ZASTĄPIENIE SABATU NIEDZIELĄ, ODMIANĄ PRAWA BOŻEGO, Dn. 7:25

Rozmowa o teologicznych różnicach międzywyznaniowych
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 20 gru 2014, 10:50

thethinker pisze:Nigdzie w Nowym Testamencie nie posłużono się terminem „opse” (wieczór) by wyrazić za jego pomocą porę późniejszą, niż zmierzch – okres przed nastaniem nocy.


Posądzasz mnie o śmieszność przekonania, a nawet nie starasz się zrozumieć, co do Ciebie napisałem.
Nie zostało zastosowane greckie określenie "hospera", jednoznacznie oznaczające wieczór, lecz "ospe", oznaczające późną porę, ale i czas po zakończeniu doby. Jest to bardzo uzasadnione ze względu na fakt, że Ewangelia była napisana dla przedstawicieli dwóch porządków dobowych. Między nimi rozpoczynał się chrześcijański, niedzielny, czyli od północy.

Kieruj się wiarą, a nie podejrzeniami, a więcej zrozumiesz. Jednak wiara nie jest darem dla wszystkich. Słowo Boże uczy, że mamy się budować jako żywe kamienie. Czy Ty się budujesz, jako żywy kamień, który ma serce mięsiste, a nie kamienne?


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 20 gru 2014, 14:41

Anmarivero pisze:
Pokoja pisze:Jest początek nowego wieku, Wieku Ewangelii


Pokoja, a słyszałeś może o EWANGELII WIECZNEJ????
Bo mi ta Twoja wypowiedź przypomina trochę tą ściemę z NEW AGE (ang. tłum. Twojej wypowiedzi, przypadek czy może jesteś wilczkiem w owczej skórce?... bo wiesz nie ma żadnego biblijnego modelu Ewangelii 2.0)
thethinker, bardzo dziękuję za merytoryczne argumenty, mimo, że mnie do święcenia szabatu nikt nie musi już przekonywać, lubię poznawać nowe fakty związane z PANEM stworzenia (w tym także czasu i przestrzeni :))
Gorzej, to nie jest New Age, ale mieszanka russellityzmu i fantazji Pokoja, nie chce się nawet przyznać skąd czerpie swoje cytaty, nie chce mi się tych bzdur dementować, ale przypuszczam że ma kilka książek Russella i kombinuje bo ma za dużo czasu.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
thethinker
Posty: 61
Rejestracja: 25 sie 2010, 13:39
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: Namysłów
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: thethinker » 20 gru 2014, 14:58

Nie zgodzę się, bo nie odróżniasz jaką formę przyjmuje dany rzeczownik, oddany w pytaniach przymiotnika, przysłówka itp.
Mianownik Kto? Co? – wieczór;
Przymiotnik Jaki? Jaka? Jakie? - wieczorny/wieczorna/wieczorne
Przysłówek Jak? Gdzie? Kiedy? wieczorem, Od/Do/Z wieczora/, Po wieczorze, Z Wieczorem, W Wieczór/W Wieczorową etc...


„hespera” (nr 2073) – wieczór (3 razy w NT: Łk 24:29; DzAp 4:3; DzAp 28:23)


Łk 24:29
29. Lecz przymusili Go, mówiąc: Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił. Wszedł więc, aby zostać z nimi.
(BT)

Secundum Lucam 24:29
et coegerunt illum dicentes mane nobiscum quoniam advesperascit et inclinata est iam dies et intravit cum illis
(Vulgate)

DzAp 4:3
3. Zatrzymali ich i oddali pod straż aż do następnego dnia, bo już był wieczór.
(BT)

Actus Apostolorum 4:3
et iniecerunt in eis manus et posuerunt eos in custodiam in crastinum erat enim iam vespera
(Vulgate)

DzAp 28:23
Wyznaczywszy mu dzień, w większej liczbie przyszli do niego do mieszkania, a on przytaczał im świadectwa o królestwie Bożym; od rana aż do wieczora przekonywał ich o Jezusie na podstawie Prawa Mojżeszowego i Proroków.
(BT)

Actus Apostolorum 28:23
cum constituissent autem illi diem venerunt ad eum in hospitium plures quibus exponebat testificans regnum Dei suadensque eos de Iesu ex lege Mosi et prophetis a mane usque ad vesperam
(Vulgate)


„opse” (nr 3796) – wieczór, z wieczora, o późnej porze (3 razy w NT: Mt 28:1; Mar 11:19; Mar 13:35)


Secundum Mattheum 28:1
vespere autem sabbati quae lucescit in primam sabbati venit Maria Magdalene et altera Maria videre sepulchrum
(Vulgate)

Mr 13:35
35. Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem.
(BT)

Secundum Marcum 13:35
vigilate ergo nescitis enim quando dominus domus veniat sero (późno) an media nocte an galli cantu an mane
(Vulgate)


„opsios” (nr 3798) – wieczór, wieczorny, późny, późna pora dnia (15 razy w NT: Mt 8:16; Mt 14:15; Mt 14:23; Mt 16:2; Mt 20:8; Mt 26:20; Mt 27:57; Mar 1:32; Mar 4:35; Mar 6:47; Mar 11:11; Mar 14:17; Mar 15:42; Jn 6:16; Jn 20:19)


Mt 16:2
2. Lecz On im odpowiedział: Wieczorem mówicie: Będzie piękna pogoda, bo niebo się czerwieni,
(BT)

Secundum Mattheum 16:2
at ille respondens ait eis facto vespere dicitis serenum erit rubicundum est enim caelum
(Vulgate)

Reasumując, bo temat mnie już bardzo męczy.
Mowa zamiennie o wieczorze (od zachodu słońca do zmierzchu).
Późnej porze w ciągu dnia.
Opieram się na tekstach biblijnych.
I takowe tu przytoczyłem.
Tyle.


Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 20 gru 2014, 19:40

KAAN pisze:
Anmarivero pisze:
Pokoja pisze:Jest początek nowego wieku, Wieku Ewangelii


Pokoja, a słyszałeś może o EWANGELII WIECZNEJ????


to nie jest New Age,


Ap. 14:6. Pan Jezus głosił Ewangelię wieczną, Mt. 24:35; J. 16:9; 14:19.

Czy objawienie jest tylko po spisaniu Księgi Objawienia? Za Izajasza jej nie było, Izj. 28:19?

Na tej samej zasadzie - Czy wieczna Ewangelia jest tylko w Wieku Ewangelii?

Czy to jest w porządku pomawiać człowieka i stawiać zarzuty, aby się wyżyć na forum poświęconym Chrystusowi? Przykład obłudy, służy temu poświęceniu?


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 20 gru 2014, 20:26

thethinker pisze:Reasumując, bo temat mnie już bardzo męczy.


Przecież jeszcze długo po 14.58 był sabat.

Kto wiarą utwierdza prawdę zakonu o SABACIE BOŻYM, trwającym 7 000 lat i o Sabacie Syna Człowieczego, trwającym w nim przez jego ostatnie 1 000 lat, a która jest ukryta w cieniu, jakim jest sabat i jubileusz ziemi, oraz sabat zwoływany, co tydzień, ten nadał wie, co one znaczą.

Kto ją utwierdza także w stosunku do (dopełniającego tydzień stwarzania w cyklu 50 000 lat), czyli do Wielkiego 1 000 letniego Jubileuszu Ziemi, który nastanie po nich, ten ma następny dzień odpoczynku czyli niedzielę, która jest symbolem radości z Chrystusa zmartwychwstającego w duchu.

Jeżeli uwzględnisz fakt, że określenia "hespera", użył tylko Ewangelista Łukasz piszący do dostojnika Teofila (Łk 24:29; DzAp 4:3; DzAp 28:23), to powinieneś zrozumieć, dlaczego inni piszący do Żydów i różnojęzycznych, użyli bezwzględnego określenia, jakim jest "opse" i "opsios.

To tyle, więcej nie musisz się męczyć.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Girion23
Posty: 142
Rejestracja: 07 paź 2014, 20:39
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: Rzeczpospolita Polska
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Girion23 » 22 gru 2014, 17:40

Zgodnie z Biblią szabat nie jest ani sobotą ani niedzielą! Kalendarz opisany w Torze i używany przez Mojżesza oparty był na fazach księżyca, a nie na nieprzerwanym cyklu tygodniowym. To właśnie tego kalendarza księżycowego używano dla wszystkich świąt, w tym dla szabatu.

Ponieważ kalendarz biblijny opiera się na księżycu, jego dni nie mają swoich odpowiedników we współczesnym kalendarzu gregoriańskim. Dla przykładu, szabat nie jest zawsze w sobotę, albo zawsze w niedzielę, ale może np. wypadać jednego miesiąca w środę, a drugiego we wtorek.


http://radtrap.wordpress.com/2014/12/16 ... niedziela/


Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 22 gru 2014, 20:20

Girion23 pisze:
Zgodnie z Biblią szabat nie jest ani sobotą ani niedzielą! Kalendarz opisany w Torze i używany przez Mojżesza oparty był na fazach księżyca, a nie na nieprzerwanym cyklu tygodniowym. To właśnie tego kalendarza księżycowego używano dla wszystkich świąt, w tym dla szabatu.

Ponieważ kalendarz biblijny opiera się na księżycu, jego dni nie mają swoich odpowiedników we współczesnym kalendarzu gregoriańskim. Dla przykładu, szabat nie jest zawsze w sobotę, albo zawsze w niedzielę, ale może np. wypadać jednego miesiąca w środę, a drugiego we wtorek.


http://radtrap.wordpress.com/2014/12/16 ... niedziela/


Czy to, co napisałeś ma świadczyć o tym, że sabaty zwyczajne, czyli zwoływane co tydzień w Synagogach w miejscach zamieszkiwanych przez Żydów były wyznaczane na podstawie faz księżyca, a nie regularnie co siódmy dzień? Czy potrafisz to uzasadnić na podstawie Słowa Bożego?


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Adalbertus
Posty: 3947
Rejestracja: 03 sty 2009, 22:06
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Adalbertus » 23 gru 2014, 17:22

thethinker pisze:Za to jak pisał Luter: Wielka jest odwaga i potęga kościoła rzymskokatolickiego, który ważył się zmienić przykazanie boże o szabbacie, na naukę o świętości niedzieli.


Gdzie i kiedy tak napisał?


_____________________________________________________________________________
Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Chrystusem, z Boga się narodził... (1. List św. Jana 5.1)
http://www.katowice.kwch.pl
Adalbertus
Posty: 3947
Rejestracja: 03 sty 2009, 22:06
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Adalbertus » 23 gru 2014, 17:37

thethinker pisze:Gdyby ustalić 100zł za dobę hotelową nikt nie zapłaci 300zł za pobyt od piątku do niedzieli.


Zapłaci.

Załóżmy, że doba hotelowa trwa od 14:00 do 13.59 dnia następnego. Do hotelu przybyłeś w piątek o godz. 10:00 a opuściłeś go w niedzielę o godz. 18:00. Zapłacisz za trzy doby.

Do sprawdzenia w najbliższym hotelu.


_____________________________________________________________________________
Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Chrystusem, z Boga się narodził... (1. List św. Jana 5.1)
http://www.katowice.kwch.pl
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 23 gru 2014, 18:08

Pokoja pisze:
Girion23 pisze:
Zgodnie z Biblią szabat nie jest ani sobotą ani niedzielą! Kalendarz opisany w Torze i używany przez Mojżesza oparty był na fazach księżyca, a nie na nieprzerwanym cyklu tygodniowym. To właśnie tego kalendarza księżycowego używano dla wszystkich świąt, w tym dla szabatu.

Ponieważ kalendarz biblijny opiera się na księżycu, jego dni nie mają swoich odpowiedników we współczesnym kalendarzu gregoriańskim. Dla przykładu, szabat nie jest zawsze w sobotę, albo zawsze w niedzielę, ale może np. wypadać jednego miesiąca w środę, a drugiego we wtorek.


http://radtrap.wordpress.com/2014/12/16 ... niedziela/


Czy to, co napisałeś ma świadczyć o tym, że sabaty zwyczajne, czyli zwoływane co tydzień w Synagogach w miejscach zamieszkiwanych przez Żydów były wyznaczane na podstawie faz księżyca, a nie regularnie co siódmy dzień? Czy potrafisz to uzasadnić na podstawie Słowa Bożego?


"Girion23", czy już nie udzielisz wyjaśnienia, dlaczego napisałeś, że sabaty zwoływane regularnie co siódmy dzień, były wyznaczane zarazem na podstawie faz Księżyca?

Czy nie zawsze według Ciebie, następowały one co siódmy dzień?

O co Tobie chodzi?


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 357
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 07 sty 2015, 23:58

Dzik pisze:
Pokoja pisze:
thethinker pisze: Może powinniśmy ustalić kilka faktów, bo temat jest trudny i wielopoziomowy.


Zgadzam się, że temat jest trudny, wielopoziomowy i obszerny.



1. mnie się wydaje natomiast że temat jest prosty. Dniem odpoczynku jest albo sobota albo niedziela. Zdecydujcie się.

Proszę podać chociaż jeden werset z Biblii mówiący o tym ,że niedziela jest niby dniem świętym.

"I ukończył Bóg w siódmym dniu dzieło swoje, które uczynił, i odpoczął dnia siódmego od wszelkiego dzieła, które uczynił.
I pobłogosławił Bóg dzień siódmy, i poświęcił go, bo w nim odpoczął od wszelkiego dzieła swego, którego Bóg dokonał w stworzeniu." 1 Moj 2,3


"O siódmym dniu bowiem powiedział gdzieś tak: I odpoczął Bóg dnia siódmego od
wszystkich dzieł swoich.A na tym miejscu znowu: Nie wejdą do odpocznienia mego.
[…] Dziś, jeśli głos jego usłyszycie, nie zatwardzajcie serc waszych. […] pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bożego;kto bowiem wszedł do odpocznienia jego, ten sam odpoczął od dzieł swoich, jak Bóg od swoich. Starajmy się tedy usilnie wejść do owego odpocznienia, Hebr 4,4-12

2. W oryginale zamiast słowa odpocznienie jest wyraz sabbatismos wskazujący na sabat !

"A tak pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bożego" Hebr 4,9
"CONSEQUENTLY IS-beING-FROM-LACKED SABBATHism to-THE PEOPLE OF-THE
God" Hebr 4,9


3. Dla przypomnienia trochę historii wprowadzania czczenia dnia słońca - niedzieli:

321 r. - Cesarz Konstantyn nakazuje oficjalnie święcić niedziele zamiast dotychczasowej soboty. Dekret Konstantyna brzmi następująco: "Czcigodny dzień Słońca winien być wolny od rozpraw sądowych i od wszelkich zajęć ludności miejskiej; natomiast mieszkańcy wsi mogą w tym dniu swobodnie uprawiać rolę" (Codex Justinianus, III, 12).

364 r. - Na synodzie w Laodycei Kościół zabronił świętowania soboty. W Kanonie XXIX tegoż Soboru widnieje następujący zapis: "Chrześcijanie nie powinni judaizować i próżnować w sobotę, ale powinni pracować w tym dniu; powinni szczególnie uczcić Dzień Pański będąc chrześcijanami, i jeśli to możliwe, nie pracować w tym dniu. Jeśli jednak będą judaizować w tym dniu zostaną odłączeni od Chrystusa" (C. J. Hefele, History of the Councils of the Church).

Tłumaczę (tłumaczenie własne) Canonu 29 synodu w Laocydei
"Canon 29
Chrześcijanie nie muszą się judaizować poprzez odpoczywanie w Sobotę,
lecz MUSZĄ PRACOWAĆ W TEN DZIEŃ !!! NIŻ GO ŚWIĘCIĆ !!! i jeśli oni mogą odpoczywać jako chrześcijanie.Lecz jeśli będą się judaizować pozwolimy im być WYKLĘTYMI spod Chrystusa."


Przepraszam „Dzik”, że dopiero teraz zauważyłem ten Twój post.

Ad 1. Temat jest trudny i prosty zarazem. Dniem odpoczynku jest sabat i niedziela. To już zostało zadecydowane. Temat jest trudny, ponieważ należy się zgodzić, że brak jest w Piśmie Świętym tekstu wprost, który by nakazywał święcenie niedzieli. Prosty jest zarazem, ponieważ pierwsze z uczniami, spotkanie zmartwychwstania w Chrystusie, nastąpiło w niedzielę po sabacie. Niedziela stała się więc szczególnym sabatem (odpocznieniem) radości, wypływającej z zmartwychwstania Chrystusa w ciele duchowym, którym jest Kościół.

"I ukończył Bóg w siódmym dniu dzieło swoje, które uczynił, i odpoczął dnia siódmego od wszelkiego dzieła, które uczynił.
I pobłogosławił Bóg dzień siódmy, i poświęcił go, bo w nim odpoczął od wszelkiego dzieła swego, którego Bóg dokonał w stworzeniu." 1 Moj 2,3


"O siódmym dniu bowiem powiedział gdzieś tak: I odpoczął Bóg dnia siódmego od
wszystkich dzieł swoich.A na tym miejscu znowu: Nie wejdą do odpocznienia mego.
[…] Dziś, jeśli głos jego usłyszycie, nie zatwardzajcie serc waszych. […] pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bożego;kto bowiem wszedł do odpocznienia jego, ten sam odpoczął od dzieł swoich, jak Bóg od swoich. Starajmy się tedy usilnie wejść do owego odpocznienia, Hebr 4,4-12



Dzik pisze: Ad 2. W oryginale zamiast słowa odpocznienie jest wyraz sabbatismos wskazujący na sabat !

"A tak pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bożego" Hebr. 4:9
"CONSEQUENTLY IS-beING-FROM-LACKED SABBATHism to-THE PEOPLE OF-THE
God" Hebr 4,9


Sabbatismos znaczy odpocznienie, a niedziela jest odpocznieniem radości, jak to zapowiedział Pan Jezus:

Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Wy płakać i narzekać będziecie, a świat się będzie weselił; wy smutni będziecie, ale smutek wasz w radość się zamieni. (21) Kobieta, gdy rodzi, smuci się, bo nadeszła jej godzina; lecz gdy porodzi dzieciątko, już nie pamięta o udręce gwoli radości, że się człowiek na świat urodził. (22) I wy teraz się smucicie, lecz znowu ujrzę was, i będzie się radowało serce wasze, a nikt nie odbierze wam radości waszej. J. 16:20-22

Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie. J. 16:18

Przestrzegajcie też moich sabatów; Ja, Pan, jestem Bogiem waszym. Kpł. 19:3


Nie chodzi, więc o przestrzeganie jednego, co tygodniowego sabatu, lecz o różnego rodzaju sabaty, do których zaliczamy:

1. Sabat cotygodniowy, zwoływany w siedzibach zamieszkiwanych przez Żydów;
2. Sabat uroczysty (J. 19:31), ogłaszany zgodnie z kalendarzem księżycowym. Dotyczył on różnych corocznych świąt, na które Żydzi gromadzili się w Jeruzalem. Zaliczała się do nich także Pięćdziesiątnica;
3. Sabat roczny ziemi;
4. Sabat, co 50 lat - Jubileusz ziemi.
Ten sabat jest szczególną kreską z zakonu, i to jego symbolizuje dzień radości z spotkania w zmartwychwstałym Chrystusie.

Dzień odpocznienia Bożego (Rdz. 2:2,3; Żyd. 4:3-11) trwa 7 000 lat, a kończący go sabat Syna Człowieczego, trwa 1 000 lat. Zmartwychwstanie Chrystusa, jako istoty duchowej rozpoczęło się trzeciego dnia od ukrzyżowania, a zakończyło w nocy na początku niedzieli, czyli po trzech dniach. Tak długo, jak trwa Sabat Boży 7 000 lat, tak jest ważne przestrzeganie tego dnia zgodnie z zakonem, nadanym Izraelowi.

Każdy dzień stwarzania trwał też po 7 000 lat. Obecnie żyjemy w 49 000 lat, zwanym Tysiącletnim Sabatem Syna Człowieczego, czyli Chrystusa wraz z Kościołem. Jest to czas zmartwychwstania Kościoła, ciała Chrystusowego. Po nim nastanie Wielki Tysiącletni Jubileusz Ziemi (człowieka, stworzenia, Rz. 8:20,21), w którym nastąpi drugie zmartwychwstanie, Ap. 20:4, 12,13. Układ tych dwóch dni, został zobrazowany w sabacie zmartwychwstania i niedzieli spotkania w zmartwychwstałym Chrystusie.

Ad 3. Dla przypomnienia trochę historii wprowadzania czczenia dnia słońca - niedzieli:

321 r. - Cesarz Konstantyn nakazuje oficjalnie święcić niedziele zamiast dotychczasowej soboty. Dekret Konstantyna brzmi następująco: "Czcigodny dzień Słońca winien być wolny od rozpraw sądowych i od wszelkich zajęć ludności miejskiej; natomiast mieszkańcy wsi mogą w tym dniu swobodnie uprawiać rolę" (Codex Justinianus, III, 12).

364 r. - Na synodzie w Laodycei Kościół zabronił świętowania soboty. W Kanonie XXIX tegoż Soboru widnieje następujący zapis: "Chrześcijanie nie powinni judaizować i próżnować w sobotę, ale powinni pracować w tym dniu; powinni szczególnie uczcić Dzień Pański będąc chrześcijanami, i jeśli to możliwe, nie pracować w tym dniu. Jeśli jednak będą judaizować w tym dniu zostaną odłączeni od Chrystusa" (C. J. Hefele, History of the Councils of the Church).

Tłumaczę (tłumaczenie własne) Canonu 29 synodu w Laocydei
"Canon 29
Chrześcijanie nie muszą się judaizować poprzez odpoczywanie w Sobotę,
lecz MUSZĄ PRACOWAĆ W TEN DZIEŃ !!! NIŻ GO ŚWIĘCIĆ !!! i jeśli oni mogą odpoczywać jako chrześcijanie.Lecz jeśli będą się judaizować pozwolimy im być WYKLĘTYMI spod Chrystusa."


To, co mogli uczynić poganie, wyrażając gniew Boży na Żydach, za wydanie Pana Jezusa na ukrzyżowanie, to zarazem jest hańbą dla tych, którzy podają się za Chrześcijan, że zinstytucjonalizowanie świętowania niedzieli, zostało wprowadzone w gniewie przeciwko Żydom, i to do tego stopnia, że ustanowiono niedzielę, aby wyprzeć sabat.

Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić. (18) Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie. (19) Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios.


Odrzucenie sabatu i utrudnienie przestrzegania go przez Żydów, jest formą odmiany czasów i prawa, Dn. 7:25. Obecne prawo do święcenia sabatu i świecenie niedzieli jest wyrazem chwalenia Boga przez gniew ludzki


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24

Wróć do „Teologia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości