okidoki pisze: Lash pisze:Nowe Jeruzalem natomiast jest miastem, które widział Jan. Jest obiektem z widzenia. Tak jak Zwierzę z widzenia Daniela, które akurat jest symbolem Cesarstwa Rzymskiego. Symbol nie jest tożsamy z rzeczą, którą symbolizuje. Na tym polega używanie symboli. Zwierzę nie może być symbolem Cesarstwa i jednocześnie samym cesarstwem, bo to jest nielogiczny absurd.
A i podaj mi gdzie apostołowie albo te teksty ( z wikipedii ) mówią żę istnieje twoje ograniczenie. Stosujesz typowy anachronizm - WCZYTUJESZ 21 wieczne DEFINICJE w 1 wiek
Zasady poprawnego myślenia są uniwersalne,
ale Zasady Stosowania metafor i symboliki to nie ZASADY POPRAWNEGO MYSLENIA. Po drugie nie jest tak że kazda kultura mysli identycznie
więc podajesz falszywą zasade nie na temat aby zakamuflować nieprawdziwą tezę że: wczytywanie 21 wiecznych zasad w 1 wiek jest poprawne
okidoki pisze: dlatego zwierzę nigdy nie będzie imperium, a święte miasto nigdy nie będzie Kościołem.
Święte miasto JEST kosicołem - oblubienicą Chrystusa i lepiej sie z tym pogódź bowiem lepiej przyjąc prawdę niż ją odrzucać.
Już ci mówiłem że:
- Nowe Jeruzalem ZSTEPUJE
- zwycięzca bedzie filarem w świątyni Boga
- Świątynia TO także obraz kościoła
okidoki pisze: To nie jest tak, że twoje twierdzenie są niemądre tylko w XXI wieku, one byłyby równie niemądre dla żyjącego w I wieku Apostoła Pawła.
Gdyby byly niemądre.
Twoje są FAŁSZYWE ...i tyle
Apostołowie maluja jednoznaczny obraz - Piotr widzi świtynię zbudowaną z kamieni żywych które jednoczesnie sa kapłanami ....
Paweł widzi dom bozy który sam się buduje i skałda się z domowników
Okidoki twierdzi że oni błądzą bowiem jego 21 wieczne zasady które są wytworem ostatnich kilkudziesięcioleci .. maja wartość w 1 wieku ... nawt za cene tego co mówią spostołowie
okidoki pisze: Lash pisze:okidoki pisze: Nowe Jeruzalem jest prawdziwym miastem do którego wchodzą przez bramy zbawieni ludzie i chodzą po miejskich ulicach, a więc nie może być symbolem zgromadzenia zbawionych ludzi, jeżeli zgromadzenie mieszka w tym mieście. Nie można mieszkać we własnym symbolu. To nonsens.
duyskuowaliśmy nie o tym czy to metafora czy symbol ale o tym czy Mozna uzywac obrazu budowli i mieszknaców tej budowli w jednym obrazie i nie ma w tym sprzeczności
Podejdź więc uczciwie do tematu i nie przypisuj innym nie ich twierdzeń
Uczciwie podchodzę do tematu,
... nie żartuj
okidoki pisze: dlatego cierpliwie jak dziecku wyjaśniam na czym polega różnica między metaforą a symbolem.
I co z tego
Nie zmienia to FAKTU że potr i Jan i Paweł mieli twoje wyjasnienie za nieistniejące w ich czasam i nie stosowali sie do twoich sztucznych zasad.
okidoki pisze:Zakładasz, że chodzi o obraz, ale Miasto Świete nie jest żadnym obrazem, tylko prawdziwym miastem w którym żyją ludzie i które widział Jan i po którym rozglądał się szukając świątyni, ale jej nie znalazł, bo jej w mieście nie ma.
Zakładasz że chodzi o PRAWDZIWE miasto - z super oświetleniem
i że ono juz w czasach Jana ZTEPOWAŁO na ziemie a zwyciężca stanie sie FILAREM w Świątyni
(12) Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już z niej nie wyjdzie, i wypiszę na nim imię Boga mojego, i nazwę miasta Boga mojego, nowego Jeruzalem, które zstępuje z nieba od Boga mojego, i moje nowe imię. (13) Kto ma uszy, niechaj słucha, co Duch mówi do zborów.
Wyobraź sobie ze jesteś firalem i masz wyrte imię na czole
- tyle wasza dosłowność i symbolika
Paweł nie tylko używa takich obrazów.
porównaj obrazy - ciała i członków czyli kościoła który sam siebie buduje ( członki nie budują ciała )
(16) z którego całe ciało spojone i związane przez wszystkie wzajemnie się zasilające stawy, według zgodnego z przeznaczeniem działania każdego poszczególnego członka, rośnie i buduje siebie samo w miłości. Ef 4:
Masz więc cztery obrazy przeciwko twojej teorii
Ty twierdzisz że ciało nie może siebie samo budować bowiem to wbrew obrazowi który sobie ustalasz
Paweł widzi inaczej
Dla Pawła nie ma problemu aby dom siebie sam budował i domownicy byli domem
Ty widzisz to inaczej ...
Twój problem
Czekam na przykład domu który sam sie buduje ....
nie podasz go bowiem nie możesz unzac nauki apostoła
okidoki pisze: Korzystając z twojej interpretacji Ef 2, nie mieszkamy w domu Bożym dosłownie, ale metaforycznie.
Mieszkamy na tej Samej Zasadzie jak tu:
(16) Jakiż układ między świątynią Bożą a bałwanami? Myśmy bowiem świątynią Boga żywego, jak powiedział Bóg: Zamieszkam w nich i będę się przechadzał pośród nich, I będę Bogiem ich, a oni będą ludem moim. (17) Dlatego wyjdźcie spośród nich i odłączcie się, mówi Pan,I nieczystego się nie dotykajcie; A ja przyjmę was (18) I będę wam Ojcem, a wy będziecie mi synami i córkami, mówi Pan Wszechmogący;
(2 list do Koryntian 6:1-18, Biblia Warszawska)
Nie musze togo okreslać
- metafotrycznie
- symbolicznie
- alegorycznie
- przenośnie
Wiem co Paweł chce powiedzieć a sztuczne podziały z 21 wieku zostawiam sztucznie wierzącym
okidoki pisze: No i odwrotnie, w mieście świętym ludzie mieszkają dosłownie, a nie metaforycznie. Czy teraz różnica jest dla Ciebie nareszcie zrozumiała?
Co z tego skoro jest ona nieprawdziwa
Nie mam problemu ze zrozumieniem Katolickiej Ex Kathedra ...i co z tego
okidoki pisze: Zbawieni ludzie w mieście o nazwie Nowa Jerozolima
naprawdę w nim mieszkają, a przez jego bramy wjeżdzają królowie ze swymi bogactwami.
Nie można dosłownie mieszkać we własnym symbolu - to jest po prostu zwykły nonsens
Dlatego apostołowie mówią - NONSENSY WG TWOJEJ TEORII.
Bowiem - domu siebie same nie budują
19) Tak więc już nie jesteście obcymi i przychodniami, lecz współobywatelami świętych
i domownikami Boga, (20) zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, którego kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus, (21) na którym cała budowa mocno spojona rośnie w przybytek święty w Panu, (22) na którym i
wy się wespół budujecie na mieszkanie Boże w Duchu.
(List do Efezjan 2:1-22, Biblia Warszawska)
Naprawdę musisz uhcylać słowo Boga dla własnych SZTUCZNYCH ZASAD.
Jak widać malujesz fłaszywy obraz na bazie swoich założeń.
oto malujesz błędny obraz DOSŁOWNEGO miasta.
Jan maluje inny obraz
Maluje obraz Nowego Jeruzalem czyli oblubienicy Panskiej - to jest Boże miasto / Jego budowala miejsca mieszkania Boga i ludzi razem - ostateczne miesjce gdzie mamy stałą "unię" człowiek Bóg.
to Nowe Jezualem jest odziane jak oblubinica bowiem nią jest. W Niej sa NARODY i Królowie Nie aby tam mieszkać ( w jakiejś megbudowli ) ale oni wchodzą DO MIASTA ( tak jak wierzący wchodzi do Światyni stając się Świątynią i wchodzi do ciała STAJAC się ciałem, kapłan wchodzi do swiatyni stając sie światynią ) i tam żyją z Bogiem.
To właśnie piękny obraz miłosci w Kościele
okidoki pisze: Nie masz wyjścia Lashu, musisz się dalej upierać przy tym absurdzie, a to mówi wszystko o twojej amatorskiej teologii pisanej na kolanie.
A tam - jedyne co ci zostaje to złosliwosć Serca
Wole zostać przy apostolskich "absurdach" niz przy twojej fałszywej wykładni.
Twoja złośliwośc wiel mówi o pochodzeniu twojej nauki
okidoki pisze: Lash pisze:Itd itp - nie wiem czy mauszę całość Tekstu podac
Czy zatrzymałeś się , bo uświadomiłeś sobie, że musisz wymyślać znaczenie dosłownych tekstów, byle nie przeczytać tego co jest napisane w Biblii?
Zatrzymałem sie i podałem przyczyne - umiesz czytać? Czy tylko WCZYTYWAĆ to co nie napisano
okidoki pisze: Z tej samej przyczyny nie odpowiadasz na moje proste pytania?
Na które?
To ty nie odpowiedziałes na to ile budowli samych sie buduje ....
okidoki pisze: Wymyślanie znaczeń jednak ci nie idzie Lash i zapomniałeś o dokładności :
Bowiem nie wymyślam
to twoja domena - zmyślanie
okidoki pisze: Lash pisze:(1) Potem zaprowadził mnie do zewnętrznej bramy przybytku, która skierowana jest na wschód; była jednakże zamknięta. (2) I rzekł do mnie Pan: Ta brama ma być zamknięta. Nie powinno się jej otwierać i nikt nie powinien przez nią wchodzić, albowiem Pan, Bóg Izraela, wszedł przez nią. Dlatego winna ona być zamknięta. Jedynie władca może w niej zasiadać do uczty przed obliczem Pana. Wchodzić jednak winien przez przedsionek przy bramie i tą samą drogą znowu wychodzić.
Chrystus Wszedł do Swojej światyni KOSCIOŁA i nie moze nikt inny być JEGO WŁADCĄ - dlatego drzwi musza być ZAMNKIETE
Czy Chrystus może wchodzić do Kościoła jedynie przez przedsionek przy bramie?
A co to ma do rzeczy
A tu nie może wejśc do swojego kościoła OKNEM
(20) Oto stoję u drzwi i kołaczę; jeśli ktoś usłyszy głos mój i otworzy drzwi, wstąpię do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną. Ap 3,20
To że ignorujesz OBRAZ ale próbujesz wczytac cos co nie ma to jakiś twój sport
?
okidoki pisze: I co to znaczy, że Chrystus powinien tą samą drogą z Kościoła wychodzić?
(20) Oto stoję u drzwi i kołaczę; jeśli ktoś usłyszy głos mój i otworzy drzwi, wstąpię do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną.
czy Jezus nie może wejśc oknem
Okidoki - towrzysz obsurdalny świat -wg okidokiego
okidoki pisze: Co symbolizuje zamykanie bramy na dni 6 i otwieranie bramy w szabat i podczas nowiu Księżyca, wiesz?
Nie muszę
Tak jak w NT nie każdy element oznacza WSZYSTKO
okidoki pisze:Czy potrafisz zmyślić znaczenie?
Nie
bowiem nie zmyslam
To twoja domena
okidoki pisze:Amilenializm jest skazany na bawienie się w Ellen White, sam dla siebie jest źródłem objawienia.
E tam - to właśnie Dyspensacjonalizm bawi sie w błocie własnych domysłów
okidoki pisze: Tak poza tym Chrystus jest Panem, a nie izraelskim władcą.
Wiem dla ciebie Pan nie jest władcą
Kolejne absurdy twoje
Oczywiście nie był Izraeleitą ani władcą
Daruj sobie
okidoki pisze: Teksty mówią same za siebie.
Dokładnie
uakzują że wierzysz w Pana ale nie władcę
okidoki pisze:To jest plan świątyni i przepisy w niej obowiazujące, w czasach odrodzonego królestwa Izraela.
Czyli obecnie Jest odrodzony izarel
nie ma nic o 1000 Latach
okidoki pisze:Amilenializm prawosławny nie jest lepszy i twierdzi, że prorockie opisy są opisem przyszłego świata, tak jak go sobie wyobrażano kilka wieków przed naszą erą, dlatego jest tam grzech, dlatego kapłani się żenią. Niezbyt poważne stawianie siebie ponad objawieniem Proroków.
Nie jestem prawosłany
Ale jestm poważny i nie widze Jezusa pana ale nie Izraelskiego władcę
Przeczytaj
. (34) Albowiem nie Dawid wstąpił do nieba, powiada bowiem sam: Rzekł Pan Panu memu: Siądź po prawicy mojej, (35) aż położę nieprzyjaciół twych podnóżkiem stóp twoich. (36) Niechże tedy wie z pewnością cały dom Izraela, że i Panem i Chrystusem uczynił go Bóg, tego Jezusa, którego wy ukrzyżowaliście. Dzieje 2
(18) Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. (19) Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. (20) Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata. (Ew. Mateusza 28:1-20, Biblia Tysiąclecia)
serio Okidoki nawróć sie Do Jezusa WŁADCY i PANA
okidoki pisze:Lash pisze:Tekst jest zrozumiały dosłownie i nic w nim nie wskazuje na metaforę, poza teologiczną potrzebą Lasha. I tu dochodzimy do prawdziwej przyczyny problemów:
Pierwsza zasada rozumienia Biblii według Lasha.
Każdy fragment, który nie pasuje do poglądów Lasha, jest symboliczny. Ależ to prosta zasada!
Niestety bezwartościowa.
Kończysz jak zwykle - niemerytorycznie
Nie merytorycznie? Bardzo merytoryczne podsumowanie.
Jak wykle ad personam i wymyslone rzeczy
okidoki pisze:
W tekście nie ma nic co prowadzi do przekonania, że jest to metafora Kościoła. Całkiem nic. Czy potrafisz znaleźć uzasadnienie alegorycznej interpretacji w samym tekście?
Tylko osoba która nie ma duchowych oczu nie widzi tych rzeczy
(2) I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga,
przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża.
Kto jest obubienica ustorona na ślub - miasto
(7) Weselmy się i radujmy, i dajmy Mu chwałę, bo nadeszły Gody Baranka, a
Jego Małżonka się przystroiła, (8) i dano jej oblec bisior lśniący i czysty - bisior bowiem oznacza czyny sprawiedliwe świętych. Rev 19
(3) I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi:
i zamieszka wraz z nimi, i będą oni jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
(16) Co wreszcie łączy świątynię Boga z bożkami? Bo my jesteśmy świątynią Boga żywego - według tego, co mówi Bóg:
Zamieszkam z nimi i będę chodził wśród nich, i będę ich Bogiem, a oni będą moim ludem. (17) Przeto wyjdźcie spośród nich i odłączcie się od nich, mówi Pan, i nie tykajcie tego, co nieczyste, a Ja was przyjmę (18) i będę wam Ojcem, a wy będziecie moimi synami i córkami - mówi Pan wszechmogący.
(2 list do Koryntian 6:1-18, Biblia Tysiąclecia)
(4) I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już /odtąd/ nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły. (5) I rzekł Zasiadający na tronie: Oto czynię wszystko nowe. I mówi: Napisz: Słowa te wiarygodne są i prawdziwe. (6) I rzekł mi: Stało się. Jam Alfa i Omega, Początek i Koniec. Ja pragnącemu dam darmo pić ze źródła wody życia. (7) Zwycięzca to odziedziczy i będę Bogiem dla niego, a on dla mnie będzie synem. (8) A dla tchórzów, niewiernych, obmierzłych, zabójców, rozpustników, guślarzy, bałwochwalców i wszelakich kłamców: udział w jeziorze gorejącym ogniem i siarką. To jest śmierć druga. (9) I przyszedł jeden z siedmiu aniołów, co trzymają siedem czasz pełnych siedmiu plag ostatecznych, i tak się do mnie odezwał:
Chodź, ukażę ci Oblubienicę, Małżonkę Baranka. (10) I uniósł mnie w zachwyceniu na górę wielką i wyniosłą,
i ukazał mi Miasto Święte - Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga, (11) mające chwałę Boga.
jak widać nie czytasz APOSTOŁA Jana
Jednozancznie jest podane co mu ukazał Anioł - i kto jest oblubienicą
Ale skoro nie porafisz czytać ze zrozumienim to po co ja do ciebie mówię?
okidoki pisze: Projekt świątyni w Księdze Ezechiela nie pasuje do Twoich poglądów, więc "szast prast" i osiem rozdziałów zamieniamy na metaforyczną baśń.
A gdzie napisałem ze TO METAFORYCZNA BAŚŃ
Mi przypisujesz swoje fantazje i Bogu też
okidoki pisze: Uprawiasz interpretacyjny anarchizm, Lash. Zrobisz wszystko w celu pozostania przy niebiblijnej eschatologii i soteriologii Augustyna.
He he - co wy z ta tradycją to wasz jedyny Argument
zresztą Błędny ... bowiem nie znam nauki Augustyna
Wiem zaś co mówi Pismo
A ono jednoznacznie ukazuje Że Chrstyus Jest Panem i Władcą Obecnie i My jesteśmy PRAWDZIWYM Izraelem - bowiem jesteśmy wczespieni do niego