Czy Ojciec, Syn i Duch Święty to trzy różne Osoby?
- Rembov
- Posty: 20012
- Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
- wyznanie: Kościół Katolicki
- Gender:
- Kontaktowanie:
Czy Ojciec, Syn i Duch Święty to trzy różne Osoby?
Ponieważ w ShoutBoxie odmówiłeś odpowiedzi, to udziel mi jej tutaj:
Czy Ojciec, Syn i Duch Święty to trzy różne Osoby?
Czy Ojciec, Syn i Duch Święty to trzy różne Osoby?
Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
Bóg nie jest jako my
Jest Ojcem i Synem i Duchem sw
ale jedynym człowiekiem/osobą/ w którym mieszkał Bóg w pełni Boskości
jest Pan Jezus Chrystus
nie patrze na Boga w spsób sformułowany w ramach teorii osobowosci
znanej z dzieł Arystotelesa Platona i Platyna
ale tak jak czytam w Słowie
od strony Ducha
Jezus powiedział ,ze Bóg to Duch
i ja mu wierzę
tyle
Jest Ojcem i Synem i Duchem sw
ale jedynym człowiekiem/osobą/ w którym mieszkał Bóg w pełni Boskości
jest Pan Jezus Chrystus
nie patrze na Boga w spsób sformułowany w ramach teorii osobowosci
znanej z dzieł Arystotelesa Platona i Platyna
ale tak jak czytam w Słowie
od strony Ducha
Jezus powiedział ,ze Bóg to Duch
i ja mu wierzę
tyle
apostolic pentacostal
- Lash
- Moderator
- Posty: 30975
- Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: England
- Gender:
- Kontaktowanie:
ojkot pisze:Bóg nie jest jako my
Jest Ojcem i Synem i Duchem sw
ale jedynym człowiekiem/osobą/ w którym mieszkał Bóg w pełni Boskości
jest Pan Jezus Chrystus
nie patrze na Boga w spsób sformułowany w ramach teorii osobowosci
znanej z dzieł Arystotelesa Platona i Platyna
ale tak jak czytam w Słowie
od strony Ducha
Jezus powiedział ,ze Bóg to Duch
i ja mu wierzę
tyle
Bog jest duchem i aniol jest duchem i ludzki duch jest duchem
a jednak sie roznia
podobnie aniolow jest wielu i kazdy jest innym bytem
CO ODROZNIA TE BYTY
(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
- Rembov
- Posty: 20012
- Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
- wyznanie: Kościół Katolicki
- Gender:
- Kontaktowanie:
ojkot pisze:Bóg nie jest jako my
Jest Ojcem i Synem i Duchem sw
ale jedynym człowiekiem/osobą/ w którym mieszkał Bóg w pełni Boskości
jest Pan Jezus Chrystus
nie patrze na Boga w spsób sformułowany w ramach teorii osobowosci
znanej z dzieł Arystotelesa Platona i Platyna
ale tak jak czytam w Słowie
od strony Ducha
Jezus powiedział ,ze Bóg to Duch
i ja mu wierzę
tyle
Ojkocie, odpowiedz na MOJE pytanie. Z ShoutBoxa wynika, że jednak stosujesz pojęcie "osoba" i wiesz co oznacza, więc możesz to uczynić.
Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
- agnieszkas
- Posty: 3602
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 15:55
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: In Christ Alone
- Gender:
- Kontaktowanie:
do wszystkich
by nie było ,ze nie chcę dyskutować
Do Boga stosuję termin Bóg ,do anioła anioł
do człowieka termin człowiek
człowiekiem był Pan Jezus Chrystus
przyszedł w ciele
pełnia Boża mieszkała tylko w jednym człowieku - osobie ludzkiej
w Nim
natomiiast informuję
dopóki nie będę miał pewnosci że założyciel wątku nie jest panem YZ
nie będę się wypowiadał zwłaszcza nie będę do niego się zwracał
mam takie uzasadnione wątpliwości
że jest to ten mój prześladowca
Jezus naucza by nadstawiać policzek
ale nie uczy by stać się spluwaczką dla potwarcy
tyle
by nie było ,ze nie chcę dyskutować
Do Boga stosuję termin Bóg ,do anioła anioł
do człowieka termin człowiek
człowiekiem był Pan Jezus Chrystus
przyszedł w ciele
pełnia Boża mieszkała tylko w jednym człowieku - osobie ludzkiej
w Nim
natomiiast informuję
dopóki nie będę miał pewnosci że założyciel wątku nie jest panem YZ
nie będę się wypowiadał zwłaszcza nie będę do niego się zwracał
mam takie uzasadnione wątpliwości
że jest to ten mój prześladowca
Jezus naucza by nadstawiać policzek
ale nie uczy by stać się spluwaczką dla potwarcy
tyle
apostolic pentacostal
- Lash
- Moderator
- Posty: 30975
- Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: England
- Gender:
- Kontaktowanie:
Rembov pisze:Mówiąc krótko: Napisałeś wymówki.
I tu masz rację
Ojkot nie zna Chrystusa Boga ale tylko czlowieka w którym Bóg pomieszkiwał
(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
- Lord Vajler
- Posty: 1001
- Rejestracja: 17 sty 2010, 22:21
- wyznanie: Kościół Zielonoświątkowy
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Gender:
- Kontaktowanie:
- Lord Vajler
- Posty: 1001
- Rejestracja: 17 sty 2010, 22:21
- wyznanie: Kościół Zielonoświątkowy
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Gender:
- Kontaktowanie:
ojkot pisze:więc błogosławie i Ciebie i brata Lorda Vajlera
wybaczcie mi że nie mogę się z wami zgodzić w poglądach ale bardziej błogosławiona rzeczą jest słuchać Boga niż ludzi
Przecież podałem Ci cytat ze Słowa Bożego i chciałbym jedynie abyś się do tego ustosunkował. Jak to rozumiesz?
"Jeśli ktoś powie słowo przeciw Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone, lecz jeśli powie przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym." Mt. 12:32
Pozdrawiam Lord Valjer
W tym wersecie i w całej sytuacji chodzi o to ,że w imię swojej doktryny faryzeusze gotowi byli oddać należną Bogu chwałę diabłu
niż zobaczyć w Jezusie Mesjasza
A przecież wiedzieli bo taka była praktyka że demony wyganiać można jedynie mocą Bożą
Grzechem więc jest przypisanie świadome i celowe atrybutu Boga który jest duchem Sw przeciwnikowi
To niestety i teraz się dzieje
Niektórzy w imię swojej denominacyjnej doktryny nazywają Boże działanie diabelskim
tylko dlatego że Bóg pomógł komuś kto do nich nie należy
Nawet uczniowie byli kuszeni takim denominacyjnym myśleniem związaniem
Mówili oto ktoś w twoim imieniu wygania demony a nie chodzi z nami
I co Jezus im powiedział a oni to przyjęli ?
Powiedział pozwólcie - bo kto nie jest przeciw nam jest z nami
pozdrawiam
i przepraszam że od razu nie odpowiedziałem ale musiałem wyjść
W tym wersecie i w całej sytuacji chodzi o to ,że w imię swojej doktryny faryzeusze gotowi byli oddać należną Bogu chwałę diabłu
niż zobaczyć w Jezusie Mesjasza
A przecież wiedzieli bo taka była praktyka że demony wyganiać można jedynie mocą Bożą
Grzechem więc jest przypisanie świadome i celowe atrybutu Boga który jest duchem Sw przeciwnikowi
To niestety i teraz się dzieje
Niektórzy w imię swojej denominacyjnej doktryny nazywają Boże działanie diabelskim
tylko dlatego że Bóg pomógł komuś kto do nich nie należy
Nawet uczniowie byli kuszeni takim denominacyjnym myśleniem związaniem
Mówili oto ktoś w twoim imieniu wygania demony a nie chodzi z nami
I co Jezus im powiedział a oni to przyjęli ?
Powiedział pozwólcie - bo kto nie jest przeciw nam jest z nami
pozdrawiam
i przepraszam że od razu nie odpowiedziałem ale musiałem wyjść
apostolic pentacostal
Kiedy ja bym zgrzeszył przeciw Duchowi Sw
Wtedy gdybym wiedząc ,że Bóg nie jest stronniczy i zbawia z łaski a nie z poznania
Tylko dlatego ,że uważam poglądy Lasha za błędne w niektórych miejscach
głosił bym że go Bóg nie zbawił gdy wyznał Jezusa przed ludzmi.
Zgrzeszył bym bo wiem ,że Bóg jest Jeden
i każdy wzywa tego Samego jak czyni to w imię Jezsa Crystusa niezależnie od tego jak ja czy kto inny sobie Boga wyobrażamy .On Bóg Dc Sw jest większy niż to co o nim myślimy więc nie mam prawa sego cząstkowego poznania wynosić ponad łaskę Boga
Dlatego chodz Lash głosi że Bóg umarł na Golgocie/bóg chrystus/ a ztym to się nie mogę zgodzić bo na tym polega ofiara Jezsa że zaparł się atrybutów Boskości i sam oddał swego Ducha w ręce Boga
Nigdy nie powiem ,ze wierzy on w innego Boga
bo boję się zgrzeszyć przeciw Dchowi se czyli przeciw Łasce Boga
pozdrawiam
Wtedy gdybym wiedząc ,że Bóg nie jest stronniczy i zbawia z łaski a nie z poznania
Tylko dlatego ,że uważam poglądy Lasha za błędne w niektórych miejscach
głosił bym że go Bóg nie zbawił gdy wyznał Jezusa przed ludzmi.
Zgrzeszył bym bo wiem ,że Bóg jest Jeden
i każdy wzywa tego Samego jak czyni to w imię Jezsa Crystusa niezależnie od tego jak ja czy kto inny sobie Boga wyobrażamy .On Bóg Dc Sw jest większy niż to co o nim myślimy więc nie mam prawa sego cząstkowego poznania wynosić ponad łaskę Boga
Dlatego chodz Lash głosi że Bóg umarł na Golgocie/bóg chrystus/ a ztym to się nie mogę zgodzić bo na tym polega ofiara Jezsa że zaparł się atrybutów Boskości i sam oddał swego Ducha w ręce Boga
Nigdy nie powiem ,ze wierzy on w innego Boga
bo boję się zgrzeszyć przeciw Dchowi se czyli przeciw Łasce Boga
pozdrawiam
apostolic pentacostal
- agnieszkas
- Posty: 3602
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 15:55
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: In Christ Alone
- Gender:
- Kontaktowanie:
a co mowi na to Katechizm Kosciola Katolickiego ? z; http://zapytaj.wiara.pl/doc/525320.Bog-TrojjedynyRembov pisze:Ponieważ w ShoutBoxie odmówiłeś odpowiedzi, to udziel mi jej tutaj:
Czy Ojciec, Syn i Duch Święty to trzy różne Osoby?
"Jak mam rozumieć prawdę wiary o Trójcy Świętej?
Prawda o Trójcy Świętej jest tajemnicą. Rozum nie potrafi jej do końca ogarnąć. Może tylko starać się ją sobie przybliżyć. Najprecyzyjniej wyjaśnia to Katechizm Kościoła katolickiego. Przytoczmy tu te właśnie te wyjaśnienia (253-256)
Trójca jest jednością. Nie wyznajemy trzech bogów, ale jednego Boga w trzech Osobach: "Trójcę współistotną" . Osoby Boskie nie dzielą między siebie jedynej Boskości, ale każda z nich jest całym Bogiem: "Ojciec jest tym samym, co Syn, Syn tym samym, co Ojciec, Duch Święty tym samym, co Ojciec i Syn, to znaczy jednym Bogiem co do natury" . "Każda z trzech Osób jest tą rzeczywistością, to znaczy substancją, istotą lub naturą Bożą" .
Osoby Boskie rzeczywiście różnią się między sobą. "Bóg jest jedyny, ale nie jakby samotny" (quasi solitarius). "Ojciec", "Syn", "Duch Święty" nie są tylko imionami oznaczającymi sposoby istnienia Boskiego Bytu, ponieważ te Osoby rzeczywiście różnią się między sobą: "Ojciec nie jest tym samym, kim jest Syn, Syn tym samym, kim Ojciec, ani Duch Święty tym samym, kim Ojciec czy Syn" . Różnią się między sobą relacjami pochodzenia: "Ojciec jest Tym, który rodzi; Syn Tym, który jest rodzony; Duch Święty Tym, który pochodzi" . Jedność Boska jest trynitarna.
Osoby Boskie pozostają we wzajemnych relacjach. Rzeczywiste rozróżnienie Osób Boskich - ponieważ nie dzieli jedności Bożej - polega jedynie na relacjach, w jakich pozostaje jedna z nich w stosunku do innych: "W relacyjnych imionach Osób Boskich Ojciec jest odniesiony do Syna, Syn do Ojca, Duch Święty do Ojca i Syna; gdy mówimy o tych trzech Osobach, rozważając relacje, wierzymy jednak w jedną naturę, czyli substancję" . Rzeczywiście, "wszystko jest (w Nich) jednym, gdzie nie zachodzi przeciwstawność relacji" . Z powodu tej jedności Ojciec jest cały w Synu, cały w Duchu Świętym; Syn jest cały w Ojcu, cały w Duchu Świętym; Duch Święty jest cały w Ojcu, cały w Synu" .
a z http://watchtower.org.pl/jz-trojca.php
"1. Wprowadzenie do koncepcji Trójcy
1.1. Konieczność założeń wstępnych
Poruszając temat tak złożony jak natura Najwyższego wymagana jest postawa pokory. Musimy zwrócić uwagę, że jeśli przyjmujemy że jesteśmy stworzeniami Boga, musimy też pogodzić się z faktem wynikających z tego naszych ograniczeń. Jednym z nich jest pewna ograniczoność poznania. Tylko nieskończony umysł może w pełni poznać Nieskończonego. Niektórzy zdają się zapominać o słowach "Gdy widzisz człowieka mającego się za męrdca, to więcej nadziei jest dla głupca niż dla niego." (Prz.26:12) oraz: "Kto mniema, że coś poznał, jeszcze nie poznał jak należało poznać." (1Kor.8:2).
Zawsze mnie zdumiewa niefrasobliwość antytrynitarzy, gdy wypowiadają się z taką łatwością na temat Boga i Jego Chrystusa tak jakby wypowiadał się rolnik na temat krowy. Tak łatwo im Boga ponumerować, poklasyfikować, wydaje im się, że nic ich na Jego temat nie zdziwi. Tymczasem Bóg jest stwórcą świata, którego złożoność do dziś nie zaprzestaje zadziwiać ludzi. Człowiek, o którym Bóg powiedział: "Daję ci serce mądre i rozumne, że takiego jak ty jeszcze nie było przed tobą i takiego jak ty również po tobie nie będzie. (1Krl.3:12), wypowiedział takie słowa:
"Gdy postanowiłem szczerze poznać mądrość i zbadać sprawy, jakie się dzieją na ziemi, że oko niejednego ani w dzień, ani w nocy nie znajdzie snu, poznałem ze wszystkich dzieł Bożych, że człowiek nie może dojąć do sedna spraw, jakie się dzieją pod słońcem. Chociaż człowiek się trudzi, aby je zbadać, nie dojdzie tego; a chociaż nawet mędrzec twierdzi, że to rozumie, nie może tego zgłębić." (Kazn.8:17-18)
Jeśli zrozumienie Bożego stworzenia jest tak trudne, to co dopiero zrozumienie Jego Stwórcy o którym apostoł Paweł napisał: "O głębokości bogactwa i mądrości, i poznania Boga! Jakże niezbadane są wyroki jego i niewyśledzone drogi jego! Bo któż poznał myśl Pana? Albo któż był doradcą jego?" Jeśli więc antytrynitarz patrzy na Boga jak na krowę, to nic dziwnego, że gdy myśli o Trójcy, widzi trzy krowy...
Jak Boże stworzenia, jesteśmy skazani jako pewne wynikające stąd ograniczenia. Gdy mówimy o Bogu, musimy posługiwać się antropomorfizmami (czyli mówieniem o Bogu na sposób ludzki poprzez analogię). Będąc ludźmi nie możemy wyjść poza swoją naturę. Kiedy Bóg objawia się człowiekowi, jedyny sposób w jaki człowiek może o tym opowiadać innym jest używanie analogii do rzeczy występujących w naszym świecie. Zwróćmy uwagę np. na Księgę Ezechiela (Ez.1:26-28), gdzie prorok widząc chwałę Boga Izraela pisze że widział kogoś podobnego do człowieka siedzącego na czymś podobnym do tronu a otaczało go coś podobne do ognia. W calej Biblii widzimy że Bóg objawiając się człowiekowi odwołuje się do skojarzeń i pojęć znanych mu z tego świata. O Bogu możemy więc mówić jedynie poprzez analogię. Chociaż Boga nie można poznać w sposób wyczerpujący do końca, możemy jednak o Nim powiedzieć coś prawdziwego. Nawet jeśli to jest cząstkowe nie zmienia to faktu że będzie to wiedza prawdziwa. Jest tak dlatego, że jako chrześcijanie wierzymy w to, że Bóg sam przemówił do człowieka poprzez Biblię. Bóg chrześcijan nie jest Bogiem, który milczy tak jak bóstwa hinduskie. Nie jest też tak, jak głoszą panteistyczne religie Wschodu, że Bóg jest tak transcendentny, inny od człowieka, że nie można Go wogóle poznawać rozumem lecz jedynie doświadczać mistycznie. Bóg, którego ukazuje nam Biblia, jest Bogiem osobowym. Bogiem, który stworzył człowieka na swoje podobieństwo - jest więc podstawa do więzi z Bogiem, więzi angażującej całego człowieka - zarówno jego umysł, jak i serce.
Wszystkie cytaty z Biblii o ile nie zaznaczono inaczej pochodzić będą z wydania Brytyjskiego i Zagranicznego Towarzystwa Biblijnego w Warszawie. Tekst hebrajski z Pocket Interlinear Old Testament Numerically Coded to Strong's Exhaustive Concordance wydaną przez Baker Book House, Grand Rapids, Michigan 49516. Tekst grecki z Grecko-polskiego Nowego Testamentu wydanie interlinearne z kodami gramatycznymi, wyd. przez Oficynę Wydawniczą "Vocatio" w Warszawie 1993. Ewentualne różnice w manuskryptach pism Nowego Testamentu na podstawie The Greek New Testament wyd. przez United Bible Societes. Jako konkordancję wykorzystano komputerową Biblię na Macintosha "Online Bible 2.52". Wszelkie podkreślenia, kursywa, wytłuszczenia i kapitalizacja liter, o ile nie zaznaczono inaczej - moje.
1.2. Co rozumiemy przez Trójcę?
Jednym z powodów dla których niektórzy odrzucają określanie Boga terminem Trójcy Świętej jest często niezrozumienie tego, czym ta koncepcja jest. Aby coś krytykować trzeba wiedzieć, co się krytykuje. Nie mogę nie zgadać się z... "nie wiem czym". Jaka zatem treść ukrywa się za tajemniczym hasłem Trójca Święta? Zanim do tego dojdę, spróbujmy przyjrzeć się kilku błędnym koncepcjom na ten temat, czyli co przez Trójcę nie rozumiemy:
Tryteizm (słowo powstałym ze złożenia dwóch terminów greckich: tri + theos, czyli trzech bogów) = jest to pogląd twierdzący, że w Bogu istnieją nie tylko trzy hipostazy (byty), ale też trzy boskie natury, trzy istoty - innymi słowy: trzej bogowie. Nie istnieje więc jeden lecz trzej bogowie: Ojciec, Syn i Duch Święty. Jak widać tryteizm jest w rzeczy samej politeizmem, wiarą w istnienie wielu bogów. Czasami przeciwnicy Trójcy zarzucają trinitarianom wiarę w trzech Bogów. Nie rozumieją, że walczą z tryteizmem a nie z koncepcją Trójcy.
Czy Bóg jest Trójcą?
Powyższe pytanie w tytule jest nieprecyzyjnie sformułowane - brakuje w nim kwantyfikatora. Aby to wyjaśnić, muszę wpierw powiedzieć coś o naszym ludzkim języku w kontekście Boga. Kiedy chcemy mówić o Bogu mamy do dyspozycji tylko trzy możliwości. Tzn. są trzy typy języka, jaki możemy używać: język uniwokalny, ekwiwokalny i analogii. Kiedy mamy na myśli język uniwokalny to rozumiemy przez to, że nasze pojęcia dokładnie (w 100%) oddają opisywaną przez nas rzeczywistość. W przypadku jezyka ekwiwokalnego uznajemy, że nasze pojęcia są tak diametralnie różne od opisywanej rzeczywistości, że właściwie w niczym do niej niepodobne. Jezyk analogii zakłada, że o Bogu mówimy coś prawdziwego (czyli nie ekwiwokalnie) ale w sposób przybliżony, podobny a nie bezpośredni (czyli nie uniwokalnie). Innymi słowy, wbrew niektórym filozofom, jesteśmy skazani na to aby mówić o Bogu na sposób ludzki i czynimy to za pomocą analogii tego, co przekracza nasze doznania z tym, co możemy sobie wyobrazić. Podsumowując, jeśli chcemy być precyzyjni, to musimy przyznać (to dla tych, co alergicznie reagują na to słowo), że BÓG NIE JEST TRÓJCĄ. Trójca jest tylko jakimś przybliżonym określeniem natury Boga - BÓG JEST KIMŚ WIĘCEJ NIŻ TRÓJCĄ. Z drugiej strony trzeba przyznać, że Bóg NIE jest kimś MNIEJSZYM od Trójcy (jak myślą antytrynitarze redukując Boga do jednej osoby). Trzeba nieskończonego umysłu aby poznał Nieskończonego w pełni - jesteśmy skazani na poznanie cząstkowe i to, co Pan Wszechświata nam raczył o sobie objawić (i tu jest miejsce na Biblię)."
Z Chrystusem jestem ukrzyżowany; żyję więc już nie ja, ale żyje we mnie Chrystus; a obecne życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego, który mnie umiłował i wydał samego siebie za mnie.
(Gal.2,20)
(Gal.2,20)
- Lash
- Moderator
- Posty: 30975
- Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: England
- Gender:
- Kontaktowanie:
Dla Ojkota z tego co dotychczas mówił Jezus Chrystus to Człowiek Ale Duch Boga w nim MieszkałAlkhilion pisze:Lash pisze:Ojkot nie zna Chrystusa Boga ale tylko czlowieka w którym Bóg pomieszkiwał
Jak mamy to rozumieć?
Do momentu gdy Jezus umierał na krzyż.
Gdy Jezus mówił słwoa
Boze mój boże czemuś mnie opuścił to NIE BYŁO W TYM CZŁWIEKU BOGA.
W skrajnej wizji Bóg Wykorzystał i porzucił Jezusa.
Był w nim ale w momencie śmierci Bóg go opuszcza.
Wizja Boga porzucajacego swoje owce i Pasterza jest obca Biblii.
Ale gdy się to ojkotowi przypomni to go coś trafia
(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy
"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości