Siódemkowy kod w Biblii?
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Dodam jeszcze, że wersja "jednorodzony Bóg" występuje w dwóch wariantach:
z rodzajnikiem ho przed "jednorodzony" i bez rodzajnika.
Jako że ό ma wartość 70, obie wersje się dzielą przez siedem.
z rodzajnikiem ho przed "jednorodzony" i bez rodzajnika.
Jako że ό ma wartość 70, obie wersje się dzielą przez siedem.
Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
tym trudniej z niego wstać
- Realista
- Posty: 1333
- Rejestracja: 10 maja 2009, 19:33
- wyznanie: Kwakrzy
- O mnie: Wciąż na nowo odkrywam istotę człowieczeństwa w moim Mistrzu Jezusie z Nazaretu.
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
agent terenowy pisze:Dodam jeszcze, że wersja "jednorodzony Bóg" występuje w dwóch wariantach:
z rodzajnikiem ho przed "jednorodzony" i bez rodzajnika.
Jako że ό ma wartość 70, obie wersje się dzielą przez siedem.
Problem polega na tym, że wariant monogenes theos był wariantem lokalnym.
Nominatissimus Acerrimusque Socinismi defensor...
http://christianismirestitutio.pl/
http://christianismirestitutio.pl/
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
(Ho) monogenes theos jest moim zdaniem bardziej prawdopodobnym wariantem, ponieważ:
(1) Lectio difficilior potior - kopiści mieli tendencję do zastępowania trudniejszych wariantów łatwiejszymi. Bardziej prawdopodobne jest, że kopiści próbowaliby ujednolicić terminologię w Ewangelii Jana zamieniając theos na hyios (por. 3:16.18) niż vice versa.
(2) Manunskrypty uważane zwykle za najbardziej wiarygodne świadectwa tekstualne zawierają ten wariant: (a) z rodzajnikiem pierwszy skryba Sinaiticusu i Vaticanus (b) bez rodzajnika: P75, drugi korektor Sinaiticusu.
Ale ten kod siódemkowy jest bzdurą i na jego podstawie nie da się obronić lub obalić żadnego wariantu. Chociażby dlatego, że podział na wersety dodano później - czemu więc akurat J 1:18 miałby być jednostką podzielną przez siedem?
(1) Lectio difficilior potior - kopiści mieli tendencję do zastępowania trudniejszych wariantów łatwiejszymi. Bardziej prawdopodobne jest, że kopiści próbowaliby ujednolicić terminologię w Ewangelii Jana zamieniając theos na hyios (por. 3:16.18) niż vice versa.
(2) Manunskrypty uważane zwykle za najbardziej wiarygodne świadectwa tekstualne zawierają ten wariant: (a) z rodzajnikiem pierwszy skryba Sinaiticusu i Vaticanus (b) bez rodzajnika: P75, drugi korektor Sinaiticusu.
Ale ten kod siódemkowy jest bzdurą i na jego podstawie nie da się obronić lub obalić żadnego wariantu. Chociażby dlatego, że podział na wersety dodano później - czemu więc akurat J 1:18 miałby być jednostką podzielną przez siedem?
"The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
- Realista
- Posty: 1333
- Rejestracja: 10 maja 2009, 19:33
- wyznanie: Kwakrzy
- O mnie: Wciąż na nowo odkrywam istotę człowieczeństwa w moim Mistrzu Jezusie z Nazaretu.
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Filip pisze:(Ho) monogenes theos jest moim zdaniem bardziej prawdopodobnym wariantem, ponieważ:
(1) Lectio difficilior potior - kopiści mieli tendencję do zastępowania trudniejszych wariantów łatwiejszymi. Bardziej prawdopodobne jest, że kopiści próbowaliby ujednolicić terminologię w Ewangelii Jana zamieniając theos na hyios (por. 3:16.18) niż vice versa.
(2) Manunskrypty uważane zwykle za najbardziej wiarygodne świadectwa tekstualne zawierają ten wariant: (a) z rodzajnikiem pierwszy skryba Sinaiticusu i Vaticanus (b) bez rodzajnika: P75, drugi korektor Sinaiticusu.
Bardzo prawdopodobne jest to, że wariant monogenes theos powstał w Aleksandrii [głównie w tych manuskryptach go spotykamy]. W Aleksandrii dominowała chrystologia odgórna. Jest więc wysoce prawdopodobne, że z powodów apologetycznych [w opozycji do dosyć silnych nastrojów adopcjonistycznych, które dominują w ewangeliach synoptycznych i literaturze epistolarnej NT] wariant monogenes hyios zamieniono tam na monogenes theos. Pierwszy jest wariantem bardziej powszechnym, w dodatku koresponduje z uzusem autora, więc raczej trudno tutaj mówić o próbie ujednolicenia terminologicznego. Ewentualne kierowanie się podobieństwem terminologiczno frazeologicznym raczej sugeruje wariant monogenes hyios jako pierwotny.
- Realista
- Posty: 1333
- Rejestracja: 10 maja 2009, 19:33
- wyznanie: Kwakrzy
- O mnie: Wciąż na nowo odkrywam istotę człowieczeństwa w moim Mistrzu Jezusie z Nazaretu.
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Filip pisze:(1) Lectio difficilior potior - kopiści mieli tendencję do zastępowania trudniejszych wariantów łatwiejszymi. Bardziej prawdopodobne jest, że kopiści próbowaliby ujednolicić terminologię w Ewangelii Jana zamieniając theos na hyios (por. 3:16.18) niż vice versa.
W swoim wpisie opacznie odniosłem się do kwestii terminologiczno-frazeologicznej, ale jakaś pomroczność jasna mnie dopadła jak czytałem ten fragment u Ciebie
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Filip pisze:(Ho) monogenes theos jest moim zdaniem bardziej prawdopodobnym wariantem, ponieważ:
(1) Lectio difficilior potior - kopiści mieli tendencję do zastępowania trudniejszych wariantów łatwiejszymi. Bardziej prawdopodobne jest, że kopiści próbowaliby ujednolicić terminologię w Ewangelii Jana zamieniając theos na hyios (por. 3:16.18) niż vice versa.
(2) Manunskrypty uważane zwykle za najbardziej wiarygodne świadectwa tekstualne zawierają ten wariant: (a) z rodzajnikiem pierwszy skryba Sinaiticusu i Vaticanus (b) bez rodzajnika: P75, drugi korektor Sinaiticusu.
Ale ten kod siódemkowy jest bzdurą i na jego podstawie nie da się obronić lub obalić żadnego wariantu. Chociażby dlatego, że podział na wersety dodano później - czemu więc akurat J 1:18 miałby być jednostką podzielną przez siedem?
Ponieważ jest odrębnym zdaniem, mającym przekazać prawdę teologiczną, o której nie mówią wiersze 17 i 19. I to nawet bez podziału na wersety.
A po drugie, zanim powiesz, że to bzdura z tą podzielnością przez 7 sam sobie sprawdź i policz.
Jak ci się nie podzieli, powiesz, że to bzdura.
Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
tym trudniej z niego wstać
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Może się łatwo zdarzyć, że przypadkiem jakieś arbitralnie wybrane fragmenty dowolnego odpowiednio długiego utworu będzie się dało podzielić przez 7 (a także 3, 5 czy 9). Czy to znaczy, że jest w nim jakiś "kod siódemkowy" (trójkowy, piątkowy)? Oczywiście nie.
"The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Ale owemu Paninowi wyszło, że cała Biblia się dzieli przez 7, nie tylko jakieś wersety.
Ja tylko sprawdziłem z ciekawości na jednym wierszu, czy się podzieli przez siedem.
Raczej nie będę liczył całych ksiąg.
Ja tylko sprawdziłem z ciekawości na jednym wierszu, czy się podzieli przez siedem.
Raczej nie będę liczył całych ksiąg.
Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
tym trudniej z niego wstać
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Jana 1,1 też się "bzduruje" przez 7. Wyszło mi 2555.
Chyba jest coś na rzeczy z tą siódemkowością.
Chyba jest coś na rzeczy z tą siódemkowością.
Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
tym trudniej z niego wstać
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Ale owemu Paninowi wyszło, że cała Biblia się dzieli przez 7, nie tylko jakieś wersety.
Które manuskrypty liczył?
"The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can, " J.R.R. Tolkien
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Nie wiem, ale wydał swoją wersję NT, Tekst grecki i przekład angielski. Bardzo podobne do Nestle Alanda.
Im bardziej miękki fotel,
tym trudniej z niego wstać
tym trudniej z niego wstać
- agent terenowy
- Posty: 1965
- Rejestracja: 02 maja 2009, 19:01
- wyznanie: Brak_denominacji
- Lokalizacja: HOŻUF ;)
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
Iwan Panin i jego odkrycie dotyczące Biblii
Gematria-Polega na przekształcaniu słów na liczby, zwykle przez przypisanie liczby do każdej litery alfabetu hebrajskiego. Po konwersji na liczbę słowa są porównywane do podobnie przekształconych innych słów i z podobieństw wyciągane są wnioski. Ja unikam jak ognia tej formy interpretacji ponieważ ma ona związek z okultyzmem .Drugie zdanie Biblii: (Rodzaju 1:2) (...)A ziemia była bezkształtna i pusta i ciemność panowała na powierzchni głębiny wodnej; a czynna siła Boża przemieszczała się tu i tam nad powierzchnią wód.
W tym zdaniu szczególną uwagę zwracam na frazę; bezkztałtna i pusta.Logika podpowiada ,że pustka to brak miejsca na coś np:emocje.W sensie historii matematyki "pustka" to miejsce przedstawiające symbol zera.Początkowo brak wartości czyli zero oznaczano pustym miejscem.Wiemy o tym z babilońskich tabliczek glinianych. Brak cyfry w jednym z rzędów własnie oznaczono na tabliczce pustym miejscem. Rzymianie w miejscu, gdzie miało być zero,pozostawiali pustą przestrzeń. Później, m.in Grecy, do liczenia używali zwykłych stołów z krążkami z odpowiednimi cyframi. W miejsce zera wstawiano pusty krążek bez żadnej liczby. W roku 130 Ptolemeusz zaczął używać symbolu oznaczającego zero. Znak ten miał postać kółka z poziomą linią na górze. Kilka wieków wcześniej w Mezoameryce zera jako liczby zaczęli używać Olmekowie. Przypuszcza się, że już ok. 400 p.n.e. Olmekowie użyli symbol przypominający muszlę (średniowiecze -spirala Fibonacciego). Ich zero zostało przejęte przez Majów w ich systemie liczbowym.Średniowieczni mnisi znali to pojęcie pod łacińską nazwą "nullae" co znaczy "nic". Współczesny symbol "zero" pochodzi z Indii gdzie znane było pod nazwą "śuunya", co znaczy pusty. Uczeni arabscy nadali zeru jego nazwę, która pochodzi od arabskiego słowa "sifr" oznaczającego pusty. Europejczycy przyjęli "zero" w XI wieku za sprawą papieża-uczonego Sylwestra II. W roku 1202 we Włoszech Fibonacci wydał podręcznik arytmetyki "Liber abaci", w którym posługiwał się słowem "zephirum" oznaczającym zero.
Współczesna nazwa tej liczby stała się powszechna od roku 1491. Proszę zauważyć,że znaczna część postrzeganego konfliktu między nauką a Biblią skupia się na tym, jak patrzeć na proroctwo biblijne. Większość uczonych nie widzi analogii między proroctwami biblijnymi a cyklicznymi zjawiskami astronomicznymi. Ja to dostrzegam i o tym piszę na forum. Starożytni Grecy w słowie "omikron" oznaczali liczbę 70. Greccy astronomowie jako pierwsi użyli symbolu "0" w tym sensie, w jakim teraz go używamy, dlaczego używali takiego znaku graficznego? Istnieje kilka teorii na ten temat Niektórzy historycy mówią, że "0" (zero) oznacza "omikron", pierwszą literę greckiego słowa " ouden ", co oznacza" nic ". Teraz nawiązując do proroctw nawiązujących do liczby "70" najważniejsze znajduje się w księdze Daniela 9:24-27 kolejne dotyczą upadku imperium neobabilońskiego . Czy jakieś pozabiblijne źródła potwierdzają te proroctwa biblijne? Tak .Zarejestrowane zaćmienie słońca z dnia 9/10(między dwoma wieczorami) sierpnia 607p.n.e utrwalone na tabliczkach glinianych. Cykl zaćmień Słońca i Księżyca powtarza się w ściśle określonym czasie. Podam pewną analogię. W dwa lata po Potopie narodził się Arpachszad:(Rodzaju 11:10) (...)Sem miał sto lat, gdy został ojcem Arpachszada w dwa lata po potopie(...)
Narodziny Jezusa Chrystusa datuje się na 2 p.n.e. Siedem czasów to 7*360(starożytny rok doskonały słoneczno-księżycowy)=2520 .Do owych 2520 dodaj 2 lata(Arpachszad/ Chrystusa)daje nam 2522 lata. Wejdź na stronę Nasa
https://web.archive.org/web/20090604185 ... secat.html
Kliknij na lata -0699-0600 (https://web.archive.org/web/20090605102 ... -0699.html
Zerknij na datę -607 zobacz na datę 10 sierpnia stoi literka "A" co oznacza zaćmienie słońca (powstaje tylko podczas nowiu księżyca). Teraz dodaj 2520 lat( prorocze 7 czasów)+ 2 lata (Arpachszad/Chrystus)= 1915.
Teraz wróć na główną stronę NASA : https://web.archive.org/web/20090604185 ... ml.Kliknij na lata 1901-2000(https://web.archive.org/web/20090604071 ... s1901.html).
Zerknij na rok 1915 na datę 10 sierpnia co widzisz przy tej dacie ? Dużą literkę "A" czyli zaćmienie Słońca. Teraz weź pod uwagę ,że
p.n.e. n.e.
2 1 1 2
1 paźdz. 1 paźdz.
2522 (datowanie astronomiczne brak roku"zerowego")-2/2(datowanie historyczne; Arpachszad/Chrystus)=1914 czyli dokładnie to o czym mówi Biblia w Jeremiasza 25:12-14:
-607(zburzenie Jerozolimy przez Babilończyków)+(70-2)=-539(upadek Babilonu).Biblia naprawdę potrafi obronić się sama czego przykładem jest słynna tabliczka klinowa Vat 4956(http://www.lavia.org/english/archivo/vat4956en.htm).
Świat akademicki błędnie przyjął rok 587 jako rok w którym zburzono Jerozolimę. Pięknie na czym polega ten błąd wykazał Giuseppe Montorii w książce"La regione dela Bibbia"() która pochłonęła jego 20 lat badań pod kątem zgodności historycznej i astronomicznej z biblijną rachubą czasu.
https://digilander.libero.it/monseppe/P ... 018_P1.htm
Gematria-Polega na przekształcaniu słów na liczby, zwykle przez przypisanie liczby do każdej litery alfabetu hebrajskiego. Po konwersji na liczbę słowa są porównywane do podobnie przekształconych innych słów i z podobieństw wyciągane są wnioski. Ja unikam jak ognia tej formy interpretacji ponieważ ma ona związek z okultyzmem .Drugie zdanie Biblii: (Rodzaju 1:2) (...)A ziemia była bezkształtna i pusta i ciemność panowała na powierzchni głębiny wodnej; a czynna siła Boża przemieszczała się tu i tam nad powierzchnią wód.
W tym zdaniu szczególną uwagę zwracam na frazę; bezkztałtna i pusta.Logika podpowiada ,że pustka to brak miejsca na coś np:emocje.W sensie historii matematyki "pustka" to miejsce przedstawiające symbol zera.Początkowo brak wartości czyli zero oznaczano pustym miejscem.Wiemy o tym z babilońskich tabliczek glinianych. Brak cyfry w jednym z rzędów własnie oznaczono na tabliczce pustym miejscem. Rzymianie w miejscu, gdzie miało być zero,pozostawiali pustą przestrzeń. Później, m.in Grecy, do liczenia używali zwykłych stołów z krążkami z odpowiednimi cyframi. W miejsce zera wstawiano pusty krążek bez żadnej liczby. W roku 130 Ptolemeusz zaczął używać symbolu oznaczającego zero. Znak ten miał postać kółka z poziomą linią na górze. Kilka wieków wcześniej w Mezoameryce zera jako liczby zaczęli używać Olmekowie. Przypuszcza się, że już ok. 400 p.n.e. Olmekowie użyli symbol przypominający muszlę (średniowiecze -spirala Fibonacciego). Ich zero zostało przejęte przez Majów w ich systemie liczbowym.Średniowieczni mnisi znali to pojęcie pod łacińską nazwą "nullae" co znaczy "nic". Współczesny symbol "zero" pochodzi z Indii gdzie znane było pod nazwą "śuunya", co znaczy pusty. Uczeni arabscy nadali zeru jego nazwę, która pochodzi od arabskiego słowa "sifr" oznaczającego pusty. Europejczycy przyjęli "zero" w XI wieku za sprawą papieża-uczonego Sylwestra II. W roku 1202 we Włoszech Fibonacci wydał podręcznik arytmetyki "Liber abaci", w którym posługiwał się słowem "zephirum" oznaczającym zero.
Współczesna nazwa tej liczby stała się powszechna od roku 1491. Proszę zauważyć,że znaczna część postrzeganego konfliktu między nauką a Biblią skupia się na tym, jak patrzeć na proroctwo biblijne. Większość uczonych nie widzi analogii między proroctwami biblijnymi a cyklicznymi zjawiskami astronomicznymi. Ja to dostrzegam i o tym piszę na forum. Starożytni Grecy w słowie "omikron" oznaczali liczbę 70. Greccy astronomowie jako pierwsi użyli symbolu "0" w tym sensie, w jakim teraz go używamy, dlaczego używali takiego znaku graficznego? Istnieje kilka teorii na ten temat Niektórzy historycy mówią, że "0" (zero) oznacza "omikron", pierwszą literę greckiego słowa " ouden ", co oznacza" nic ". Teraz nawiązując do proroctw nawiązujących do liczby "70" najważniejsze znajduje się w księdze Daniela 9:24-27 kolejne dotyczą upadku imperium neobabilońskiego . Czy jakieś pozabiblijne źródła potwierdzają te proroctwa biblijne? Tak .Zarejestrowane zaćmienie słońca z dnia 9/10(między dwoma wieczorami) sierpnia 607p.n.e utrwalone na tabliczkach glinianych. Cykl zaćmień Słońca i Księżyca powtarza się w ściśle określonym czasie. Podam pewną analogię. W dwa lata po Potopie narodził się Arpachszad:(Rodzaju 11:10) (...)Sem miał sto lat, gdy został ojcem Arpachszada w dwa lata po potopie(...)
Narodziny Jezusa Chrystusa datuje się na 2 p.n.e. Siedem czasów to 7*360(starożytny rok doskonały słoneczno-księżycowy)=2520 .Do owych 2520 dodaj 2 lata(Arpachszad/ Chrystusa)daje nam 2522 lata. Wejdź na stronę Nasa
https://web.archive.org/web/20090604185 ... secat.html
Kliknij na lata -0699-0600 (https://web.archive.org/web/20090605102 ... -0699.html
Zerknij na datę -607 zobacz na datę 10 sierpnia stoi literka "A" co oznacza zaćmienie słońca (powstaje tylko podczas nowiu księżyca). Teraz dodaj 2520 lat( prorocze 7 czasów)+ 2 lata (Arpachszad/Chrystus)= 1915.
Teraz wróć na główną stronę NASA : https://web.archive.org/web/20090604185 ... ml.Kliknij na lata 1901-2000(https://web.archive.org/web/20090604071 ... s1901.html).
Zerknij na rok 1915 na datę 10 sierpnia co widzisz przy tej dacie ? Dużą literkę "A" czyli zaćmienie Słońca. Teraz weź pod uwagę ,że
p.n.e. n.e.
2 1 1 2
1 paźdz. 1 paźdz.
2522 (datowanie astronomiczne brak roku"zerowego")-2/2(datowanie historyczne; Arpachszad/Chrystus)=1914 czyli dokładnie to o czym mówi Biblia w Jeremiasza 25:12-14:
-607(zburzenie Jerozolimy przez Babilończyków)+(70-2)=-539(upadek Babilonu).Biblia naprawdę potrafi obronić się sama czego przykładem jest słynna tabliczka klinowa Vat 4956(http://www.lavia.org/english/archivo/vat4956en.htm).
Świat akademicki błędnie przyjął rok 587 jako rok w którym zburzono Jerozolimę. Pięknie na czym polega ten błąd wykazał Giuseppe Montorii w książce"La regione dela Bibbia"() która pochłonęła jego 20 lat badań pod kątem zgodności historycznej i astronomicznej z biblijną rachubą czasu.
https://digilander.libero.it/monseppe/P ... 018_P1.htm
-
- Posty: 1774
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:00
- wyznanie: Kościół Zielonoświątkowy
- Lokalizacja: lublin
- Gender:
- Kontaktowanie:
Re: Siódemkowy kod w Biblii?
rodz123 nie odświeżamy starych tematów ,polecam zapoznać się z regulaminem forum
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość