Światynia opisana w księdze Ezahiela

Jak się to wszystko skończy ....
Lelek
Posty: 644
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:30
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lelek » 21 lip 2013, 16:44

Znowu ktoś czegoś nie doczytał:

"Wierzymy, że Jezus Mesjasz wróci we własnej osobie, aby wypełniły się proroctwa dotyczące Jego Królestwa"

http://www.zydzidlajezusa.org/w_co_wier ... erzymy.htm

Wierzący Żydzi są częścią Kościoła, więc będą porwani razem z Kościołem. Żydzi, którzy się nawrócą w Wielkim Ucisku, odziedziczą Królestwo obiecane Mojżeszowi i zaludnią je. Żydzi będący wtedy po zmartwychwstaniu będą w tym królestwie rządzić - Mesjasz będzie Panem i Królem, zmartwychwstały Dawid będzie księciem, a 12 apostołów na 12 tronach będzie sądzić 12 pokoleń Izraela mieszkających w granicach podanych dokładnie przez Ezechiela.


Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 23 lip 2013, 10:42

Chyba nawet apostołowie nie przeszli by testu z hermeneutyki w oczach Lelka i Okidokiego. Dla was jest to Obojętne kiedy Bóg mówi do kogoś zbudujesz mi świątynię a kiedy ktoś otrzymuje widzenie.

Ezech 40:2 - w widzeniach Bożych przeniósł mnie do ziemi izraelskiej i postawił mnie na bardzo wysokiej górze; a na niej naprzeciwko mnie było coś, jakby zbudowane miasto.

A teraz fragment Objawienia

Obj 17:3 - I zaniósł mnie w duchu na pustynię. I widziałem kobietę siedzącą na czerwonym jak szkarłat zwierzęciu, pełnym bluźnierczych imion, mającym siedem głów i dziesięć rogów.

Według was kobieta przedstawia rzeczywistą nierządnicę? Pewnie nie, chociaż jest opisany jej wygląd z detalami a nawet zachowanie. Także to jest jakimś sensie alegoria ale to widzenie przedstawia rzeczywiste wydarzenia które miały się wydarzyć. Spodziewam się jednak, że Okidoki i .... nigdy nie mieli widzeń ale są ekspertami jeżeli chodzi objawienia i sposoby interpretacji pism. Objawienia nie tylko mówią o tym co ma się wydarzyć ale także uczą poznania i odkrywają nam widzę o świecie duchowym.
Zarazem można mówić wielkie słowa o sposobach interpretacji pism i jednocześnie łamać ich wszelkie zasady. Dla przykładu

Ezech 37:26 - I zawrę z nimi przymierze pokoju, będzie to przymierze wieczne z nimi. Okażę im łaskę, rozmnożę ich i postawię swoją świątynię wśród nich na wieki.
37:27 - I będę wśród nich mieszkał; będę ich Bogiem, a oni będą moim ludem.
37:28 - I poznają narody, że Ja jestem Pan, który uświęcam Izraela, gdy moja świątynia będzie wśród nich na wieki.

Chodzi tu o świątynię ale czy to proroctwo było bez warunkowe? Okazuje się, że nie. Dlatego to proroctwo nie musi się wypełnić. Izrael miał wiele obietnic które się nie wypełniły i także mogło być i z tą.

Ezech 43:9 - Gdy więc teraz oddalą ode mnie swoje bałwochwalstwo i zwłoki swoich królów, zamieszkam wśród nich na wieki.

Jest więc jakiś warunek. No ale to proroctwo pasowało do 1000 letniego królestwa więc bach „Świątynia będzie w 1000 letnim królestwie”. Ale nie o tym jakby chciałem napisać.
Oto jak ludzie słuchają proroków. Co mówi Izaj?

Izaj 66:1 - Tak mówi Pan: Niebo jest moim tronem, a ziemia podnóżkiem moich nóg: Jakiż to dom chcecie mi zbudować i jakież to jest miejsce, gdzie mógłbym spocząć?
66:2 - Przecież to wszystko moja ręka uczyniła tak, że to wszystko powstało - mówi Pan. Lecz Ja patrzę na tego, który jest pokorny i przygnębiony na duchu i który z drżeniem odnosi się do mojego słowa.

Cały świat jest domem Bożym i jego świątynią (gdzie mieszka). No ale dla Lelka to kabała itd.

Ezech 43:6 - I słyszałem kogoś mówiącego do mnie ze świątyni, podczas gdy mąż stał obok mnie
43:7 - i rzekł do mnie: Synu człowieczy, oto miejsce mojego tronu i miejsce podnóżka moich stóp, gdzie na zawsze zamieszkam wśród synów izraelskich. Już nigdy dom izraelski - ani oni, ani ich królowie nie będą bezcześcili świętego mojego imienia przez swoje wszeteczeństwo i zwłoki swych królów, gdy umrą,
43:8 - gdyż kładli swoje progi obok moich progów i stawiali swoje odrzwia obok moich odrzwi, zostawiając tylko mur między mną a sobą. I bezcześcili święte imię moje przez ohydne swoje czyny, których się dopuszczali, tak że zniszczyłem ich w moim gniewie.

No ale świata nie da się zmierzyć miarą a świątynia ma konkretną ilość schodów i każdy element ma określoną ilość łokci, przed tą bramą składa się ofiary a ta jest zwrócona na wschód. No to posłuchaj co Pan powiedział do Joba.

Job 38:4 - Gdzie byłeś, gdy zakładałem ziemię? Powiedz, jeśli wiesz i rozumiesz.
38:5 - Kto wyznaczył jej rozmiary? Czy wiesz? Albo kto rozciągnął nad nią sznur mierniczy?
38:6 - Na czym są osadzone jej filary albo kto założył jej kamień węgielny?

Łał „taką interpretacją to można wszystko poprzekręcać”. Otóż nie.

Kiedy Uczeni podjęli decyzję aby Jezusa ukamieniować? Kilka razy chcieli go przyłapać na słowie i za każdym razem nie mogli tego uczynić tak aby byli wśród ludzi dalej uznawani za sprawiedliwych. Otóż stało się to kiedy Jezus powiedział „Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję.” Według samych słów Jezusa „kto przysięga na świątynię, przysięga na nią i na tego, który w niej mieszka”. To musiało być według nich bluźnierstwo . Jeszcze stawiali mu zarzut, że się czyni Synem Bożym.

Mar 14:61 - On zaś milczał i nic nie odpowiedział. Znowu zapytał go arcykapłan, i rzekł mu: Czy Ty jesteś Chrystus, Syn Błogosławionego?

Ale wróćmy do świątyni. Kiedy uczeni stawiali zarzut zrywania kłosów w sabat. Jezus mówi „ale tu jest coś więcej niż świątynia”. Jaką świątynię Pan więc odbudował w trzy dni? Tą którą zniszczyli bo to byli ludzie którzy nie słuchali proroków. I to samo pisze Jan.

Jan 2:21 - Ale On mówił o świątyni ciała swego.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.
http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 24 lip 2013, 13:02

http://forum.protestanci.info/posting.p ... e&p=333400


Lelek pisze:
Lash pisze:Fakty są Takie że irenusz przeczy Pismu i ty wybnierasz Jego nuke

Fakty są takie, że Ireneusz podaje fakty. Fakty sprawdzone i potwierdzone przez ludzi współczesnych apostołom. A Ty usiłujesz zaprzeczyć faktom. Bo fakty przeczą Twoim poglądom. Podobnie jak Pismo, które zgadza się z faktami, a nie z Twoimi poglądami.


FAKTY są:
- Paweł napisał o sobie że dla żydów żył jak żyd a dla pogan jak poganin
- Paweł nie był pod prawem ale dla żydów wchodzil pod prawo
- Paweł Upomniał Piotr i wskzał że Piotr nie żyje po żydowsku
- Paweł ŻYŁ W CZASACH PIOTR I PISAŁ O SOBIE

ty IGNORUJESZ TE FAKTY i przypisujesz ze człowiek żyjący 100 LAT PO APOSTOŁACH wie lepiej od nich samych co oni robili :/

TYLE FAKTY i ty


Lelek pisze:
Dlatego brniesz w zaparte, choć z faktami się nie dyskutuje.


FAKTY są:
- Paweł napisał o sobie że dla żydów żył jak żyd a dla pogan jak poganin
- Paweł nie był pod prawem ale dla żydów wchodzil pod prawo
- Paweł Upomniał Piotr i wskzał że Piotr nie żyje po żydowsku
- Paweł ŻYŁ W CZASACH PIOTR I PISAŁ O SOBIE

ty IGNORUJESZ TE FAKTY i przypisujesz ze człowiek żyjący 100 LAT PO APOSTOŁACH wie lepiej od nich samych co oni robili :/


Dlatego gdybyś powaznie sie zachowywał PRZESTAŁBYĆ ignorować i dyskutować z FAKTAMI podanymi przez apostoła i przestałbyś wykręcać to co napisano dla nauki ireneizmu!

LELKU czy FAKTEM JEST ŻE PAWEŁ TO NAPISAŁ?

(14) Gdy więc spostrzegłem, że nie idą słuszną drogą, zgodną z prawdą Ewangelii, powiedziałem Kefasowi wobec wszystkich: Jeżeli ty, choć jesteś Żydem, żyjesz według obyczajów przyjętych wśród pogan, a nie wśród Żydów, jak możesz zmuszać pogan do przyjmowania zwyczajów żydowskich?

Czy Paweł KŁAMAŁ czy podawał FAKTY O PIOTRZE?!


A tu czy kłamał czy podawał FAKTY?

(20) Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem. (21) Dla nie podlegających Prawu byłem jak nie podlegający Prawu - nie będąc zresztą wolnym od prawa Bożego, lecz podlegając prawu Chrystusowemu - by pozyskać tych, którzy nie są pod Prawem. (22) Dla słabych stałem się jak słaby, by pozyskać słabych. Stałem się wszystkim dla wszystkich, żeby w ogóle ocalić przynajmniej niektórych.


Ireneusz nie wiedział ale powtarzał ZASŁYSZANE RZECZY - nawet wbrew apostołom :/

Lelek pisze:
Lash pisze:Jak widać
- porzucasz natchniony tekst pisma
- powołujesz się na uczniów którzy żyli 100 Lat po wydarzeniach
- twierdzisz że ci uczniowie wiedzili lepisj od samych apostołów

Ireneusz był uczniem Polikarpa, który był osobistym uczniem apostoła Jana. Więc nie opowiadaj, że nie miał wiadomości z pewnych źródeł.


- A judasz był uczniem JEZUSA
- Starsi niektórzy z Efezu mili się stać wilkami
- Uczniowie Jana wyszli z Jego Kościołów ale niebyli z uczniów Chrystusa
Juz cię prosiłem - pokaż mi to ze Jan nie pisał o POLIKARPIE w 1 jana 2 - ... wyszli z nas ale nie byli znas ...

Ireneusz JAWNIE PRZECZY PISMU ale ty wolisz Ireneusza niż Pismo :/



Lelek pisze: Natchniony tekst zaprzecza Twoim poglądom, które nie zgadzają się z faktami na temat życia apostołów.


Ja stee ci cytuję natchniony TEKST Gal 2 i 1 kor 9 ... czy ty TWIERDZISZ że ireneusz jest natchniony :O?

Lelek pisze: Mam Ci pokazać, że apostoł Jan obchodził Paschę 14 dnia Nisan? Czy przestaniesz się już kompromitować?



A co odeślesz ludzi iod PISMA do Polykratesa :roll: - jako Natchnionego Pisma i "nie tyradycji" :roll:

Lelek pisze:

Niestety, nie rozumiesz tekstów Pawła i za wszelką cenę chcesz je przekręcić. Musisz się upamiętać, Lash.



Leleku - Rozumiem teksty PAWŁA i właśnie dlatego że ich nie ignoruję to jestem upamiętany :)


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy

"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 24 lip 2013, 13:19

KAAN pisze:
Lash pisze:
2. Nie znalazłem żadnego przykładu nie tylko w literaturze Biblijnej ale i innej w której JAKBY było specyficznym okreslaniem stosowanym do miast z Daleka. Niema takiego znaczenia słowa JAKBY - Ezechiel widział JAKBU MIASTO
Nie formułuj nowych definicji, próbujesz sprowadzić temat do absurdu wprowadzając nowe definicje, których ja nie używałem w swojej wypowiedzi. Nigdzie nie sugerowałem że słowo "jakby" odnosi się do miasta z daleka. Natomiast usiłowałem ci wyjaśnić, że postrzeganie czegokolwiek z daleka, albo w sposób niewyraźny np. z powodu mgły, ciemnościlub zbyt silnego swiatła, wywołuje w obserwatorze niepewność oceny przedmiotu. Dlatego pojawiają się określenia "jakby".

1. GDZIE formuuje nową DEFINICJĘ - powołałem sie na SŁOWNIK i JEGO DEFINICJĘ więc prosze o troche powagi :/

2. Nie mozna uzywać tak słowa JAKBY - na niepewność przedmiotu uzywa sie INNYCH SŁÓW - Słowo JAKBY jest wprowadzeniem do nierelaności opisu!

Nikt nie mówi - widziałem Jakby człowieka gdy się zblizyłem ... to był człowiek! NIKT tak nie mówi bo to BŁĄD.

KAAN pisze:
3. Rozciągam JAKBY zgodnie z tekstem - Nie rozciągam Jakby na całą księgę jak sugerujesz ale rozciągam jakby na TO CO JEST PÓZNIJESZYM OPISEM
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY SAMOCHÓD i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY SAMOCHÓD
Rozciągasz niewłaściwie, ponieważ określenie jakby odnosi się do pierwszego zdania o dostrzeżeniu "czegoś", a nie do detali. Detale wskazują na doprecyzowanie postrzegania i nie ma już "jakby" miasta, ale prawdziwe miasto z murami, świątynią itd.


Rozciągał właściwie
Ezechiel mówi o JAKBY bydowli miasta - potem przez osiem rozdziałów opisuje to CO WIDZIAŁ W WIZJI JAKBY MIASTO!

TO NORMALNA PRAKTYKA - Detla ukazuja tylko DETALICZNOŚĆ wizji.
NP opis szarańczy
(7) A wygląd szarańczy: podobne do koni uszykowanych do boju, na głowach ich jakby wieńce podobne do złota, oblicza ich jakby oblicza ludzi, (8) i miały włosy jakby włosy kobiet, a zęby ich były jakby zęby lwów, (9) i przody tułowi miały jakby pancerze żelazne, a łoskot ich skrzydeł jak łoskot wielokonnych wozów, pędzących do boju. (10) I mają ogony podobne do skorpionowych oraz żądła; a w ich ogonach jest ich moc szkodzenia ludziom przez pięć miesięcy. (11) Mają nad sobą króla - anioła Czeluści; imię jego po hebrajsku: Abaddon, a w greckim języku ma imię Apollyon. (12) Minęło pierwsze "biada": oto jeszcze dwa "biada" potem nadchodzą.

Detaliczny opis nie neguje tu tego że nie jest SZRAŃCZA dosłownie ale coś podobnego do niej :/


KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY Oblubienicę i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY Oblubienica
Nie, to już jest prawdziwa oblubienica, a nie jakby.


I tu już się nie zgadzamy :/

KAAN pisze:
Wprowadzasz nowe zasady rozumienia tekstu pisanego.


Nie, nie PRAWDA - właśnie to JEST NORMALNE CZYTANIE :)

Tak samo czytasz każdą powieść fantastyczną - gdy czytasz "Opowieści z Narni" to WIESZ że to jest JAKBY ... i wszystko co tam jest to JAKBY a nie Realność!
Podobnie większość ksiązek które nie są historią faktu :)




KAAN pisze:
Poza tym jakby nie jest wskazówką, na istnienie alegorii, albo czegość nierzeczywistego, określa jedynie niepewność postrzegania w danym momencie.


Jest wyraźną wskzówką EGZEGETYCZNĄ i jest wzmocniona słowem WIZJA :D
Gdy jest coś niepewene to sie tworzy inne konstrukcje słowne, a JEŚLI SIĘ UZYWA JKBY TO WTEDY PO SŁOWIE JAKBY NIE MOZE WYSTĄPIĆ TO CO RZECZYWISTE.

przykład
widzę ludzi JAKBY drzewa - a nie widzę ludzi jakby ludzi! - to byłoby nierozsądne!


KAAN pisze: Słowo jakby moze też służyć do wskazania że oglądany przedmiot jest rzeczywisty, jednak nie dający się opisać powszechnie zrozumiałymi terminami, dlatego używa się określeń przybliżonych.


Tu się ZGODZĘ - i dlatego opis Ezechiela opisuje rzeczywiste miasto Boga którym jest KOŚCIÓŁ JAKO RZECZYWISTOŚĆ DUCHOWA ale nie da się go opisać słowami dlatego używa się metafory ŚWIĄTYNI. nie raz i nie dwa w Pismie!


KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY BUDOWLĘ MIASTA i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY BUDOWLA MIASTA
Nie, to jest miasto, które poznaliśmy poznając szczegóły.


Nnie bo nie ! :/


KAAN pisze:

Inne przykłady dłuższych szczegółowych opisów z Jakby
Dan 7:4 - do końca - Jest od słów JAKBY a opis jest detaliczny
Akurat w moim przekładzie jest "podobne do" a nie jakby i poza tym tekst wyraźnie wskazuje na obrazy mające konkretne znaczenie w świecie realnym, co zostało przekazane w wyjaśnieniach drugiej części Dan 7. Ten fragment jest nie przystający do ks. Ez.


Bowiem - JAKBY jest właśnie wyrażniem PODOBIESŃTWA ... dlatego detaliczny opsi potem ukauje podobieństwa a nie RELANOŚĆ.

http://sjp.pl/jakby
1. partykuła osłabiająca dosłowność wyrazu, wyrażenia, do którego się odnosi; niby;
2. potocznie: spójnik wprowadzający zdanie podrzędne warunkowe; gdyby


Tyle Słowniki
Ezechiel widział NIBY MIASTO któr detalicznie opisuje!


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Lelek
Posty: 644
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:30
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lelek » 25 lip 2013, 15:10

Lash pisze:Juz cię prosiłem - pokaż mi to ze Jan nie pisał o POLIKARPIE w 1 jana 2 - ... wyszli z nas ale nie byli znas ...

Oj, odpowiesz Ty przed Bogiem za oszczerstwa, które rzucasz tylko dlatego, że fakty nie pasują do twojej teologii. Nie chciałbym być w Twojej skórze. Upamiętaj się, póki jeszcze czas.

Lash pisze:Ireneusz JAWNIE PRZECZY PISMU ale ty wolisz Ireneusza niż Pismo :/

Ireneusz podaje FAKTY HISTORYCZNE. Tak się składa, że fakty obalają Twoje błędne rozumienie Pisma. I dlatego zamiast się pogodzić z tym i przyznać do błędu, wolisz stawiać fałszywe zarzuty ludziom, którzy wiedzieli, jak żyli apostołowie.

Lash pisze:
Lelek pisze: Mam Ci pokazać, że apostoł Jan obchodził Paschę 14 dnia Nisan? Czy przestaniesz się już kompromitować?

A co odeślesz ludzi iod PISMA do Polykratesa :roll: - jako Natchnionego Pisma i "nie tyradycji" :roll:

Odeślę ludzi do listu Polikratesa, który potwierdza, że apostoł Jan, Filip i wielu innych obchodzili żydowską Paschę 14 Nisan. Takie są fakty historyczne.

"As for us, then, we scrupulously observe the exact day,2 neither adding nor taking away. For in Asia great luminaries3 have gone to their rest, who shall rise again in the day of the coming of the Lord, when He cometh with glory from heaven and shall raise again all the saints. I speak of Philip, one of the twelve apostles, who is laid to rest at Hierapolis; and his two daughters, who arrived at old age unmarried; his other daughter also, who passed her life under the influence of the Holy Spirit, and reposes at Ephesus; John, moreover, who reclined on the Lord's bosom, and who became a priest wearing the mitre, and a witness and a teacher-he rests at Ephesus. Then there is Polycarp, both bishop and martyr at Smyrna; and Thraseas from Eumenia, both bishop and martyr, who rests at Smyrna. Why should I speak of Sagaris, bishop and martyr, who rests at Laodicea? of the blessed Papirius, moreover? and of Melito the eunuch, who performed all his actions under the influence of the Holy Spirit, and lies at Sardis, awaiting the visitation from heaven, when he shall rise again from the dead? These all kept the passover on the fourteenth. day of the month, in accordance with the Gospel, without ever deviating from it, but keeping to the rule of faith.

Moreover I also, Polycrates, who am the least of you all, in accordance with the tradition of my relatives, some of whom I have succeeded-seven of my relatives were bishops, and I am the eighth, and my relatives always observed the day when the people put away the leaven-I myself, brethren, I say, who am sixty-five years old in the Lord, and have fallen in with the brethren in all parts of the world, and have read through all Holy Scripture, am not frightened at the things which are said to terrify us. For those who are greater than I have said, "We ought to obey God rather than men." ...

I might also have made mention of the bishops associated with me, whom it was your own desire to have called together by me, and I called them together: whose names, if I were to write them down, would amount to a great number. These bishops, on coming to see me, unworthy as I am, signified their united approval of the letter, knowing that I wore these grey hairs not in vain, but have always regulated my conduct in obedience to the Lord Jesus"


http://www.earlychristianwritings.com/t ... rates.html

Rozumiem, że wszyscy ci biskupi Twoim zdaniem "wyszli z nas ale nie byli z nas" - razem z Polikarpem, którego sam apostoł Jan ustanowił biskupem Smyrny.

Lash, posunąłeś się zbyt daleko. Nie dość, że zaprzeczasz faktom historycznym, to jeszcze oskarżasz Polikarpa, że nie był w ogóle odrodzony, choć sam apostoł Jan włożył na niego ręce i ustanowił go biskupem. Czyli pośrednio wmawiasz nam wszystkim, że apostoł Jan nie miał poznania, ustanawiając Polikarpa biskupem.

Robisz to wszystko tylko dlatego, że idziesz w zaparte w swoim błędzie. To, co robisz, jest OBRZYDLIWE i PRZEWROTNE.

Dlatego wszelka dyskusja z Tobą jest z mojej strony zakończona.


Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 25 lip 2013, 16:45

Lelek pisze:
Lash pisze:Juz cię prosiłem - pokaż mi to ze Jan nie pisał o POLIKARPIE w 1 jana 2 - ... wyszli z nas ale nie byli znas ...

Oj, odpowiesz Ty przed Bogiem za oszczerstwa, które rzucasz tylko dlatego, że fakty nie pasują do twojej teologii. Nie chciałbym być w Twojej skórze. Upamiętaj się, póki jeszcze czas.


Ja odpowiem za twoje błędy i za twoje zwodzenie ludzi :roll: - Lelku upamietaj się
- To ty odwodzisz ludzi od SŁOWA BOZEGO ku IRENUSZOWI - tak czuynili ci którzy Rzymem kierowali na który wskzywał Ireneusz

- to ty próbujesz obalać jednoznaczne stwierdzenia Słowa które okazują że twoja teologia nie ma znamion prawdy - stwierdzeniami z Irenausza na wzór Papiestwa które tak czyniło

- To ty w końcy straszysz niczym Papiestwo bowiem brak ci Argumentów z Pisma Więc wiedz Lelku że Duch Świety przez Pawła rzekł

(14) Gdy więc spostrzegłem, że nie idą słuszną drogą, zgodną z prawdą Ewangelii, powiedziałem Kefasowi wobec wszystkich: Jeżeli ty, choć jesteś Żydem, żyjesz według obyczajów przyjętych wśród pogan, a nie wśród Żydów, jak możesz zmuszać pogan do przyjmowania zwyczajów żydowskich? Gal 2

(20) Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem. (21) Dla nie podlegających Prawu byłem jak nie podlegający Prawu - nie będąc zresztą wolnym od prawa Bożego, lecz podlegając prawu Chrystusowemu - by pozyskać tych, którzy nie są pod Prawem. (22) Dla słabych stałem się jak słaby, by pozyskać słabych. Stałem się wszystkim dla wszystkich, żeby w ogóle ocalić przynajmniej niektórych. (23) Wszystko zaś czynię dla Ewangelii, by mieć w niej swój udział. 1 kor 9


Nie czyń z Pawła kłamcy :/
A i wiedz ze wyroków papistów się nie boję czy to tych którzy sa relanie papistami czy to tych którzy naśladuja ich w swoich zwyczajach :/


Lelek pisze:
Lash pisze:Ireneusz JAWNIE PRZECZY PISMU ale ty wolisz Ireneusza niż Pismo :/

Ireneusz podaje FAKTY HISTORYCZNE.



Guzik z penelką - FAKTY podaje Paweł o Piotrze i o sobie - Czy Paweł KŁAMIE- NIE
ale ty nie chcesz widocznie uznać pisma Św :/ wolisz TRADYCJĘ :/



Lelek pisze:
Tak się składa, że fakty obalają Twoje błędne rozumienie Pisma. I dlatego zamiast się pogodzić z tym i przyznać do błędu, wolisz stawiać fałszywe zarzuty ludziom, którzy wiedzieli, jak żyli apostołowie.



Fakty z Ireneusza obalają Pismo Św :roll:
Tak twierdził Rzym i tak twierdzi Lelek :/

Tak to juz jest ... zwlaczając rzym stałeś sie jego odbiciem :/

Lelek pisze:
Lash pisze:
Lelek pisze: Mam Ci pokazać, że apostoł Jan obchodził Paschę 14 dnia Nisan? Czy przestaniesz się już kompromitować?

A co odeślesz ludzi iod PISMA do Polykratesa :roll: - jako Natchnionego Pisma i "nie tyradycji" :roll:

Odeślę ludzi do listu Polikratesa, który potwierdza, że apostoł Jan, Filip i wielu innych obchodzili żydowską Paschę 14 Nisan. Takie są fakty historyczne.

"As for us, then, we scrupulously observe the exact day,2 neither adding nor taking away. For in Asia great luminaries3 have gone to their rest, who shall rise again in the day of the coming of the Lord, when He cometh with glory from heaven and shall raise again all the saints. I speak of Philip, one of the twelve apostles, who is laid to rest at Hierapolis; and his two daughters, who arrived at old age unmarried; his other daughter also, who passed her life under the influence of the Holy Spirit, and reposes at Ephesus; John, moreover, who reclined on the Lord's bosom, and who became a priest wearing the mitre, and a witness and a teacher-he rests at Ephesus. Then there is Polycarp, both bishop and martyr at Smyrna; and Thraseas from Eumenia, both bishop and martyr, who rests at Smyrna. Why should I speak of Sagaris, bishop and martyr, who rests at Laodicea? of the blessed Papirius, moreover? and of Melito the eunuch, who performed all his actions under the influence of the Holy Spirit, and lies at Sardis, awaiting the visitation from heaven, when he shall rise again from the dead? These all kept the passover on the fourteenth. day of the month, in accordance with the Gospel, without ever deviating from it, but keeping to the rule of faith.

Moreover I also, Polycrates, who am the least of you all, in accordance with the tradition of my relatives, some of whom I have succeeded-seven of my relatives were bishops, and I am the eighth, and my relatives always observed the day when the people put away the leaven-I myself, brethren, I say, who am sixty-five years old in the Lord, and have fallen in with the brethren in all parts of the world, and have read through all Holy Scripture, am not frightened at the things which are said to terrify us. For those who are greater than I have said, "We ought to obey God rather than men." ...

I might also have made mention of the bishops associated with me, whom it was your own desire to have called together by me, and I called them together: whose names, if I were to write them down, would amount to a great number. These bishops, on coming to see me, unworthy as I am, signified their united approval of the letter, knowing that I wore these grey hairs not in vain, but have always regulated my conduct in obedience to the Lord Jesus"


http://www.earlychristianwritings.com/t ... rates.html



PRZECIEŻ to napisałem, ze och odeślasz do pilikratesa :)

oczywiście nie masz niz ze SŁOWA BOZEGO ALE budujesz swoja wiarę na TRADYCJI - jakie to typowe :/ dla papiestwa i Rzymu :/

Jak widać Lelku musisz ZRÓWNAC TRADYCJE Z PISMEM SW - a nawet stawiasz ją wyżej od PISMA ŚW jak w wypadku Ireneusza :D

Z twoich Revelacji zacytuje tylko jak wciskasz papeskie nauki

Tu masz kilka z błędów polikratesa

and who became a priest wearing the mitre,

Jak wdiać Wg Twojego polikratesa Apostoł Jan stał się najwyższym kapłanem świątyni :roll: Bowiem nosił mitrę Arcykpałana

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mitre.svg

SACERDOTAL PLATE? In Greek, the πεταλον (petalon), which is the plate that has God’s name on it worn by the High Priest only. But wait! Was John, according to Polycrates, supposed to have been the High Priest? Major problem.


Tak o to próbujesz uchylać Pismo Tradycją i wciskac ludziom fałszywą naukę o tym że Jan apostoł stał się arcykapłanem w świątyni :/ BOWIEM to mówi Polikrates :/
I tak o to przemycasz proto-katolicyzm do wiary ludzi /


Lelek pisze:
Rozumiem, że wszyscy ci biskupi Twoim zdaniem "wyszli z nas ale nie byli z nas" - razem z Polikarpem, którego sam apostoł Jan ustanowił biskupem Smyrny.


Jak widać Polikreates opisuje JANA Prawdopodobnie ARCYKAPLANA o którym wspominają Dzije Apotoslkie 4

(1) Kiedy przemawiali do ludu, podeszli do nich kapłani i dowódca straży świątynnej oraz saduceusze (2) oburzeni, że nauczają lud i głoszą zmartwychwstanie umarłych w Jezusie. (3) Zatrzymali ich i oddali pod straż aż do następnego dnia, bo już był wieczór. (4) A wielu z tych, którzy słyszeli naukę, uwierzyło. Liczba mężczyzn dosięgała około pięciu tysięcy. (5) Następnego dnia zebrali się ich przełożeni i starsi, i uczeni w Jerozolimie: (6) arcykapłan Annasz, Kajfasz, Jan, Aleksander i ilu ich było z rodu arcykapłańskiego.


Polikrtes napisał SWÓJ LIST ok roku 190 :O
150 lat po Apostołach i 100 lat po Janie!

Jan nie był męczennikiem - umarł naturalnie!
Policrates mówi że Jan jest męczennikiem!


Jak widać trzeba się sporo nagimnastykować aby wciskać falszywe nauki TRADYCJI w Bibilę :/


Lelek pisze: Lash, posunąłeś się zbyt daleko.


Z daleko w Chrystusie jestem :) ?

Lelek pisze:
Nie dość, że zaprzeczasz faktom historycznym,


Nie kłam - Zaprzeczam REWELACJOM i NOWINKOM IRENEUSZA a nie FAKTOM HISTORYCZNYM PODANYM PRZEZ PAWŁA W PISMIE

Ireneusz jawnie przekłamuje prawdę i podaje FAŁSZYWĄ INFORMACJĘ świadomie albo nie ( tego nie wiem ) która jest sprzeczna z PISMEM napisanym przez - aspotoła PAWŁA

Jeśli dla ciebie FAKTY podaje ktoś 100-150 lat pózniej a osoba bezpośrednio zainteresowana i opisujace nie podaje FAKTÓW to wybacz ale szukasz idiotów ... :/ A to nie dla idiotów :)

Lelek pisze:
to jeszcze oskarżasz Polikarpa, że nie był w ogóle odrodzony, choć sam apostoł Jan włożył na niego ręce i ustanowił go biskupem.


Nie kłam - nie stwierdziłem TEGO
STWIERDZIŁEM żebyś UDOWDNIŁ że Polikarp nie był zwiedzionym uczniem!
Prostych rzeczy nie potrafisz .... dlatego jedyne co ci zostało to nasladowanie Rzymu :/
straszenie i odwoływanie się do Tradycji .....

Lelek pisze:
Czyli pośrednio wmawiasz nam wszystkim, że apostoł Jan nie miał poznania, ustanawiając Polikarpa biskupem.


Nie kłam - kolejny fałszywy wniosek - stale błądzisz :)

Apostoł MIAŁ POZNANIE i Słuchał Ducha Św ale nie każdy biskup miał pozostać wierny!

Dzieje 20
(28) Uważajcie na samych siebie i na całe stado, nad którym Duch Święty ustanowił was biskupami, abyście kierowali Kościołem Boga, który On nabył własną krwią. (29) Wiem, że po moim odejściu wejdą między was wilki drapieżne, nie oszczędzając stada. (30) Także spośród was samych powstaną ludzie, którzy głosić będą przewrotne nauki, aby pociągnąć za sobą uczniów.

A teraz czekam na dowód, że Polikarp nie był zwiedzionym Biskupem :D

Powiedz czy Paweł miał poznanie skoro SAM WIEDZIAŁ ŻE NIEKTÓRZY powołani z Ducha Św odejdą ?

Lelek pisze:


Robisz to wszystko tylko dlatego, że idziesz w zaparte w swoim błędzie. To, co robisz, jest OBRZYDLIWE i PRZEWROTNE.


Obrzydliwe i przewrotne jest towje naśaldowanie papiestwa i Rzymu.
Obrzydliwe jest to że Ireneusza podającego nieprawdę o Piotrze i Pawle traktujesz wyżej od jasnych i jednoznacznych stwierdzeń Pawła z Pisma Św
to jest obrzydliwość i ochyda spustoszenia :/
Obrzydliwe jest to, że stale prowadzisz ludzi ku złej nauce i oskarżasz wszystkich o wszelakie zło sam czyniąc to co Rzym :/

to jest obrzydliwe -

Odpowiedziałem ci na towim poziomie .... :/


Lelek pisze: Dlatego wszelka dyskusja z Tobą jest z mojej strony zakończona.


Pewnie że jest skończona - Bowiem nie masz ZADNYCH RZECZOWYCH argumentów ale

- Tradycją próbujesz uchylać Pismo Św tak tez i czynili duchowi Ojcowie Rzymu a kto sie z nimi nie zgadzał - wzywany był do Narócenia do Ojców Koscioła.

Jak widać próbujesz
- Irenuszem zbijac Pawła
- Polikratesem próbujesz wykazac że Jan był Arcykpłanem :roll:

Żenada - i obrzydliwość :/


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
alessa
Posty: 588
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:51
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: gdynia
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: alessa » 25 lip 2013, 18:54

Lash pisze:(14) Gdy więc spostrzegłem, że nie idą słuszną drogą, zgodną z prawdą Ewangelii, powiedziałem Kefasowi wobec wszystkich: Jeżeli ty, choć jesteś Żydem, żyjesz według obyczajów przyjętych wśród pogan, a nie wśród Żydów, jak możesz zmuszać pogan do przyjmowania zwyczajów żydowskich? Gal 2

(20) Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem. (21) Dla nie podlegających Prawu byłem jak nie podlegający Prawu - nie będąc zresztą wolnym od prawa Bożego, lecz podlegając prawu Chrystusowemu - by pozyskać tych, którzy nie są pod Prawem. (22) Dla słabych stałem się jak słaby, by pozyskać słabych. Stałem się wszystkim dla wszystkich, żeby w ogóle ocalić przynajmniej niektórych. (23) Wszystko zaś czynię dla Ewangelii, by mieć w niej swój udział. 1 kor 9


(9) Towarzysze zaś moi widzieli światło, ale głosu, który do mnie mówił, nie słyszeli. (10) Powiedziałem więc: Co mam czynić, Panie? A Pan powiedział do mnie: Wstań, idź do Damaszku, tam ci powiedzą wszystko, co masz czynić. (11) Ponieważ zaniewidziałem od blasku owego światła, przyszedłem do Damaszku prowadzony za rękę przez moich towarzyszy. (12) Niejaki Ananiasz, człowiek przestrzegający wiernie Prawa, o którym wszyscy tamtejsi Żydzi wydawali dobre świadectwo, (13) przyszedł, przystąpił do mnie i powiedział: Szawle, bracie, przejrzyj! W tejże chwili spojrzałem na niego, (14) on zaś powiedział: Bóg naszych ojców wybrał cię, abyś poznał Jego wolę i ujrzał Sprawiedliwego i Jego własny głos usłyszał. (15) Bo wobec wszystkich ludzi będziesz świadczył o tym, co widziałeś i słyszałeś. (16) Dlaczego teraz zwlekasz? Ochrzcij się i obmyj z twoich grzechów, wzywając Jego imienia!


Przez wiarę z miłości do Boga Sabat świecąca, którego tajemnica z łaski objawiona jest przez Ducha Świętego
Potem ujrzałem anioła, mającego odwieczną Dobrą Nowinę do obwieszczenia tym, którzy siedzą na ziemi, wszystkim narodom, szczepom różnojęzycznym i ludom. Wołał on głosem donośnym: "Ulęknijcie się Boga i dajcie Mu chwałę, bo nadeszła godzina Jego sądu. Oddajcie pokłon Temu, który uczynił niebo i ziemię, i morze, i źródła wód!"
Obrazek
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 26 lip 2013, 10:12

alessa pisze:
Lash pisze:(14) Gdy więc spostrzegłem, że nie idą słuszną drogą, zgodną z prawdą Ewangelii, powiedziałem Kefasowi wobec wszystkich: Jeżeli ty, choć jesteś Żydem, żyjesz według obyczajów przyjętych wśród pogan, a nie wśród Żydów, jak możesz zmuszać pogan do przyjmowania zwyczajów żydowskich? Gal 2

(20) Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem. (21) Dla nie podlegających Prawu byłem jak nie podlegający Prawu - nie będąc zresztą wolnym od prawa Bożego, lecz podlegając prawu Chrystusowemu - by pozyskać tych, którzy nie są pod Prawem. (22) Dla słabych stałem się jak słaby, by pozyskać słabych. Stałem się wszystkim dla wszystkich, żeby w ogóle ocalić przynajmniej niektórych. (23) Wszystko zaś czynię dla Ewangelii, by mieć w niej swój udział. 1 kor 9


(9) Towarzysze zaś moi widzieli światło, ale głosu, który do mnie mówił, nie słyszeli. (10) Powiedziałem więc: Co mam czynić, Panie? A Pan powiedział do mnie: Wstań, idź do Damaszku, tam ci powiedzą wszystko, co masz czynić. (11) Ponieważ zaniewidziałem od blasku owego światła, przyszedłem do Damaszku prowadzony za rękę przez moich towarzyszy. (12) Niejaki Ananiasz, człowiek przestrzegający wiernie Prawa, o którym wszyscy tamtejsi Żydzi wydawali dobre świadectwo, (13) przyszedł, przystąpił do mnie i powiedział: Szawle, bracie, przejrzyj! W tejże chwili spojrzałem na niego, (14) on zaś powiedział: Bóg naszych ojców wybrał cię, abyś poznał Jego wolę i ujrzał Sprawiedliwego i Jego własny głos usłyszał. (15) Bo wobec wszystkich ludzi będziesz świadczył o tym, co widziałeś i słyszałeś. (16) Dlaczego teraz zwlekasz? Ochrzcij się i obmyj z twoich grzechów, wzywając Jego imienia!


No i?
Annaniasz przestrzegał wiernie Prawa a Paweł nie - dlaczego?

Bowiem PRAWO nie ma żadnego znaczenia - dlatego Paweł, bedący bez Prawa, dla tych pod Prawem jest JAKBY POD PRAWEM - bowiem to nie ma znaczenia żadnego w Chrystusie.

Dlatego tez obrzezał Tymoteusza a Tytusa nie obrzezał! Bo to nie ma znaczenia - o ile nie blokuje ewangelii.


(6) Albowiem w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani jego brak nie mają żadnego znaczenia, tylko wiara, która działa przez miłość. (List do Galatów 5:6, Biblia Tysiąclecia)

(15) Bo ani obrzezanie nic nie znaczy, ani nieobrzezanie, tylko nowe stworzenie. (List do Galatów 6:15, Biblia Tysiąclecia)



Chyba, że ktoś zacznie przywiazywać znaczenie do Prawa - wtedy niech wie że jest pod przekleństwem Prawa :/ i musi WSZYSTKO WIERNIE wykonywać co mówi księga Prawa - nie tylko co mówi dekalog ale co mówi KSIĘGA PRAWA - cała TORA.


(10) Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa, ciąży przekleństwo. Napisane jest bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa. (List do Galatów 3:10, Biblia Tysiąclecia)

(2) Oto ja, Paweł, mówię wam: Jeżeli poddacie się obrzezaniu, Chrystus wam się na nic nie przyda. (3) I raz jeszcze oświadczam każdemu człowiekowi, który poddaje się obrzezaniu: jest on zobowiązany zachować wszystkie przepisy Prawa. (List do Galatów 5:3, Biblia Tysiąclecia)


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Lelek
Posty: 644
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:30
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lelek » 26 lip 2013, 11:11

Lash pisze:Jak widać Polikreates opisuje JANA Prawdopodobnie ARCYKAPLANA o którym wspominają Dzije Apotoslkie 4

Polikrates pisze:I speak of Philip, one of the twelve apostles. (...) John, moreover, who reclined on the Lord's bosom,

Arcykapłan spoczywał na piersi Pana Jezusa? Naprawdę? O apostole Filipie też coś napiszesz, żeby udowodnić, że białe jest czarne?

Lash pisze:Z daleko w Chrystusie jestem :) ?

Ja się w ogóle zastanawiam, czy Ty jesteś w Chrystusie. Gdybyś był, to miałbyś zupełnie inny stosunek do Słowa Bożego i prawdy historycznej.

Lash pisze:STWIERDZIŁEM żebyś UDOWDNIŁ że Polikarp nie był zwiedzionym uczniem!
Prostych rzeczy nie potrafisz .... dlatego jedyne co ci zostało to nasladowanie Rzymu :/
straszenie i odwoływanie się do Tradycji .....

Kłamiesz po raz kolejny. Po pierwsze, dowody oskarżenia o to, że Polikarp "nigdy nie był z nas", spoczywają na oskarżycielu, czyli na Tobie. Po drugie, wystarczy przeczytać powyżej, że nie pisałeś o zwiedzeniu Polikarpa, tylko sugerowałeś, że nigdy nie był z nas i że o tym pisał Jan.

Koniec dyskusji. Z kłamcami i oszczercami nie należy przebywać. Ani dyskutować.


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 26 lip 2013, 11:57

Lash pisze:Nikt nie mówi - widziałem Jakby człowieka gdy się zblizyłem ... to był człowiek! NIKT tak nie mówi bo to BŁĄD.
Mylisz się Lashu, jeśłi będziesz szedł we mgle i z oddali będziesz widział coś na kształt człowieka, ale nie jesteś pewien, to będąc uczciwym napiszesz wiedziałem jakby człowieka i to nie jest błąd, a jak się zblizysz i okaże się ze to jest rzeczywiście człowiek a nie robot, albo manekin kiwany wiatrem, to napiszesz że rzeczywiście widziałeś człowieka. Tworzysz ideologię do swojej polityki Lashu, próbujesz ustanowić własne standardy komunikacji międzyludzkiej.
KAAN pisze:
3. Rozciągam JAKBY zgodnie z tekstem - Nie rozciągam Jakby na całą księgę jak sugerujesz ale rozciągam jakby na TO CO JEST PÓZNIJESZYM OPISEM
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY SAMOCHÓD i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY SAMOCHÓD
Rozciągasz niewłaściwie, ponieważ określenie jakby odnosi się do pierwszego zdania o dostrzeżeniu "czegoś", a nie do detali. Detale wskazują na doprecyzowanie postrzegania i nie ma już "jakby" miasta, ale prawdziwe miasto z murami, świątynią itd.
Rozciągał właściwie
Ezechiel mówi o JAKBY bydowli miasta - potem przez osiem rozdziałów opisuje to CO WIDZIAŁ W WIZJI JAKBY MIASTO!
TO NORMALNA PRAKTYKA - Detla ukazuja tylko DETALICZNOŚĆ wizji.
Nie rozciągał, to ty rozciągasz weług włąsnych standardów rozumienia tekstu, to niemormalna praktyka.
NP opis szarańczy
(7) A wygląd szarańczy: podobne do koni uszykowanych do boju, na głowach ich jakby wieńce podobne do złota, oblicza ich jakby oblicza ludzi, (8) i miały włosy jakby włosy kobiet, a zęby ich były jakby zęby lwów, (9) i przody tułowi miały jakby pancerze żelazne, a łoskot ich skrzydeł jak łoskot wielokonnych wozów, pędzących do boju. (10) I mają ogony podobne do skorpionowych oraz żądła; a w ich ogonach jest ich moc szkodzenia ludziom przez pięć miesięcy. (11) Mają nad sobą króla - anioła Czeluści; imię jego po hebrajsku: Abaddon, a w greckim języku ma imię Apollyon. (12) Minęło pierwsze "biada": oto jeszcze dwa "biada" potem nadchodzą.

Detaliczny opis nie neguje tu tego że nie jest SZRAŃCZA dosłownie ale coś podobnego do niej :/
KOmpletnie nie przystające fragmenty Słowa, cały czas grasz w luźne skojarzenia.

KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY Oblubienicę i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY Oblubienica
Nie, to już jest prawdziwa oblubienica, a nie jakby.
I tu już się nie zgadzamy :/
Nic na to nie poradzę, Kościół jest oblubienicą Baranka, rzeczywistą, każdy z nas, zbawionych, otrzyma szatę nieskazitelnie białą i cały Kościół będzie wyglądał jak oblubienica i będziemy na prawdziwym weselu i będą prawdziwe zaślubiny z Kościołem i zawsze będziemy z Panem. Jak nie chcesz to mozesz nie być, jeśli to dla ciebie tylko fantastyczny obraz.

KAAN pisze: Wprowadzasz nowe zasady rozumienia tekstu pisanego.
Nie, nie PRAWDA - właśnie to JEST NORMALNE CZYTANIE :)
Nieprawda, to właśńie jest niewłaściwe czytanie :)

Tak samo czytasz każdą powieść fantastyczną - gdy czytasz "Opowieści z Narni" to WIESZ że to jest JAKBY ... i wszystko co tam jest to JAKBY a nie Realność!
Podobnie większość ksiązek które nie są historią faktu :)
Biblia to nie fantastyczna książka, Biblię nie czyta się tak jak fantastyczne bajeczki, ale jak Słowo Boże, które mówi o rzeczywistości i w Biblii wszystko jest realnością, poza oczywistymi obrazami wyjaśnionymi w samej Biblii. Ale i te obrazy są realnością opisane jedynie językiem alegorii.
KAAN pisze: Poza tym jakby nie jest wskazówką, na istnienie alegorii, albo czegość nierzeczywistego, określa jedynie niepewność postrzegania w danym momencie.
Jest wyraźną wskzówką EGZEGETYCZNĄ i jest wzmocniona słowem WIZJA :D
Nie jest, to wymysł teologów filozofów.
Gdy jest coś niepewene to sie tworzy inne konstrukcje słowne, a JEŚLI SIĘ UZYWA JKBY TO WTEDY PO SŁOWIE JAKBY NIE MOZE WYSTĄPIĆ TO CO RZECZYWISTE.
przykład
widzę ludzi JAKBY drzewa - a nie widzę ludzi jakby ludzi! - to byłoby nierozsądne!
Nieprawda, można powiedzieć jakby ludzi, nie ma w sposobie komunikowania się ludzi takiego ograniczenia jak piszesz, to twój wymysł :) .

KAAN pisze: Słowo jakby moze też służyć do wskazania że oglądany przedmiot jest rzeczywisty, jednak nie dający się opisać powszechnie zrozumiałymi terminami, dlatego używa się określeń przybliżonych.

Tu się ZGODZĘ - i dlatego opis Ezechiela opisuje rzeczywiste miasto Boga którym jest KOŚCIÓŁ JAKO RZECZYWISTOŚĆ DUCHOWA ale nie da się go opisać słowami dlatego używa się metafory ŚWIĄTYNI. nie raz i nie dwa w Pismie!
W tekście Ezechiela nie ma przybliżeń, ale precyzyjny obraz.

KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY BUDOWLĘ MIASTA i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY BUDOWLA MIASTA
Nie, to jest miasto, które poznaliśmy poznając szczegóły.
Nnie bo nie ! :/
Tak, bo tak ?!

Ezechiel widział NIBY MIASTO któr detalicznie opisuje!
To miasto w wizji jest tym, które powstanie w przyszłości, dlatego jest to wizja a nie realny przedmiot. Pomimo tego szczegóły są spójne z tym co będzie w przyszłości, to objawienie Boże dla wierzących, a nie bajka bez sensu. Tworzysz bajkę bez sensu, gdy negujesz obraz pokazany Ezechielowi bo wszystkie szczegóły mają sens jedynie w rzeczywistym mieście i świątyni, musisz to zrozumieć inaczej dalej będziesz brnął w fantazje religijne.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 01 sie 2013, 14:19

Lelek pisze:Cytat:
Problem Lelku jest natomiast w tym że jakby nie widzisz, że to właśnie Biblia nadaje taki a nie inny sens Świątyni. Musiałbyś zanegować nie tylko apostołów ale prawdopodobnie i samego Jezusa Chrystusa gdyż na samym początku Objawienia masz wyjaśnione znaczenia świecznika w Świątyni Mojżesza.

Obj 1:16 - W prawej dłoni swej trzymał siedem gwiazd, a z ust jego wychodził obosieczny ostry miecz, a oblicze jego jaśniało jak słońce w pełnym swoim blasku.
............
1:20 - Co do tajemnicy siedmiu gwiazd, które widziałeś w prawej dłoni mojej, i siedmiu złotych świeczników: siedem gwiazd, to aniołowie siedmiu zborów, a siedem świeczników, to siedem zborów.

Problem jest taki, że Ty nie czytasz tego, co cytujesz. ŻADEN z tekstów, które zacytowałeś, nie mówi, że wyjaśnia znaczenie świecznika w świątyni Mojżesza. Nie wiem, skąd to wziąłeś, bo na pewno nie z tekstu. Jest napisane, że świeczniki w tej wizji oznaczają zbory. Nie ma sensu wymyślać znaczeń po swojemu, skoro tekst sam podaje znaczenia. Nie uważasz?


Wyjaśnia i tylko w ten sposób można to rozumieć. Świecznik w Świątyni wskazywał na rzeczy przyszłe i był obrazem który został wyjaśniony w Objawieniu. Przypominasz sobie zasłonę w Świątyni która się rozdarła.

Hebr 10:19 - Mając więc, bracia, ufność, iż przez krew Jezusa mamy wstęp do świątyni
10:20 - drogą nową i żywą, którą otworzył dla nas poprzez zasłonę, to jest przez ciało swoje,

Tak możesz mieć zarzut tylko do apostołów którzy widzieli Świątynię jako obraz rzeczy niebieskich. Jeżeli natomiast Świątynia Mojżesza była obrazem/proroctwem to nie inaczej musi być ze Świątynią ukazaną Ezechielowi.
Sądzę natomiast że apostołom pewne rzeczy zostały objawione i mogę mieć zaufanie do tego co pisali.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
jj
Posty: 8277
Rejestracja: 11 sty 2008, 10:17
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Lokalizacja: zagranica
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: jj » 13 sie 2013, 13:33

Po przeanalizowaniu calej sprawy, uwazam, ze Lash ma racje w 100%. Wizja Ezechiela dotyczy wylacznie Swiatyni duchowej, ktora Pan Jezus odbudowal w trzy dni.
Wszystkie wymiary Swiatyni nie moga pasowac do starego fundamentu Salomona. Dotycza wiec nowego fundamentu, ktorym jest Pan Jezus. Kosciol (wierzacy) sa budowla wzniesiona na tym fundamencie i stanowia Swiatynie Ducha Swietego, w ktorej mieszka Boza Chwala. To widzial Ezechiel.

Inna swiatynia, ktora zostanie odbudowana w Jerozolimie, na starym fundamencie, bedzie jeszcze jedna proba powrotu do zakonu. W tej to swiatyni zasiadzie antychryst i zwiedzie narody, ludzi, ktorych imiona nie sa zapisane w ksiedze zywota Baranka. Bedzie to w czasie wielkiego ucisku przed powrotem Pana Jezusa.

Opis Swiatyni Ezechiela nie ma nic wspolnego z zadna fizyczna budowla.


Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 21 sie 2013, 15:44

Lelek pisze:
Lash pisze:Jak widać Polikreates opisuje JANA Prawdopodobnie ARCYKAPLANA o którym wspominają Dzije Apotoslkie 4

Polikrates pisze:I speak of Philip, one of the twelve apostles. (...) John, moreover, who reclined on the Lord's bosom,

Arcykapłan spoczywał na piersi Pana Jezusa? Naprawdę? O apostole Filipie też coś napiszesz, żeby udowodnić, że białe jest czarne?


Pokazuje to, że Polikrates nie miał pojęcia o czym pisze!
Polikretes przypisuje Janowi Apostołowi że BYŁ najwyższym Kapłanem Swiątyni! Ze Jan apostoł nosiol czapkę którą potem kopiowali Katolicy!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mitre.svg

Serio?
Wole nieufać człowiekowi który twierdzi że Jan Aspotoł którego arcykapłani wyrzucili i biczoweli nosił czapkę Arcykpałana.
Tak dla mnie Polikrates nie bardzo wie co mówi!

Lelek pisze:
Lash pisze:Z daleko w Chrystusie jestem :) ?

Ja się w ogóle zastanawiam, czy Ty jesteś w Chrystusie. Gdybyś był, to miałbyś zupełnie inny stosunek do Słowa Bożego i prawdy historycznej.


To się zastanawiaj dalej!
I powiedz nam jakie masz dowody że JAN apostoł chodził w czapce arcykapłana :)

Obrazek

Tak samo jak nosił ta czapkę tak i przestrzegał Prawa. :roll:

Lelek pisze:
Lash pisze:STWIERDZIŁEM żebyś UDOWDNIŁ że Polikarp nie był zwiedzionym uczniem!
Prostych rzeczy nie potrafisz .... dlatego jedyne co ci zostało to nasladowanie Rzymu :/
straszenie i odwoływanie się do Tradycji .....

Kłamiesz po raz kolejny. Po pierwsze, dowody oskarżenia o to, że Polikarp "nigdy nie był z nas", spoczywają na oskarżycielu, czyli na Tobie. Po drugie, wystarczy przeczytać powyżej, że nie pisałeś o zwiedzeniu Polikarpa, tylko sugerowałeś, że nigdy nie był z nas i że o tym pisał Jan.


Sugeruję, że nie masz dowodów na Jego prawowierność i tyle :)

Lelek pisze: Koniec dyskusji. Z kłamcami i oszczercami nie należy przebywać. Ani dyskutować.


Wieć jako taki się wycofujesz :)

Nie dziwię się ze nie chcesz dyskutować.
Jedyna co masz to głoszenie TRADYCJI i nagle wychodzi ze Katolicyzm jest vi bardzo bliski :/


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 21 sie 2013, 15:54

KAAN pisze:
Lash pisze:Nikt nie mówi - widziałem Jakby człowieka gdy się zblizyłem ... to był człowiek! NIKT tak nie mówi bo to BŁĄD.
Mylisz się Lashu, jeśłi będziesz szedł we mgle i z oddali będziesz widział coś na kształt człowieka, ale nie jesteś pewien, to będąc uczciwym napiszesz wiedziałem jakby człowieka i to nie jest błąd, a jak się zblizysz i okaże się ze to jest rzeczywiście człowiek a nie robot, albo manekin kiwany wiatrem, to napiszesz że rzeczywiście widziałeś człowieka. Tworzysz ideologię do swojej polityki Lashu, próbujesz ustanowić własne standardy komunikacji międzyludzkiej.


Nieprawda.
Tak sié nie mówi i SŁOWNIKI TOBIE PRZECZĄ. i cytowłem to wczesniej

http://pl.wiktionary.org/wiki/jakby


Jak widac to właśnie ty PRÓBUJES ustanowiśc własne standarty :/
Nie ma przykladu który próbujesz wymalować :)


KAAN pisze:
KAAN pisze:
3. Rozciągam JAKBY zgodnie z tekstem - Nie rozciągam Jakby na całą księgę jak sugerujesz ale rozciągam jakby na TO CO JEST PÓZNIJESZYM OPISEM
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY SAMOCHÓD i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY SAMOCHÓD
Rozciągasz niewłaściwie, ponieważ określenie jakby odnosi się do pierwszego zdania o dostrzeżeniu "czegoś", a nie do detali. Detale wskazują na doprecyzowanie postrzegania i nie ma już "jakby" miasta, ale prawdziwe miasto z murami, świątynią itd.
Rozciągał właściwie
Ezechiel mówi o JAKBY bydowli miasta - potem przez osiem rozdziałów opisuje to CO WIDZIAŁ W WIZJI JAKBY MIASTO!
TO NORMALNA PRAKTYKA - Detla ukazuja tylko DETALICZNOŚĆ wizji.
Nie rozciągał, to ty rozciągasz weług włąsnych standardów rozumienia tekstu, to niemormalna praktyka.


nie zmyślaj ale daj przykłady takiego użycia w publikacjach albo pismie!
NIE MA?
nie
Bowiem nikt tego tak nie używa :)

KAAN pisze:

NP opis szarańczy
(7) A wygląd szarańczy: podobne do koni uszykowanych do boju, na głowach ich jakby wieńce podobne do złota, oblicza ich jakby oblicza ludzi, (8) i miały włosy jakby włosy kobiet, a zęby ich były jakby zęby lwów, (9) i przody tułowi miały jakby pancerze żelazne, a łoskot ich skrzydeł jak łoskot wielokonnych wozów, pędzących do boju. (10) I mają ogony podobne do skorpionowych oraz żądła; a w ich ogonach jest ich moc szkodzenia ludziom przez pięć miesięcy. (11) Mają nad sobą króla - anioła Czeluści; imię jego po hebrajsku: Abaddon, a w greckim języku ma imię Apollyon. (12) Minęło pierwsze "biada": oto jeszcze dwa "biada" potem nadchodzą.

Detaliczny opis nie neguje tu tego że nie jest SZRAŃCZA dosłownie ale coś podobnego do niej :/
KOmpletnie nie przystające fragmenty Słowa, cały czas grasz w luźne skojarzenia.


Ukazuję ci uzycie słowa JAKBY - rozumiesz :)


KAAN pisze:
KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY Oblubienicę i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY Oblubienica
Nie, to już jest prawdziwa oblubienica, a nie jakby.
I tu już się nie zgadzamy :/
Nic na to nie poradzę, Kościół jest oblubienicą Baranka, rzeczywistą, każdy z nas, zbawionych, otrzyma szatę nieskazitelnie białą i cały Kościół będzie wyglądał jak oblubienica i będziemy na prawdziwym weselu i będą prawdziwe zaślubiny z Kościołem i zawsze będziemy z Panem. Jak nie chcesz to mozesz nie być, jeśli to dla ciebie tylko fantastyczny obraz.


Jesteś CZEŚCIĄ KOBIETY?
A Baranek to zwierze?


KAAN pisze:
KAAN pisze: Wprowadzasz nowe zasady rozumienia tekstu pisanego.
Nie, nie PRAWDA - właśnie to JEST NORMALNE CZYTANIE :)
Nieprawda, to właśńie jest niewłaściwe czytanie :)


Jak widac nie masz zadneogo dowodu oprócz swojego słowa
dowody moje :)

http://pl.wiktionary.org/wiki/jakby

KAAN pisze:
Tak samo czytasz każdą powieść fantastyczną - gdy czytasz "Opowieści z Narni" to WIESZ że to jest JAKBY ... i wszystko co tam jest to JAKBY a nie Realność!
Podobnie większość ksiązek które nie są historią faktu :)
Biblia to nie fantastyczna książka, Biblię nie czyta się tak jak fantastyczne bajeczki, ale jak Słowo Boże, które mówi o rzeczywistości i w Biblii wszystko jest realnością, poza oczywistymi obrazami wyjaśnionymi w samej Biblii. Ale i te obrazy są realnością opisane jedynie językiem alegorii.


A kto twierdzi że JEST
Pokauje ci jak funkcjonuje słowo JAKBY i BIBLIA uzywa słowa JAKBY - choć nie wiem jakbyś się tego zapierał :)
i operuje językiem ALEGORII po słowie JAKBY


KAAN pisze:
KAAN pisze: Poza tym jakby nie jest wskazówką, na istnienie alegorii, albo czegość nierzeczywistego, określa jedynie niepewność postrzegania w danym momencie.
Jest wyraźną wskzówką EGZEGETYCZNĄ i jest wzmocniona słowem WIZJA :D
Nie jest, to wymysł teologów filozofów.


He heh
pwenie oni dopisali to do pisma Św ;)

(1) W dwudziestym piątym roku naszego wygnania, z początkiem roku, w dziesiątym dniu miesiąca, w czternaście lat po zdobyciu miasta, właśnie tego dnia spoczęła na mnie ręka Pana, i zaprowadził mnie On (2) w Bożym widzeniu do kraju Izraela oraz postawił mnie na pewnej bardzo wysokiej górze, a na niej na wprost mnie było coś, jakby budowa jakiegoś miasta. (3) Zaprowadził mnie tam i oto ukazał się wtedy mąż, który miał wygląd, jakby był z brązu; miał on lniany sznur w ręce oraz mierniczy pręt. Stał on przy bramie.

Juz widzisz że zmyślasz i próbujesz uchylić to co napisano?

KAAN pisze:
Gdy jest coś niepewene to sie tworzy inne konstrukcje słowne, a JEŚLI SIĘ UZYWA JKBY TO WTEDY PO SŁOWIE JAKBY NIE MOZE WYSTĄPIĆ TO CO RZECZYWISTE.
przykład
widzę ludzi JAKBY drzewa - a nie widzę ludzi jakby ludzi! - to byłoby nierozsądne!
Nieprawda, można powiedzieć jakby ludzi, nie ma w sposobie komunikowania się ludzi takiego ograniczenia jak piszesz, to twój wymysł :) .


Byłoby to wybitnie nietypowe użycie.

KAAN pisze:
KAAN pisze: Słowo jakby moze też służyć do wskazania że oglądany przedmiot jest rzeczywisty, jednak nie dający się opisać powszechnie zrozumiałymi terminami, dlatego używa się określeń przybliżonych.

Tu się ZGODZĘ - i dlatego opis Ezechiela opisuje rzeczywiste miasto Boga którym jest KOŚCIÓŁ JAKO RZECZYWISTOŚĆ DUCHOWA ale nie da się go opisać słowami dlatego używa się metafory ŚWIĄTYNI. nie raz i nie dwa w Pismie!
W tekście Ezechiela nie ma przybliżeń, ale precyzyjny obraz.


precyzyjny obraz JAKBY MIASTA - WIZJI JEGO

KAAN pisze:
KAAN pisze:
Skoro jest powiedziane, że widzisz JAKBY BUDOWLĘ MIASTA i potem masz wiele detalicznych opisów nawet 15 stronicowych to JEST TO NADAL JAKBY BUDOWLA MIASTA
Nie, to jest miasto, które poznaliśmy poznając szczegóły.
Nnie bo nie ! :/
Tak, bo tak ?!


NO tak to jedyny tówj argument - upór :/

KAAN pisze:



Ezechiel widział NIBY MIASTO któr detalicznie opisuje!
To miasto w wizji jest tym, które powstanie w przyszłości, dlatego jest to wizja a nie realny przedmiot. Pomimo tego szczegóły są spójne z tym co będzie w przyszłości, to objawienie Boże dla wierzących, a nie bajka bez sensu. Tworzysz bajkę bez sensu,


Zmyśalj dalej :/

KAAN pisze: gdy negujesz obraz pokazany Ezechielowi bo wszystkie szczegóły mają sens jedynie w rzeczywistym mieście i świątyni, musisz to zrozumieć inaczej dalej będziesz brnął w fantazje religijne.


Walsnie obraz jest bez sensu
EZECHIEL nie miał podrózować do przyszłości!


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.

Wróć do „Eschatologia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości