Piotrek. pisze:A propos kobiety-diakona - czy NT nie wspomina o Febie i Prysce? Zadaniem diakona jest także nauczanie. Chyba nikt nie powie, że ap. Paweł co innego pisał, a co innego myślał i robił.
"Kobiety mają na tych zgromadzeniach milczeć; nie dozwala się im bowiem mówić, lecz mają być poddane, jak to Prawo nakazuje. A jeśli pragną się czego nauczyć, niech zapytają w domu swoich mężów! Nie wypada bowiem kobiecie przemawiać na zgromadzeniu. Czyż od was wyszło słowo Boże? Albo czy tylko do was przyszło? (1Kor 14:34n)
"Kobieta niechaj się uczy w cichości z całym poddaniem się. Nauczać zaś kobiecie nie pozwalam ani też przewodzić nad mężem lecz [chcę, by] trwała w cichości. Albowiem Adam został pierwszy ukształtowany, potem - Ewa. I nie Adam został zwiedziony, lecz zwiedziona kobieta popadła w przestępstwo. Zbawiona zaś zostanie przez rodzenie dzieci (1 Tym 2:12n)
Jak byś dał przykład z biskupem, albo prezbiterem, było by inaczej.
Słowo diakon akurat nie musiało oznaczać w NT stanu kapłańskiego, a jedynie formę pewnej posługi. Poniżej czyjeś tam wywody:
,,W tekście greckim Febę określono terminem diakonon, co oznacza przede wszystkim "sługa". W języku greckim rdzeń dia niósł ze sobą ideę służby drugiemu. Termin diakonon to właśnie wyraża. Ciekawe, że w NT określono terminem diakonon Chrystusa (Rz 15:8), w znaczeniu "sługa obrzezanych". W Rz 15:8 termin ten oznacza zatem jedynie zwykłą służbę. I nic więcej. Termin diakonon znajdujemy też w niektórych tekstach krytycznych w 1 Tes 3:2 [inne mają w tym miejscu: synergon - "współpracownik"], gdzie określono tym terminem Tymoteusza. Tekst nie przydziela mu jednak z racji tego żadnych "funkcji kapłańskich"
,,Termin diakonos, to jest to samo słowo, tyle, że w rodzaju męskim i w mianowniku (diakonon jest w Rz 16:1 w bierniku). Występuje ono np. w następujących miejscach: Mt 20:26; Mk 9:35; 10:43; Rz 13:4 (władze ludzkie określone mianem sługi Boga); Gal 2:17 (Chrystus jako "sługa grzechu"); Ef 3:7 (sługa Ewangelii); 6:21 (Tychik jako "sługa w Panu" - diakonos en kyrio); Kol 1:7 (Epafras, sługa Pomazańca); 1:23 (tak jak w przypadku Ef 3:7); 1:25; 4:7 (tak jak w przypadku Ef 6:21); 1 Tm 4:6 (Tymoteusz określony jako sługa Pomazańca).''
Gdyby sprawa była jak sugerujesz, w biblii nie było by cytatów zabraniających kobietom nauczania w zborze.