Lash,
Widzisz sam że słowo dawać nie znaczy PRZEKAZYWANIA czegoś komus co ta druga osoba nie ma!
Bóg ma całą Chwałę Tak Jak Syn ma życie sam w sobie!
Mylisz pojęcia co ci też wyjaśniłem - tutaj masz listę wersetów z czasownikiem dać i odpowiedz cobie jakie ten czasownik w podanych wersetach ma znaczenie :
Ew Jan 5:26 ὥσπερ γὰρ ὁ πατὴρ ἔχει ζωὴν ἐν ἑαυτῷ, οὕτως καὶ τῷ υἱῷ
ἔδωκεν ζωὴν ἔχειν ἐν ἑαυτῷ.
Jak bowiem Ojciec ma żywot sam w sobie, tak
dał i Synowi, by miał żywot sam w sobie.
Mat 10: 1 Καὶ προσκαλεσάμενος τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ
ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ καὶ θεραπεύειν πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν.
I przywołał dwunastu uczniów swoich, i
dał im moc nad duchami nieczystymi, aby je wyganiali i aby uzdrawiali wszelką chorobę i wszelką niemoc
Czy słowo dał w tym kontenansie należy traktować dosłownie czy też symbolicznie w znaczeniu
że uczniowie zawsze posiadali moc czy też otrzymanie mocy wskazuje na fakt że owej mocy wcześniej nie posiadali ?
Mat 14:19 καὶ κελεύσας τοὺς ὄχλους ἀνακλιθῆναι ἐπὶ τοῦ χόρτου, λαβὼν τοὺς πέντε ἄρτους καὶ τοὺς δύο ἰχθύας, ἀναβλέψας εἰς τὸν οὐρανὸν εὐλόγησεν καὶ κλάσας
ἔδωκεν τοῖς μαθηταῖς τοὺς ἄρτους, οἱ δὲ μαθηταὶ τοῖς ὄχλοις.
I rozkazał ludowi usiąść na trawie, wziął pięć chlebów i dwie ryby, spojrzał w niebo, pobłogosławił, potem chleby łamał i
dawał uczniom, a uczniowie ludowi.
Rozdawanie chleba wskazuje na to że osoby które otrzymały chleb
wcześniej go nie posiadały Mat 21:23 Καὶ ἐλθόντος αὐτοῦ εἰς τὸ ἱερὸν προσῆλθον αὐτῷ διδάσκοντι οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ πρεσβύτεροι τοῦ λαοῦ λέγοντες· ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ποιεῖς; καὶ τίς σοι
ἔδωκεν τὴν ἐξουσίαν
A gdy On przyszedł do świątyni, przystąpili do niego, gdy nauczał, arcykapłani i starsi ludu, mówiąc: Jaką mocą to czynisz i kto ci
dał tę moc?
Mat 25:15 καὶ ᾧ μὲν
ἔδωκεν πέντε τάλαντα, ᾧ δὲ δύο, ᾧ δὲ ἕν, ἑκάστῳ κατὰ τὴν ἰδίαν δύναμιν, καὶ ἀπεδήμησεν. εὐθέως
I dał jednemu pięć talentów, a drugiemu dwa, a trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności, i odjechał.
W każdym przypadku czasownikiem ἔδωκεν jest wyrażona myśl że ktoś coś otrzymał
Ew Jan 4:5 Ἔρχεται οὖν εἰς πόλιν τῆς Σαμαρείας λεγομένην Συχὰρ πλησίον τοῦ χωρίου ὃ
ἔδωκεν Ἰακὼβ [τῷ] Ἰωσὴφ τῷ υἱῷ αὐτοῦ·
Przybył więc do miasta samarytańskiego, zwanego Sychar, blisko pola, które Jakub
dał swemu synowi Józefowi.
Ew Jan 4:12 μὴ σὺ μείζων εἶ τοῦ πατρὸς ἡμῶν Ἰακώβ, ὃς
ἔδωκεν ἡμῖν τὸ φρέαρ καὶ αὐτὸς ἐξ αὐτοῦ ἔπιεν καὶ οἱ υἱοὶ αὐτοῦ καὶ τὰ θρέμματα αὐτοῦ;
Czy może Ty jesteś większy od ojca naszego Jakuba, który
dał nam tę studnię i sam z niej pił, i synowie jego, i trzody jego?
Ew Jan 6:31 οἱ πατέρες ἡμῶν τὸ μάννα ἔφαγον ἐν τῇ ἐρήμῳ, καθώς ἐστιν γεγραμμένον· ἄρτον ἐκ τοῦ οὐρανοῦ
ἔδωκεν αὐτοῖς φαγεῖν.
Ojcowie nasi jedli mannę na pustyni, jak napisano: Chleb z nieba
dał im, aby jedli.
I nie powiedział BÓg dał mi zycie
Powiedział SYN ma Życie sam w zobie tak Jak Ojciec który mu to dał
To powiedział czy nie powiedział
Skoro lód jest H2O to para wodna nie może byc H2O
Z braku dowodów chcesz mi wcisnąć Modalizm
Lód może być parą wodną.
Syn natomiast
nie może być Ojcem a Ojciec SynemUpss twój ulubiony przykład ma poważne luki
Bóg jest Ojcem i Synem i Duchem Św.
W poprzednim poście przeczyłeś jakoby Bóg był tą samą osobą co Syn czyżbyś zmienił z danie ?
Syn nie jest tą samą osobą co Ojciec ?
Pytam czy Ojciec jest Bogiem ? skoro jest to Jezus nie będąc tą samą osobą co Ojciec nie jest też tym samym Bogiem co Ojciec
1 Kor 15:27
(
Bóg )Wszystko bowiem rzucił pod stopy Jego ( Jezusa ) . Kiedy się mówi,
że wszystko jest poddane, znaczy to, że z wyjątkiem( Boga )
Tego, który mu wszystko poddał
Skoro Jezus nie ma władzy nad Bogiem Ojcem to jak że może być tym samym Bogiem co Bóg Ojciec
Jeżeli twierdzisz że Jezus jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec to kto jest jego Bogiem ?
Obj 3: 2,12
Bądź czujny i utwierdź, co jeszcze pozostało, a co bliskie jest śmierci; nie stwierdziłem bowiem, że uczynki twoje są doskonałe
przed moim Bogiem
12 .Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni
Boga mojego i już z niej nie wyjdzie, i wypiszę na nim imię
Boga mojego, i nazwę miasta
Boga mojego, nowego Jeruzalem, które zstępuje z nieba od
Boga mojego, i moje nowe imię.