Oblubienicą :-(
A to przecież On powiedział kto przyjdzie DO MNIE ten będzie pił.

Oblubienica Baranka zstępuje od Boga od dnia Pięćdziesiątnicy, dlatego Duch i Oblubienica mówią "Przyjdź!" :)

Od Zielonych Świat to zstępuje Duch Świety na Ziemię i zamieszkuje w sercach ludzi, no ale cóż dla Ciebie Paraklet i Kościół do jedno i to samo. :puppyeyes:
Kościół zaś wyczekuje na przyjście Pana z wielkim pragnieniem, wzbudzanym przez tego Ducha.

Pozdrawiam i modlę się, jesteś młody, stąd jest ciągle nadzieja dla Ciebie, jeszcze wiele zmian przed Tobą :) .


J 14:6 "Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie."
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 30 maja 2013, 22:19

jwd pisze:
Albertus pisze:jwd:


A co do rozumowania dotyczącego Obj 20:9 to jest to straszna symbolika. straszna bo eklezjocentryczna, a nie teocentryczna. Suwerenność Boga porzucona przez Niego na rzecz ludzkiego kościoła :cry:



Niby dlaczego interpretacja że chodzi tutaj o Jerozolimę niebieską nie ziemską miałaby w jakiś sposób rzekomo godzić w suwerenność Boga???!!!

A twoja interpretacja że chodzi tutaj o naród żydowski nie godzi w suwerenność Boga?

Nie ma opozycji między teocentrycznością a judeocentrycznością? ;)



:lol: Uśmiecham się, ale nie wiem czy nie zapłakać :cry:


Kamil M. pisze:jwd napisał:
Jeżeli Tysiąclecie już trwa, a umiłowane miasto Pana jest w Niebie, to grozi mu jeszcze jedno niebezpieczeństwo- zostanie otoczone przez siły Szatana. Czy to nie jest absurd ?
Bądź konsekwentny.
O jakie miasto chodzi w Obj 20:9 ?

Ależ nie, to nie absurd: Cerkiew jest Obozem Świętych, Miastem Umiłowanym, Oblubienicą i Małżonką Baranka, która zstępuje od Boga.


Chyba rozumiesz o co mi chodziło ?
Wystarczyć przeczytać do czego odniósł sie Kamil.
On stwierdził, że miasto które zaatakuje Szatan PO UPŁYWIE 1000 lat to będzie cerkiew, która jest w Niebie ( a przecież Jerozolima niebiańska zstąpi PÓŹNIEJ jak czytamy w Obj 21.2 )
Zatem jeżeli Kościół ziemski to też Jerozolima niebiańska i nie widzi się, że u Jana są DWIE Jerozolimy, to tak może myśleć tylko ktoś eklezjo-centryczny,

O judeocentryżmie mowy nie ma, gdy odczytujemy to co jest napisane i nie przeduchawiamy tego.
Zaś suwerenność Boga rozumiem tak, ze nie ma On na Ziemi żadnej ludzkiej organizacji, której udzielił plenipotencji na zrozumienie Pisma i na działanie.
Ani żadna chrześcijańska organizacja nie ma takich praw, ani żydowska, ani islamska, ani chińska itp.

a gdy znowu rozum mi powrócił, wtedy błogosławiłem Najwyższego, a Żyjącego wiecznie chwaliłem i wysławiałem, gdyż jego władza jest władzą wieczną, a jego królestwo z pokolenia w pokolenie. (32) A wszyscy mieszkańcy ziemi uważani są za nic, według swojej woli postępuje z wojskiem niebieskim i z mieszkańcami ziemi. Nie ma takiego, kto by powstrzymał jego rękę i powiedział mu: Co czynisz?
[Dan 4:31-32]

Takiemu Bogu chcę służyć! Amen


Niezrozumienie i odrzucenie tego że Kościół który jest Ciałem Chrystusa jest częścią Jerozolimy niebieskiej to rzeczywiście smutne.Nie ma co się śmiać.Jerozolima niebieska jest zbudowana na apostołach.To Kościół!Ocknij się człowieku.Czy tego nie widzisz?

Natomiast co do suwerenności Boga to ja ją rozumiem odmiennie.Uważam że suwerenny Bóg może robić absolutnie to co zechce i jeśli zechce to może udzielić swoich plenipotencji , jak to określiłeś, komu zechce.I zechciał ich udzielić swojemu Kościołowi bo tak mu się spodobało bo jest suwerenny i nie musi się stosowac do ograniczeń ustanowionych przez JWD.

:)



Wróć do „Eschatologia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości