Deptanie przez pogan, a rozwiewanie kruszców posagu od 1914r

Rozmowa o teologicznych różnicach międzywyznaniowych
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 13 sty 2015, 17:09

Zarówno historia, jak i Biblia, powstały w
zgodnej Bożej rzeczywistości i w końcu
poznamy je, jako zgodne z sobą. Obecnie
istnieje tylko spór miedzy obrońcami tych
przekazów.


Spór toczy się między zwolennikami
- wyliczeń Russella i jego spadkobierców, niezgodnych z historią (jeśli są zgodne-udowodnij)
- chronologii naprawdę biblijnej zgodnej z historią.
A Biblia zgodnie z historią datuje upadek Salem na 586/7 pne, nie na 606/7 pne.

Zresztą jeśliś Badacz, to sam zbadaj, a nie powtarzaj jak papuga wyliczeń już dawno nieaktualnych.
Zresztą nawet przed Russellem datowano zburzenie Salem na 586/7 pne.


Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 13 sty 2015, 20:18

Nie odniosłeś się w sposób konstruktywny do wykazanych Ci sprzeczności, ani do udzielonych Ci konsekwentnych wyjaśnień.

Pokoja pisze:
agent terenowy pisze:Pokaż mi w Biblii, że trzeci rok Jehojakima to jego szósty rok.


Wynika to z 2Krl. 23:34-36 i 2Krl. 24:1-12

Jehojakim panował jedenaście lat w Jeruzalemie.

Za jego czasów wyruszył Nebukadnesar, król babiloński, i Jehojakim był jego lennikiem przez okres trzech lat, potem jednak […] się zbuntował przeciwko niemu.

Jehojachin [ syn Jehojakima …] panował w Jeruzalemie trzy miesiące.

król babiloński kazał [... Jehojachina] pojmać w ósmym roku swojego panowania,

Oto król babiloński przybył do Jeruzalemu, zabrał jego króla i jego książąt i zaprowadził ich z sobą do Babilonu. Eze. 17:12


Tak, więc 11 rok Jehojakima to ósmym rok panowania Nebukadnesara, króla babilońskiego. Wynika z tego, że (11-8=) 3 lata Jehojakim, panował w przymierzu z faraonem Necho. 4 rok panowania Jehojakima to 1 jego rok, jako lennika od 1 roku królowania Nebukadnesara, króla babilońskiego. Trzy lata, w których był poddanym lennikiem, to 4-6 rok jego łącznego panowania. Ten 6 rok jego panowania, to 7 rok kampanii Nebukadnesara, która rozpoczęła się w 31 roku panowania króla Jozjasza (Jer. 52:28)

Znaczy to, że rok 3 Jehojakima w Dn. 1:1 to nie 3, lecz 6 rok jego rządów w Judzie, ale 3 jego rok, jako lennika Nebukadnesara.


Dobrze się zapoznaj, że według poniższego sposobu liczenia lat, Pismo Święte wyjaśnia Jer 52,28-30

Obrazek

Metoda, którą się posługujesz nie wyjaśnia czterech lat różnicy, jak było możliwe, aby Nebuzaradan w 19 roku króla babilońskiego Nabuchodonozora, uczynił to, co uczynił w 23r., Jer. 52:12-15; 30

pror. Jeremiasz pisze:A w piątym miesiącu siódmego dnia tego miesiąca, był to dziewiętnasty rok króla Nebukadnesara, króla babilońskiego, przybył do Jeruzalemu Nebuzaradan, […] (13) i spalił przybytek Pana i pałac królewski, i wszystkie domy Jeruzalemu; wszystkie duże domy spalił ogniem. (14) I całe wojsko chaldejskie pod wodzą dowódcy straży przybocznej zburzyło wszystkie mury otaczające Jeruzalem. (15) A część ubogiej ludności wraz z resztką ludu, który pozostał w mieście, i zbiegów, którzy zbiegli do króla babilońskiego, i resztę rzemieślników uprowadził Nebuzaradan, dowódca straży przybocznej do niewoli. Jer. 52: 12-15

w dwudziestym trzecim roku Nebukadnesara uprowadził Nebuzaradan, dowódca straży przybocznej, siedemset czterdzieści pięć osób z Judy Jer. 52:30


Wykazałem Ci, ale nie odniosłeś się do sprzeczności z Biblią istniejących w Twoich wyjaśnieniach:

Jer. 25:1-12; 36:1-31; 46:1-10; 27:4-8; Dn. 2:37,38

Z powyższych tekstów wynika, że Nabuchodonozor jest pierwszym imperatorem, a Ty wskazujesz, że imperium jego rozpoczęło się jeszcze na 4 lata przed objęciem przez niego tylko tronu króla babilońskiego po ojcu. Królestwo istniało, ale nie imperium.

agent terenowy pisze:609 pne - upadek Asyrii (początek 70 lat dla Babilonu)


Co się nie stało jeszcze za Jehojakima (początek 70 lat), lecz dopiero za Sedekiasza, Ty umieściłeś jeszcze w czasie, przed objęciem tronu przez Nabuchodonozora. Co prawda, wynika tu tylko różnica 3 lat do 606 pne, ale z Biblii wynika, że od 1r. Jehojakima do 11r. Sedekiasza, upłynęło 22 lata do nastania imperium, a nie, że ono się rozpoczęło razem z panowaniem Jehojakima.

Inną sprzeczność, jaką dostrzegam w Twojej interpretacji jest to, że Daniel niby tłumaczył sen w 7r., imperium. Dlaczego Bóg miałby czekać, aż 7 lat, aby ten fakt obwieścić wszystkim?

Faraona Necha, Nabuchodonozor wyparł, dopiero po rozpoczęciu II oblężenia Jeruzalem za Jehojachna, którego uprowadził do Babilonu.


I spoczął Jehojakim ze swoimi ojcami, a władzę królewską po nim objął Jehojachin, jego syn. (7) Król egipski nie wyruszał już odtąd ze swojej ziemi, gdyż król babiloński zagarnął wszystko, co należało do króla egipskiego od Rzeki egipskiej aż do rzeki Eufratu. 2Krl. 24:6,7


Nabuchodonozor był drugim władcą imperium, zaraz po ojcu, ale nie imperatorem, jak w Dn. 2:37,38
Nie mógł też najechać Judei w 3r., królowania Jehojakima, ponieważ jeszcze w 5r., Jeremiasz zapowiadał, że Nabuchodonozor, dopiero ją najedzie, dlatego wzywał do opamiętania się. W 5r., zwołano też post w tym celu, ale król nie zmienił postawy, lecz brnął w zło. Jer. 25:1-12; 36:1,9

Gdzie i w jaki sposób Biblia zgodnie z historią datuje upadek Salem na 586/7 pne, nie na 606/7 pne. Pokaż to, proszę.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 13 sty 2015, 20:58

Już pokazywałem.
W Zach 7 (517 pne) pościli 70 lat po zniszczeniu Jeruzalem.
W Zach 1,12 (519 pne) minęło 70 lat gniewu nad Jerozolimą(od początku oblężenia)

Pytanie kluczowe.
Czy zapoznałeś się. z "kwestią czasów pogan"? Link dałem na pierwszej stronie.

Zanim cokolwiek napiszesz, zapoznaj się z tą pozycją, bo szkoda mojego i twojego czasu. Jest darmowa, ma tylko 170 stron.
Potem, jak już się zapoznasz ze stanowiskiem drugiej strony. - możemy dyskutować dalej.
Tam masz wszystkie dowody. Przynajmnie będziesz wiedział, do czego się odnosisz.

A przy okazji dowiesz się, jaka jest geneza promowanych przez ciebie wyliczeń.


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 13 sty 2015, 22:37

agent terenowy pisze:Już pokazywałem.
W Zach 7 (517 pne) pościli 70 lat po zniszczeniu Jeruzalem.
W Zach 1,12 (519 pne) minęło 70 lat gniewu nad Jerozolimą(od początku oblężenia)

Pytanie kluczowe.
Czy zapoznałeś się. z "kwestią czasów pogan"? Link dałem na pierwszej stronie.

Zanim cokolwiek napiszesz, zapoznaj się z tą pozycją, bo szkoda mojego i twojego czasu. Jest darmowa, ma tylko 170 stron.
Potem, jak już się zapoznasz ze stanowiskiem drugiej strony. - możemy dyskutować dalej.
Tam masz wszystkie dowody. Przynajmniej będziesz wiedział, do czego się odnosisz.

A przy okazji dowiesz się, jaka jest geneza promowanych przez ciebie wyliczeń.


To w reakcji na tego rodzaju, znaną mi literaturę, przedstawiam biblijne argumenty w opracowaniach, dotyczących "siedmiu czasów pogan". Jeżeli w oparciu o tego rodzaju literaturę nie jesteś w stanie wyjaśnić rożnych kwestii, związanych z sposobem liczenia lat to jaką ona ma wartość. Wykazałem ci jej wewnętrzną sprzeczność.

Wskazałem Ci na bezpodstawność Twojego argumentu, opartego na Zachariasza. Bóg im uznał tylko szczery post przez 70 lat w niewoli imperium babilońskiego, gdyż później sprofanowali kult Jehowy/Jahwe i zajmowali się swoimi sprawami, aż zobaczyli, że z tego powodu wrogowie mogą z nim czynić, co chcą.

Z powodu swojej oziębłości od czasu zaprzestania odbudowy świątyni, nie mieli nawet odwagi wypowiedzieć pełnej liczby lat, które opłynęły do czasu odbudowy świątyni. Dlatego prawo do odbudowy, zrealizowali dopiero po 20 latach. Dla wypełnienia się proroctwa Jeremiasza, liczy się jednak fakt przywrócenia tego prawa do odbudowy, dany wcześniej przez króla Cyrusa.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 13 sty 2015, 23:37

Czyli Bóg mówi, że 70, dla ciebie to 70+20.
Anioła mówi, że Bóg 70 lat się gniewał (Zach1,12), dla ciebie to 70 +20.

Widocznie Russell i ty wiecie lepiej niż sam Jehowa i jego aniołowie...
Widocznie wiecie lepiej niż Jeremiasz, który mówił, że "po upływie 70 ukarzę króla babilońskiego"(Jer 25,12).
Widocznie wiecie lepiej niż Daniel, że trzeci rok Jojakima wg.Daniela jest szóstym jego rokiem.

Dalej sobie poprawiaj Boga i jego aniołów, proszę bardzo.
A najlepiej ukórz się przed Jehową i zbadaj wszysko z modlitwą jeszcze raz.

Nic nie udowodniłeś, rzuciłeś tylko kilka wykresów, które nie mają żadnego poparcia w Biblii.
Nawet nie odwazyles się zapoznać z krytyką (link jest na 1 stronie ).
Głoś sobie dalej te wyliczenia tego samozwańca.
Po sprawdzeniu twojej argumentacji tylko się upewniłem o jej fałszywości

Ja otrzepuję buty i idę dalej. :)


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 14 sty 2015, 00:58

agent terenowy pisze:Czyli Bóg mówi, że 70, dla ciebie to 70+20.


Jeremiasz, głosił, że Bóg "po upływie 70 lat, ukarzę króla babilońskiego" (Jer 25,12) i tak się stało za Cyrusa – to jest bezsprzeczne i zgodne z Słowem Bożym.

Co innego jest zrównać okres 70 lat z okresem 90 lat, a co innego jest rozpoznać, że Bóg uznał im tylko 70 lat, a na dalsze 20 lat, to nawet Żydzi, lekceważący w tym okresie kult Jahwe/Jehowy nie mieli odwagi wyraźnie wskazać, więc powiedzieli tylko ogólnikowo, że czynili przez tyle lat. 20 lat Bóg im nie uznał, bo mieli prawo odbudowywać, a tego nie czynili, tylko zajmowali się swoimi sprawami.

Czy głoszenie, że przybliżyło się Królestwo Boże polegało na przekręcaniu czyichś wpisów. Ty natomiast mataczysz, manipulując nimi, a to bardzo nie ładnie.

Wstyd, wstyd, wstyd.

agent terenowy pisze:Nawet nie odwazyles się zapoznać z krytyką (link jest na 1 stronie ).


Dostrzegam, że nie zrozumiałeś treści mojego postu. Napisałem w nim, że w reakcji na tego rodzaju literaturę, łącznie z opracowaniem, dokonanym przez Słowo Nadziei, podjąłem się dokonania opracowania, z którym Ciebie zapoznaję.

agent terenowy pisze:Anioła mówi, że Bóg 70 lat się gniewał (Zach1,12), dla ciebie to 70 +20.


Koniec 70-letniej NIEWOLI BABILOŃSKIEJ w 536 r. p.n.e. Koniec imperialnego panowania Babilonu, nad całkowicie podporządkowanymi narodami zapowiada też koniec, całkowitego spustoszenia krajów narodów wraz z Judeą, podbitych przez Babilon. Dowodzi tego treść modlitwy proroka Daniela.

4. W pierwszym roku […] panowania [Dariusza…] zwróciłem uwagę na liczbę lat […] nad ruinami Jeruzalem, to jest 70lat, Dan. 9:1,2.
5. Panie zastępów, jak długo jeszcze nie zmiłujesz się nad Jeruzalem i nad miastami judzkimi na które gniewasz się już 70 lat. Zach. 1:7,8,12
.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na fakt, że w okolicznościach niesprzyjających kontynuowaniu przerwanej budowy świątyni (Zach. 1:3; Agg. 1:2- 4), prorok Zachariasz w widzeniu nocnym (Zach. 1:7; 4:1), został zapewniony że tak jak wygnańcy, przetrwali 70 lat spustoszenia kraju, niewoli i potęgi Babilonu (przerwa istnienia w Judei przez 70 lat) a jednak powrócili do swojej ziemi, zgodnie z Słowem Bożym, które spełniło się 20 lat wcześniej, tak samo spełni się Słowo Boże dotyczące dzieła odbudowy świątyni, które zostało przerwane na 20 lat od 536r.pne, gdy służba przy ołtarzu była znieważana, Zach. 4:9a, (3:1-5), 9b,10, Ezdr. 5:2. Potwierdza to Zach. 2:4,10,11 i w. 13 – najazd Medo – Persów w 538r.pne na Babilon. Do jego upadku przyczynili się również zniewolone przez niego narody i odzyskały wolność.

Daniel zwrócił uwagę na proroctwo Jeremiasza, wtedy, gdy zdobyto Babilon. Od tego czasu upłynęło już dwa lata, zapanował spokój zgodnie z Zach. 1:11
Obeszliśmy ziemię, a oto cała ziemia żyje bezpiecznie i w pokoju.

Jednak to właśnie wtedy król Cyrus ogłosił orędzie o wyzwoleniu z niewoli i zdjęciu klątwy z Jeruzalem. Niewątpliwie ważną rolę odegrał tu prorok Daniel, który przebywał na dworze Babilońskim do 1r. królowania Cyrusa Persa. Swą służbą na dworze babilońskim udowodnił, że stosował się do zaleceń Bożych danych wygnańcom przez proroka Jeremiasza (29:7)

A starajcie się o pomyślność miasta, do którego skazałem was na wygnanie, i módlcie się za nie do Pana, bo od jego pomyślności zależy wasza pomyślność, 1Tym. 2:1,2.


Nawet zwolennicy zburzenia Jeruzalem w 586r. pne, skłaniają się do tego, aby 70 lat z Zach. 1:12, liczyć od 605 (606) r.pne, ponieważ

nie wydaje się prawdopodobnym, by Zachariasz pominął milczeniem ogólne powstanie we wschodniej i północnej części imperium perskiego na początku panowania Dariusza, zwłaszcza że w lutym 519r., nie było ono jeszcze całkiem stłumione. Stąd słuszne będzie zapewne przypuszczenie, że widzenie to (prawdopodobnie również dwa następne widzenia) uwzględnia stosunki sprzed upadku Babilonu w r. 538, a 70 lat zgodnie z przepowiednią Jeremiasza (Jer. 25:11n.), liczy się od roku 606/605.


Czy głoszenie, że przybliżyło się Królestwo Boże polegało na przekręcaniu czyichś wpisów. Ty natomiast mataczysz, manipulując nimi, a to bardzo nie ładnie.

agent terenowy pisze:Ja otrzepuję buty i idę dalej. :)


Ale zapomniałeś napisać, że przybliżyło się Królestwo Boże

Nawet proch z miasta waszego, który przylgnął do nóg naszych, strząsamy na was, lecz wiedzcie, iż przybliżyło się Królestwo Boże. Łk. 10:11


Ja natomiast w tym wątku, umyłem nogi Tobie, bo Pan zalecił, aby czynić udogodnienia tym, którzy nawet formalnie przychodzą do Słowa Bożego:

Potem nalał wody do misy i począł umywać nogi uczniów i wycierać prześcieradłem, którym był przepasany. (6) Podszedł też do Szymona Piotra, który mu rzekł: Panie, Ty miałbyś umywać moje nogi? (7) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Co Ja czynię, ty nie wiesz teraz, ale się potem dowiesz. (8) Rzecze mu Piotr: Przenigdy nie będziesz umywał nóg moich! Odpowiedział mu Jezus: Jeśli cię nie umyję, nie będziesz miał działu ze mną. (9) Rzecze mu Szymon Piotr: Panie, nie tylko nogi moje, lecz i ręce, i głowę. (10) Rzecze mu Jezus: Kto jest umyty, nie ma potrzeby myć się, chyba tylko nogi, bo czysty jest cały. I wy czyści jesteście, lecz nie wszyscy. (11) Wiedział bowiem, kto go ma wydać; dlatego rzekł: Nie wszyscy jesteście czyści. (12) Gdy więc umył nogi ich i przywdział szaty swoje, i znów usiadł, rzekł do nich: Czy wiecie, co wam uczyniłem? (13) Wy nazywacie mnie Nauczycielem i Panem, i słusznie mówicie, bo jestem nim. (14) Jeśli tedy Ja, Pan i Nauczyciel, umyłem nogi wasze, i wy winniście sobie nawzajem umywać nogi. (15) Albowiem dałem wam przykład, byście i wy czynili, jak Ja wam uczyniłem. J. 13:5-15


Judasz nie był czysty, nie wykąpał się, bo układał się z arcykapłanami jak im wydać Pana Jezusa, a jednak on nogi mu umył, gdyż zdrajca formalnie starał się być w porządku, przyszedł na Wieczerzę, ale z zdradą w sercu.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 14 sty 2015, 04:43

Nabuchodonozor był drugim władcą imperium, zaraz po ojcu, ale nie imperatorem, jak w Dn. 2:37,38
Nie mógł też najechać Judei w 3r., królowania Jehojakima, ponieważ jeszcze w 5r., Jeremiasz zapowiadał, że Nabuchodonozor, dopiero ją najedzie, dlatego wzywał do opamiętania się. W 5r., zwołano też post w tym celu, ale król nie zmienił postawy, lecz brnął w zło. Jer. 25:1-12; 36:1,9


To tak jakbyś mówił, że druga wojna światowa nie zaczęła się napaścią na Polskę, bo to wojna z jednym krajem. :)

Po drugie, to w 4 roku Jeremiasz zapowiedział, i w tym samym roku był najazd.
Czwarty rok Jehohakima (rachuba judejska), to jego trzeci rok w Daniela 1(rachuba babilońska).

I kto tu mataczy? Zrobiłeś z czwartego roku piąty i myślisz, że się nie połapię?

Po następne, 70 lat z Jeremiasza 29,10 to "70 lat dla Babilonu", a nie tylko dla Nabucco.
A skoro 70 lat skończyło się upadkiem imperium(Jer 25,12), to skoro imperium Babilonu upadło(Bóg ukarał jego ostatniego króla) w 539, to imperium musiało się zacząć w 609 pne.
I się zaczęło upadkiem poprzedniego imperium.

Po następne, Jer 28,1-3.11 (dzieje się 7 lat przed upadkien Salem, w 4 roku Sedekiasza) mówi, że Chananiasz zapowiada zrzucenie jarzma Babilonu z karku wszystkich narodów w ciągu dwóch lat.
Więc jarzmo Babilonu było już wtedy na karku wszystkich narodów.
I nic dziwnego, skoro 70 lat dla Babilonu już trwało.
A tak jak drugą wojnę światową liczy się od pierwszego kraju najechanego przez Rzeszę, tak imperium Babilonu i jego władza nad narodami liczy się od upadki Asyrii.


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 14 sty 2015, 23:17

agent terenowy pisze:
Pokoja pisze:Nabuchodonozor był drugim władcą imperium, zaraz po ojcu, ale nie imperatorem, jak w Dn. 2:37,38
Nie mógł też najechać Judei w 3r., królowania Jehojakima, ponieważ jeszcze w 5r., Jeremiasz zapowiadał, że Nabuchodonozor, dopiero ją najedzie, dlatego wzywał do opamiętania się. W 5r., zwołano też post w tym celu, ale król nie zmienił postawy, lecz brnął w zło. Jer. 25:1-12; 36:1,9


To tak jakbyś mówił, że druga wojna światowa nie zaczęła się napaścią na Polskę, bo to wojna z jednym krajem. :)


Nie uzależniłem powstania imperium babilońskiego na 70 lat od najazdu na Judeę w 6r., Jehojakima, dlatego to nie jest przykład adekwatny do wskazanej sytuacji. Nabuchodonozor, który stał się królem babilońskim po śmierci ojca, imperatorem przejmującym władzę zamiast figuralnego królestwa Jehowy, stał się dopiero w 20r., po tym, czyli już po włożeniu na narody żelaznego jarzma, co dopiero rozpoczęło nad nimi, dominację 70 lat imperium uniwersalnego, Jer. 28:14. Drewniane zostało złamane, czyli, że narody, które podbijał, miały jeszcze swoich królów, chociaż lenników jak Jehojakim, 2Krl. 24:1.

Czym innym jest rozpoczęcie wojny, a czym innym powstanie imperium uniwersalnego, które zapowiedział Jeremiasz w 25:9-11.

O to jak w 6r., panowania Sedekiasza, czyli w sabat ziemi, zostało złamane jarzmo drewniane:

Wojsko faraona wyruszyło wtedy z Egiptu (i uwolniono niewolników, Jer. 34:7-22). A gdy usłyszeli o tym Chaldejczycy, którzy oblegali Jeruzalem, wycofali się spod Jeruzalemu. (6) I doszło proroka Jeremiasza słowo Pana tej treści: (7) Tak mówi Pan, Bóg Izraela: Tak powiecie królowi judzkiemu, który posłał was do mnie, aby się mnie poradzić: Oto wojsko faraona, które wyruszyło wam na odsiecz, powróci do swojej ziemi, do Egiptu, (8) a wtedy Chaldejczycy wrócą i będą walczyli przeciwko temu miastu i zdobędą je, a potem spalą ogniem. (9) Tak mówi Pan: Nie łudźcie samych siebie słowami: Chaldejczycy na pewno od nas odstąpią, gdyż nie odstąpią. (10) Bo choćbyście pobili całe wojsko chaldejskie walczące z wami i pozostało z nich tylko kilku rannych, wtedy i ci, każdy w swoim namiocie, powstaliby i spaliliby to miasto. Jer. 37:5-10

gdy wojsko króla babilońskiego walczyło przeciwko Jeruzalemowi i wszystkim pozostałym miastom judzkim, przeciwko Lachiszowi i przeciwko Azece, albowiem tylko te pozostały wśród warownych grodów Judy. (8) Słowo, które doszło Jeremiasza od Pana, po zawarciu przez króla Sedekiasza przymierza z całym ludem w Jeruzalemie, w sprawie ogłoszenia im wyzwolenia: (9) Że każdy wypuści na wolność swojego niewolnika i swoją niewolnicę, Hebrajczyka albo Hebrajkę, aby nikt wśród nich nie trzymał w niewoli Judejczyka, swojego rodaka. (10) I wszyscy zwierzchnicy, i wszystek lud, którzy zawarli przymierze, zgodzili się na to, że każdy wypuści na wolność swojego niewolnika i swoją niewolnicę, aby ich nadal nie trzymać w niewoli; zgodzili się na to i wypuścili na wolność. (11) Lecz potem cofnęli swoją zgodę i ściągnęli z powrotem niewolników i niewolnice, których wypuścili na wolność, i zmusili ich do służby jako niewolników i niewolnice. […] (17) Dlatego tak mówi Pan: Wy nie usłuchaliście mnie, aby ogłosić wyzwolenie dla swojego brata i swojego bliźniego; więc Ja, mówi Pan, ogłaszam wam wypuszczenie na wolność miecza, zarazy i głodu i uczynię was postrachem wszystkich królestw ziemi. (18) I postąpię z tymi ludźmi, […] (20) Wydam ich w ręce ich wrogów i w ręce tych, którzy czyhają na ich życie; a trupy ich staną się żerem dla ptactwa niebieskiego i dla zwierząt polnych. (21) A Sedekiasza, króla judzkiego, i jego książąt wydam w ręce tych, którzy czyhają na ich życie, i w ręce wojska króla babilońskiego, które się od was wycofało. (22) Oto Ja wydam rozkaz, mówi Pan, i sprowadzę je z powrotem na to miasto, i będą walczyły przeciwko niemu, zdobędą je i spalą ogniem; a miasta judzkie obrócę w pustynię, gdzie nikt nie mieszka. Jer. 34:7-22


agent terenowy pisze:Po drugie, to w 4 roku Jeremiasz zapowiedział, i w tym samym roku był najazd.
Czwarty rok Jehohakima (rachuba judejska), to jego trzeci rok w Daniela 1 (rachuba babilońska).

I kto tu mataczy? Zrobiłeś z czwartego roku piąty i myślisz, że się nie połapię?


Nie potrafisz się połapać, co jest napisane w Jer. 36:9? To nie ja to napisałem.

A w piątym roku Jehojakima, syna Jozjasza, króla Judy, w miesiącu dziewiątym, cały lud w Jerozolimie i cały lud, który wchodził z miast judzkich do Jerozolimy, ogłosił post przed obliczem Jehowy.


Udowodnij to, że najazd był w 4r., Jehojakima, skoro każdy przekład podaje w Jer. 36:9, że jeszcze w 5r., jego panowania to się nie stało. U Ciebie to nawet 5r., jak trzeba, stał się 3r. To jest dopiero mistrzowskie matactwo kombinatora.

Udowodnij to, albo sprostuj, bo bez tego dalsza dyskusja utraci nawet dotychczasowy sens. Jeżeli nie uczynisz jednego, albo drugiego, to już nie pisz więcej na ten temat do mnie.

Czy Babilończycy pomijali pierwszy rok panowania króla, a teraz to już nawet i drugi?

agent terenowy pisze:Po następne, 70 lat z Jeremiasza 29,10 to "70 lat dla Babilonu", a nie tylko dla Nabucco.
A skoro 70 lat skończyło się upadkiem imperium (Jer 25,12), to skoro imperium Babilonu upadło (Bóg ukarał jego ostatniego króla) w 539, to imperium musiało się zacząć w 609 pne.
I się zaczęło upadkiem poprzedniego imperium.


Już Ci wcześniej wykazywałem, że zgodnie z Pismem Świętym, po zdobyciu Babilonu w 539/538, jeszcze na rzecz imperium chaldejskiego, panował Dariusz i 1r., Cyrus. Daniel pozostał na dworze babilońskim do 1r., Cyrusa, Dn. 1:21.

agent terenowy pisze:Po następne, Jer 28,1-3.11 (dzieje się 7 lat przed upadkien Salem, w 4 roku Sedekiasza) mówi, że Chananiasz zapowiada zrzucenie jarzma Babilonu z karku wszystkich narodów w ciągu dwóch lat.
Więc jarzmo Babilonu było już wtedy na karku wszystkich narodów.
I nic dziwnego, skoro 70 lat dla Babilonu już trwało.
A tak jak drugą wojnę światową liczy się od pierwszego kraju najechanego przez Rzeszę, tak imperium Babilonu i jego władza nad narodami liczy się od upadki Asyrii.


Trwało jarzmo drewniane królestwa babilońskiego, ale nie żelazne jarzmo 70 letniego imperium babilońskiego. Nie mogło trwać imperium, które dopiero zapowiadał Jeremiasz i był lekceważony za to, że się nie spełnia.

Twój tok rozumowania w świetle Pisma Świętego jest co najmniej chybiony, ponieważ w znaczeniu biblijnym, imperium Babilonu i jego władzę nad narodami liczy się od upadku figuralnego królestwa Jehowy na ziemi, a nie od upadku Asyrii. To są dwie różne kwestie.

agent terenowy pisze:Nabucco został tu nazwany królem, bo został nim w tym samym roku.


Nie wnikam, czy jest zgodne z historią, czy nie, że najpierw było Karkemisz, a potem Nabuchodonozor został królem. Czytam jednak, że gdy wyruszył, jako król to Jehojakim stał się jego lennikiem. 2Krl. 24:1


Uwzględniając powyższe, udowodnij co trzeba, albo sprostuj, bo bez tego dalsza dyskusja utraci nawet dotychczasowy sens. Jeżeli nie uczynisz jednego, albo drugiego, to już nie pisz więcej na ten temat do mnie.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 14 sty 2015, 23:42

To że w piątym roku Jehojakim spalił zwój nic tu nie zmieni.
Jeremiasz prowokował o kilku najazdach.
Po drugie
Dowód
Jer 25
Słowo, które doszło do Jeremiasza w związku z całym ludem Judy w czwartym roku Jehojakima, syna Jozjasza, króla Judy, czyli w pierwszym roku Nebukadreccara, króla Babilonu,

 2  a które prorok Jeremiasz wypowiedział w związku z całym ludem Judy i w związku ze wszystkimi mieszkańcami Jerozolimy, mówiąc:

 3  „Od trzynastego roku Jozjasza, syna Amona, króla Judy, i aż po dziś dzień, przez te dwadzieścia trzy lata dochodziło do mnie słowo Jehowy i wciąż do was mówiłem, wstając wcześnie i mówiąc, lecz wyście nie słuchali. [xref-3]

 4  I Jehowa posyłał do was wszystkich swych sług, proroków, wstając wcześnie i posyłając ich, lecz wyście nie słuchali ani nie nakłonili ucha, by słuchać, xref-11

 5  gdy oni mówili: ‚Zawróćcie, proszę, każdy ze swej złej drogi i od niegodziwości swych postępków i mieszkajcie na ziemi, którą Jehowa dał wam i waszym praojcom dawno temu i na długo. xref-4

 6  A nie chodźcie za innymi bogami, by im służyć i się im kłaniać, żebyście mnie nie obrażali dziełem swoich rąk i żebym nie sprowadził na was nieszczęścia’.

 7  „ ‚Lecz wyście mnie nie słuchali — brzmi wypowiedź Jehowy — po to, by mnie obrażać dziełem swoich rąk, na swoje nieszczęście’.

 8  „Dlatego tak rzekł Jehowa Zastępów: ‚ „Ponieważ nie byliście posłuszni moim słowom,

 9  oto ja posyłam i wezmę wszystkie rodziny północy — brzmi wypowiedź Jehowy — tak, posyłam do Nebukadreccara, króla Babilonu, mego sługi, i sprowadzę ich przeciwko tej ziemi i przeciwko jej mieszkańcom, i przeciwko wszystkim tym okolicznym narodom; i przeznaczę ich na zagładę, i uczynię z nich dziwowisko oraz coś, nad czym się gwiżdże, a także miejsca spustoszone po czas niezmierzony. xref-1 [xref-4]

 10  I usunę spośród nich dźwięk radosnego uniesienia i dźwięk radości, głos oblubieńca i głos oblubienicy, odgłos żaren i światło lampy. xref-4 [xref-3]

 11  I cała ta ziemia stanie się miejscem spustoszonym, dziwowiskiem, a narody te będą musiały służyć królowi Babilonu przez siedemdziesiąt lat” ’.

 12  „ ‚A gdy się dopełni siedemdziesiąt lat, rozliczę się za przewinienie z królem Babilonu i z owym narodem — brzmi wypowiedź Jehowy — z ziemią Chaldejczyków, i uczynię z niej bezludne pustkowia po czas niezmierzony. xref-4 [xref-2]

 13  I sprowadzę na ową ziemię wszystkie moje słowa, które wypowiedziałem przeciwko niej — wszystko, co jest zapisane w tej księdze, a co Jeremiasz prorokował przeciwko wszystkim narodom.

 14  Bo nawet oni sami, wiele narodów i wielcy królowie, wykorzystywali ich jako sług; i odpłacę im stosownie do ich działania i stosownie do dzieła ich rąk’ ”.

xref-1

 15  Bo tak rzekł do mnie Jehowa, Bóg Izraela: „Weź z mojej ręki ten kielich wina złości i każ pić z niego wszystkim narodom, do których cię posyłam. xref-1 [xref-1]

 16  I będą pić, i chwiać się, i postępować jak szaleni z powodu miecza, który posyłam między nie”.

 17  I wziąłem kielich z ręki Jehowy, i dałem do picia wszystkim narodom, do których Jehowa mnie posłał:

 18  Jerozolimie i miastom Judy oraz jej królom, jej książętom, by uczynić z nich spustoszone miejsce, dziwowisko, coś, nad czym się gwiżdże, i przekleństwo, jak to jest po dziś dzień;

W czwartym roku Jehojakima Jeremiasz zapowiada najazd, który spustoszy Jerozolimę i miasta Judy, itd, "jak to jest dzisiaj"(w tym samym roku, czyli czwartym Jehojakima)

Chciałeś dowód - masz.
Najazd był w 4 roku, co potwierdza Jeremiasz w w. 18.

Jak rzuciłeś temat, to niestety będziesz musiał ścierpieć wszystko, co napiszę.
A jeśli dasz mi ignora, to i tak inni będą widzieć, a ty się pozbawisz możliwości obrony.

A się dopiero rozkręcam. :)


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 15 sty 2015, 00:02

Trwało jarzmo drewniane królestwa babilońskiego, ale nie żelazne jarzmo 70 letniego imperium babilońskiego. Nie mogło trwać imperium, które dopiero zapowiadał Jeremiasz i był lekceważony za to, że się nie spełnia.

Oczywiście że mogło trwać.
W obu miejscach, gdzie Jeremiasz mówi o 70 latach dla Babilonu(Jer 25, Jer 29), mówi o ich końcu.
"Gdy się dopełni 70 lat, ukarzę króla Babilonu/zwrócę na was uwagę"

To tak, jakbym dzisiaj powiedział:
A gdy się dopełnią(skończą) trzy miasiące zimy, będzie wiosna i Wielkanoc.

Tak samo w Jer 29,10 Jahwe mówi
gdy się dopełni 70 lat dla Babilonu
- zwrócę na was uwagę
- sprowadzę was z powrotem.


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 15 sty 2015, 00:21

Po następne:
Jer 29,
 1  A oto słowa listu, który prorok Jeremiasz wysłał z Jerozolimy do reszty starszych spośród wygnańców i do kapłanów, i do proroków, i do całego ludu, uprowadzonych przez Nebukadneccara na wygnanie z Jerozolimy do Babilonu,

 2  gdy król Jechoniasz oraz pani i dworzanie, książęta Judy i Jerozolimy, i rzemieślnicy, i budowniczowie wałów obronnych wyruszyli z Jerozolimy...


Wiersz 10 o 70 latach jest skierowany do uprowadzonych za Jechoniasza(11 lat przed zburzeniem Salem)
Jeśli 70 lat zaczęłoby się w 606, ci uprowadzeni musieliby być zabrani w 617 pne.
Są wśród nich kapłani.

Czyli

Jest sobie kapłan(żeby nim być, musi mieć co najmniej 20 lat)
A więc,
jest sobie kapłan, co ma 20 lat,
zostaje uprowadzony w 617,
dostaje list, że jak się skończy 70 lat(606-536), to Jehowa go sprowadzi z powrotem do kraju.

Czyli
Kapłan ma na starcie 20 lat
do zburzenia Jerozolimy mija 11 lat
Potem właściwe 70 lat

Ile lat ma kapłan?
Porównaj z Psalmem 90, 10.

Teraz sobie policz od daty historycznej, od 598/7 pne. do 536 pne.
Ile lat ma kapłan?
Porównaj z Psalmem 90,10.

No chyba, że Bóg skłamał kapłanom, że po 70 latach dla Babilonu wrócą, a to jest niemożliwe, jako że Bóg "nie może kłamać"- Tytus 1,2.


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 15 sty 2015, 02:07

agent terenowy pisze:To że w piątym roku Jehojakim spalił zwój nic tu nie zmieni.
Jeremiasz prowokował o kilku najazdach.

Po drugie
Dowód
Jer 25
Słowo, które doszło do Jeremiasza w związku z całym ludem Judy w czwartym roku Jehojakima, syna Jozjasza, króla Judy, czyli w pierwszym roku Nebukadreccara, króla Babilonu,

15 Bo tak rzekł do mnie Jehowa, Bóg Izraela: „Weź z mojej ręki ten kielich wina złości i każ pić z niego wszystkim narodom, do których cię posyłam. xref-1 [xref-1]

16 I będą pić, i chwiać się, i postępować jak szaleni z powodu miecza, który posyłam między nie”.

17 I wziąłem kielich z ręki Jehowy, i dałem do picia wszystkim narodom, do których Jehowa mnie posłał:

18 Jerozolimie i miastom Judy oraz jej królom, jej książętom, by uczynić z nich spustoszone miejsce, dziwowisko, coś, nad czym się gwiżdże, i przekleństwo, jak to jest po dziś dzień; Jer. 25:18


W czwartym roku Jehojakima Jeremiasz zapowiada najazd, który spustoszy Jerozolimę i miasta Judy, itd, "jak to jest dzisiaj"(w tym samym roku, czyli czwartym Jehojakima)

Chciałeś dowód - masz.
Najazd był w 4 roku, co potwierdza Jeremiasz w w. 18.



Pozwolę sobie zauważyć, że już wiele chybionych dowodów podawałeś, a z Jer. 25:18, to kolejny.

Jeruzalem, i miasta ziemi Judzkiej, i królów jej, i książąt jej, abym ich podał na spustoszenie, na zdumienie, na poświstanie, i na przeklęstwo, jako się to dziś okazuje. Jer. 25:18 (BG)


Pomijam wszystkie dodane słowa, nad którymi brak jest kodów Stronga.

Jeruzalem, … miasta … Judzkie…, … królów …, … książąt …, … ich podał … spustoszenie, … zdumienie, na poświstanie, … przeklęstwo, … to dziś ….

Oddanie pozostałych słów istniejących w tekście:

Kod: Zaznacz cały

Jeruzalem, miasta Judzkie, królów, książąt, ich, których dziś podałem spustoszeniu („Chor’BaH”), zdumieniu, poświstaniu, przekleństwu.


Różnica między "ABhaD", a Chor’BaH

„׳ABhaD” (kod nr 6 w Konkordancji Stronga) – znaczenie książkowe jw. (z)ginąć, (z)niknąć, płodzić, zniszczyć, zniszczeć/ umrzeć, zgładzić/ zniknąć/ zagubić się, zabłąkać się/ zabić, spowodować zniknięcie/ wytępić – słowo użyte w 2Król. 24:2; Jer. 1:10; 4:9; 7:28; 12:17; 25:10; 40:15; 46:8 i drugiego słowa tj. „(Chor’BaH”, oznaczającego stan zaistniały po dokonaniu „׳ABhaD”. Przed zniszczeniem Jeruzalem „׳ABhaD” nie był całkowity, albowiem jeszcze w 6 roku panowania Sedekiasza, były dwa miasta judzkie, które się broniły przed Babilończykami, stawiając opór Nabuchodonozorowi.

„Chor’BaH” (kod nr 2723 w Konkordancji Stronga) – znaczenie książkowe to pustynia, ruina, spustoszenie – słowo użyte jw. w Jer. 7:34; 25:11; 44:2,6,22. Prorok Jeremiasza w 11 roku panowania króla judzkiego Sedekiasza a zarazem w 19 roku panowania Nabuchodonozora, króla babilońskiego (2Król. 25:2-10; Jer. 52:5-13), pod koniec tego roku powiedział, że miasta judzkie i ulice Jeruzalem zamieniły się w „Chor’BaH”, JAK TO JEST DZISIAJ. Dopiero pod koniec tego roku to stwierdził, co wcześniej nieustannie zapowiadał. Jest to, więc początek poniższych70 lat


W 4r., panowania Jehojakima Bóg zapowiedział nie ostrzeżenie, lecz fakt, że stanie się to, co przez Jeremiasza zapowiedział wtedy, a ostatecznie wykonał za panowanie Sedekiasza. Jehojakim zbagatelizował ostrzeżenie, dlatego pomimo postu, zwołanego w Judzie spalił zwój w 5r., swego panowania. Znaczy to, ze jeszcze się nie stało, co Jehowa/Jahwe, zapowiedział przez Jeremiasza.

Dowód Twój jest chybiony, dlatego nie zostaje uznany. Odrzucam go. Tak się chcesz rozkręcać?

Tak więc nic nie wnosisz przez to, to co sugerujesz. Dobrze jednak, że uznajesz, że spalenia nastąpiło jednak w 5r., a nie w 3r., panowania Jehojakima.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 15 sty 2015, 02:44

agent terenowy pisze:
Trwało jarzmo drewniane królestwa babilońskiego, ale nie żelazne jarzmo 70 letniego imperium babilońskiego. Nie mogło trwać imperium, które dopiero zapowiadał Jeremiasz i był lekceważony za to, że się nie spełnia.


Oczywiście że mogło trwać.
W obu miejscach, gdzie Jeremiasz mówi o 70 latach dla Babilonu(Jer 25, Jer 29), mówi o ich końcu.
"Gdy się dopełni 70 lat, ukarzę króla Babilonu/zwrócę na was uwagę"

To tak, jakbym dzisiaj powiedział:
A gdy się dopełnią (skończą) trzy miesiące zimy, będzie wiosna i Wielkanoc.

Tak samo w Jer 29,10 Jahwe mówi
gdy się dopełni 70 lat dla Babilonu
- zwrócę na was uwagę
- sprowadzę was z powrotem.


Jeremiasz zapowiadał dopiero to, co ma się stać, ale jest już postanowione, że ziemia będzie poddana „Chor’BaH”, po którym nastanie dopiero 70 lat.

To jest tak jakby powiedzieć:

Doprowadzę do tego, że nastanie zima, a gdy jej czas przeminie, to ponownie odżyje przyroda.

Kod: Zaznacz cały

Jeruzalem, miasta Judzkie, królów, książąt, ich, których dziś podałem spustoszeniu („Chor’BaH”), zdumieniu, poświstaniu, przekleństwu.


Bóg powiedział, że przez spustoszenie:

sprawię to, aby im zginął głos wesela, i głos radości, głos oblubieńca, i głos oblubienicy, głos żarn, i światłość pochodni,

(11) I będzie ta wszystka ziemia spustoszeniem, i zdumieniem, a służyć będą te narody królowi Babilońskiemu siedmdziesiąt lat.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 322
Rejestracja: 17 lut 2013, 21:36
wyznanie: Inne ewangeliczne
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Pokoja » 15 sty 2015, 02:46

agent terenowy pisze:Po następne:
Jer 29,
1 A oto słowa listu, który prorok Jeremiasz wysłał z Jerozolimy do reszty starszych spośród wygnańców i do kapłanów, i do proroków, i do całego ludu, uprowadzonych przez Nebukadneccara na wygnanie z Jerozolimy do Babilonu,

2 gdy król Jechoniasz oraz pani i dworzanie, książęta Judy i Jerozolimy, i rzemieślnicy, i budowniczowie wałów obronnych wyruszyli z Jerozolimy...


Wiersz 10 o 70 latach jest skierowany do uprowadzonych za Jechoniasza(11 lat przed zburzeniem Salem)
Jeśli 70 lat zaczęłoby się w 606, ci uprowadzeni musieliby być zabrani w 617 pne.
Są wśród nich kapłani.

Czyli

Jest sobie kapłan(żeby nim być, musi mieć co najmniej 20 lat)
A więc,
jest sobie kapłan, co ma 20 lat,
zostaje uprowadzony w 617,
dostaje list, że jak się skończy 70 lat(606-536), to Jehowa go sprowadzi z powrotem do kraju.

Czyli
Kapłan ma na starcie 20 lat
do zburzenia Jerozolimy mija 11 lat
Potem właściwe 70 lat

Ile lat ma kapłan?
Porównaj z Psalmem 90, 10.

Teraz sobie policz od daty historycznej, od 598/7 pne. do 536 pne.
Ile lat ma kapłan?
Porównaj z Psalmem 90,10.

No chyba, że Bóg skłamał kapłanom, że po 70 latach dla Babilonu wrócą, a to jest niemożliwe, jako że Bóg "nie może kłamać"- Tytus 1,2.


Zastanów się, co Ty tutaj wypisujesz, a następnie odpowiedz, kogo Bóg sprowadził z powrotem z Babilonu, z pośród tych, których uprowadził. Wymień imiennie na podstawie Biblii.
Jeżeli w czasie 40 lat na pustyni, po wyjściu z Egiptu, wymarło prawie całe pokolenie, buntowników.
Z Babilonu, powrócili potomkowie tych, których Bóg uznał za dobre figi. Potomkowie innych poszli na trwałe w rozproszenie.


Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim,...daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko...w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy...Z jego bowiem rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); paruzję Chrystusa/1874r., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. Publiczne w chrzcie wodnym wyznanie wiary jest też potwierdzane publicznie darami Ducha Świętego Ojca, gdy zostaje wyznane przez Chrystusa przed aniołami Bożymi, Łuk.12:8,9; Dz.1:4,5; Jan14:26,27; 15:26,27; Łuk.21:24
Awatar użytkownika
agent terenowy
Posty: 1965
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
wyznanie: Brak_denominacji
Lokalizacja: HOŻUF ;)
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: agent terenowy » 15 sty 2015, 13:46

Jehowa obiecał kapłanom zabranych za Jechoniasza, że wrócą po 70 latach dla Babilonu.
A jako że Bóg nie może kłamać, wię przynajmniej kilku wróciło.
Jeśli ta deportacja miała miejsce w 617, to wróciło kilku stulatków.
Jeśli w 598, to mieli około 80 lat.
Por. Ps 90.

Nabucco pogonił Egipt w 605 pne(4 rok Jehojakima), w tym samym roku zabrał Daniela(3 r. według Dan 1, inna rachuba).
A po spaleniu zwoju w 5 roku, czyż się nie zbuntował przeciw Nabucco parę lat później?

Po tym buncie zresztą jeszcze kilka lat panował, co wynika z Jeremiasza 35, który dzieje się po stłumieniu buntu przez Nabucco i wojska Chaldejczyków i Syryjczyków(ewidentne nawiązanie do 2 Król 24,1-2)
Po tym stłumieniu buntu rządził jeszcze ze trzy lata, potem umarł, i spełniło się na nim słowo z Jer 36,30.
I potomka na tronie nie zostawił.

A sama treść zwoju(Jer 39,29) mówi ostatnim najeździe, kiedy spalił Jeruzalem, i po tym najeździe kraj był całkiem wyludniony.

Tak więc twój argument z piątym rokiem upadł.


Im bardziej miękki fotel,

tym trudniej z niego wstać

Wróć do „Teologia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości